Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Raport de activitate al deputatului Florica Cherecheș

La final de mandat 2012 - 2016

Raport de activitate al deputatului Florica Cherecheș

Activitatea mea din mandatul de deputat 2012-2016, ca membru și apoi secretar al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport, secretar al Grupului parlamentar al PNL, se compune din 65 de declaraţii politice, 95 de luări de cuvânt în plenul Camerei Deputaților, 81 de întrebări adresate miniştrilor, 121 de propuneri legislative inițiate sau susținute, din care 19 au devenit legi, iar 63 sunt încă pe circuitul parlamentar.

În cei patru ani de mandat, am stat în permanență la dispoziția cetățenilor, răspunzând solicitărilor lor, având un program regulat de audiențe, organizând și participând la conferinţe, seminarii şi întâlniri cu grupuri de lucru pe diverse domenii, fiind parte din viața publică a orașului, participând la diverse evenimente şi promovând Oradea în ţară şi în străinătate, ori de câte ori s-a ivit ocazia.
Am preluat, de asemenea, spre rezolvare probleme locale, care deranjează cetățenii, cum ar fi mirosul neplăcut generat de ferma de porci Nutripork, adresându-mă în acest scop autorităților în domeniu, mai întâi celor locale, și apoi, naționale, respectiv Ministerului Mediului și al Sănătății. Problema aceasta este încă în lucru și eforturile mele vor continua până la soluționarea ei completă, pentru a înlătura un disconfort major nu doar pentru orădeni, ci și pentru mii de bihoreni afectați de mirosurile provenite de la fermele de porci din județ.
Ca membru în Grupul parlamentar de prietenie cu Republica Coreea,  Islanda, Regatul Unit al Marii Britanii, Elveția, Finlanda și Danemarca, am participat la diverse evenimente și întâlniri care au prilejuit schimburi de experiență cu personalități și specialiști din aceste țări.
În calitate de vicepreședinte al Grupului ecumenic de rugăciune din Camera Deputaților, am organizat întâlnirile săptămânale ale grupului, dar și, anual, Micul Dejun cu Rugăciune al Parlamentului României, eveniment care a prilejuit întâlnirea cu oameni politici și personalități din diverse domenii, atât din țară, cât și din străinătate.
Proiectele legislative cele mai importante pe care le-am inițiat sau susținut sunt:
*Modificarea Legii adopției, soluționată prin Legea 57/2016
*Dublarea alocației pentru copii
*Inițierea Legii pentru combaterea ambroziei, aflată în prezent în dezbaterea Senatului
*Susținerea proiectului „Masă la școală", început în anul școlar 2016/2017 în 50 de școli, care sperăm că va fi generalizat la toți elevii, din anul școlar 2017/2018
*Susținerea promovării și dezvoltării învățământului profesional dual
*Finanțare de bază pentru toți elevii din România, fără discriminare
*Manuale gratuite pentru toți elevii din România, inclusiv pentru cei din clasele a XI-a și a XII- a
*Decontul integral al navetei elevilor
*Acordarea bursei profesionale elevilor ale căror familii beneficiază de venitul minim garantat
*Modificări la Legea privind combaterea violenței în familie
*Modificări la Legea voluntariatului
*Sprijinirea autorităților locale pentru a se implica în reabilitarea monumentelor istorice și a clădirilor din centrele istorice
*Conversia creditelor în franci elvețieni la cursul istoric
*Legea dării în plată
*51 % din produsele agroalimentare vândute de marile magazine să fie de proveniență românească
*Susținerea amendamentului de modificare a definiției familiei în Constituția României.
Declarațiile politice au atins subiecte din domeniul învățământului, în special al celui profesional dual, protecția copilului, valoarea familiei pentru o societate sănătoasă, educație și sănătate, protecție socială, necesitatea continuării lucrărilor la autostrada Transilvania, finalizarea drumului DN 76 Oradea-Deva, dar s-au referit și la evenimente locale sau de interes la un moment dat.
Întrebările adresate miniștrilor au avut rolul de a clarifica anumite aspecte legate de strategia în învățământ, de finanțarea învățământului, de sănătatea publică, protecția copilului, de a obține informații și date statistice în vederea formulării unor propuneri legislative pe diferite domenii, de a afla stadiul unor lucrări și intențiile cu privire la continuarea unor proiecte de infrastructură și altele.
Activitatea parlamentară a fost completată de cea politică, fiind vicepreședinte al PNL Oradea și PNL Bihor, președinte al OFL Oradea, dar și coordonatorul unor structuri interne de partid.
Florica Cherecheș,
deputat PNL

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:00:15 Ora standard a Europei de Est