Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Olimpiada Multiculturală Beiuş.Door

La Şcoala Gimnazială ,,Nicolae Popoviciu”

Olimpiada Multiculturală Beiuş.Door

Joi, 22.12. 2016, la Şcoala Gimnazială ,,Nicolae Popoviciu" din Beiuş s-a desfășurat Olimpiada Multiculturală Beiuş.Door, organizată în cadrul proiectului ,,Beiuş.Door - Poartă spre promovarea multiculturalităţii în Ţara Beiuşului".

Acest proiect este coordonat de Primăria Municipiului Beiuş, printre beneficiarii lui aflându-se și școala noastră.
Proiectul Beiuș.Door are drept scop dezvoltarea și menținerea patrimoniului cultural, a diversității culturale și a dialogului intercultural din Țara Beiușului. Coordonatorii activității au fost profesorii: Rada Daniela, Hele Rodica şi Benedek Iudit.
 Elevii din şcoala noastră au fost încântaţi să participe la acest proiect şi au dat dovadă de receptivitate faţă de păstrarea și promovarea tradiţiilor din zona Beiuşului. Au participat 38 de elevi: 20 de la ciclul gimnazial şi 18 de la ciclul primar, elevii obţinând 12 premii și mențiuni: șase la ciclul primar: premiul I - Vandici Patricia, clasa a IV-a A (prof. Bărcaş Laura), premiul II - Haraș Maria, clasa a II-a B (înv. Băcuş Cornelia), premiul III - Fuciu Luca, clasa a III-a B (înv. Pirtea Laura) și trei menţiuni: Cioloș Ștefan, clasa I A (prof. Mlendea Delia și Iovan Florina), Lucuța Luca, clasa a IV-a B (înv. Bodin Corina) și Chira Eduard, clasa a III-a B (înv. Pirtea Laura).
Tot șase premii și mențiuni și la ciclul gimnazial: premiul I - Mihalce Daliana, clasa a VIII-a A, premiul II - Hele Florina, clasa a VI-a B, premiul III - Tonca Daniela, clasa a VI-a B și trei menţiuni: Popa Iulia și Forogău Teodora, din clasa a VI-a B și Paşcondea Ariadna, din clasa a V-a A. 
Festivitatea de premiere a avut loc la Muzeul Școlii ,,Nicolae Popoviciu". Au fost acordate premii tuturor participanților, constând în diplome, cărți și dulciuri, oferite de Primăria Municipiului Beiuș.
În această lume a modernităţii şi tehnologiei, elevii și profesorii au arătat încă o dată importanţa păstrării şi transmiterii valorilor culturale din Țara Beiușului generaţiilor viitoare.
Toți cei care ne-am născut și am petrecut copilăria în satul românesc avem cunoștință de bogatul folclor creat cu talent și pricepere de țăranul român de altădată, preluat și îmbogățit de contemporani.
Suntem datori față de strămoșii noștri să scoatem la lumină și să valorificăm folclorul, datinile și obiceiurile cât putem mai bine și mai mult!
Prof. Hele Rodica, Daniela Rada, Benedek Iudit

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:38 Ora standard a Europei de Est