Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Working in Partnerships - Successful Cooperation Between Youth Work and Enterprises”

Proiectul de Mobilitate Erasmus +

„Working in Partnerships - Successful Cooperation Between Youth Work and Enterprises”

În perioada 2-10.11.2016, s-a desfășurat la Schwerin, în Germania, prima întâlnire din cadrul proiectului de mobilitate Erasmus+ „Working in Partnerships - Successful Cooperation Between Youth Work and Enterprises" -2016-1DE04-KA105-013793.

România a  fost reprezentată la această reuniune de delegația Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea, în calitate de partener, alcătuită din managerul de proiect, dl prof. dr.  Filimon Ruben, directorul colegiului și coordonatorul de proiect, doamna prof. Mela Delia.
Leader-ul acestui proiect este instituția SBW Schwerin - o instituție care oferă stagii de orientare în carieră și stagii de reconversie.
Ceilalți parteneri internaționali ai acestui proiect sunt instituții din  Franța, Serbia și Lituania, care au ca obiect de activitate orientarea tinerilor în carieră.
Scopul proiectului este de a dezvolta un toolbox cu metode şi instrumente pentru organizarea cu succes şi punerea în aplicare a unei colaborări internaţionale ce vizează conexiunea dintre tineri  şi piața muncii.
De asemenea, ca beneficiari ai acestui proiect, sunt vizați tinerii, dar în aceeași măsură și  instituțiile educaționale, companiile de pe piața muncii și nu în ultimul rând instituțiile non guvernamentale care pot face legătura dintre mediul educațional (elevi/profesori) și companii. În discuții au fost aduși și tinerii ,,defavorizați", unde ,,defavorizat" nu însemnă doar dezavantaje fizice, dar și psihologice, sociale sau chiar geografice.
Procedura de desfășurare a acestui proiect este de a dezvolta și colecta exemple de bune practici, de a dezvolta idei noi şi de a prezenta rezultatele acestor întâlniri sub formă de ,,tool box" pentru a fi împărtășite la o scară mai largă într-o conferință de final. Toolbox-ul elaborat va fi  prezentat pe un site care se adresează acestei teme, JugendAktie, și  va fi disponibil ca download pentru tinerii angajați și angajatori din  întreaga Europă.
Colaboratori ai Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul" în acest proiect au fost alese instituții care reprezintă atât nevoile mediului educațional cât și al mediului de business local, după cum urmează: Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Universitatea Oradea, Facultatea de Relații Internationale, S.C.Emerson S.R.L. Oradea, Continental Forum Hotels, S.C.Ada S.R.L. Oradea. Printre activitățile primei întâlniri putem aminti prezentările contextului național al fiecărei țări, vizite de lucru la companiile care desfășoară practici de perfecționare pentru elevi și studenți, participare la conferința care are ca scop crearea unui site destinat elevilor/ studenților care sunt în căutarea de stagii de practică și de asemenea prezentarea conceptului de multiculturalitate la nivel de angajatori internaționali. De asemenea, a fost introdus și conceptul de acreditare Youth Pass la nivel de competențe non formale.
Următoarea vizită de lucru se va desfășura în Belgrad, Serbia, în luna mai 2017. (R.F.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Working in Partnerships - Successful Cooperation Between Youth Work and Enterprises”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:38 Ora standard a Europei de Est