Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Abonamentele de parcare se pot achiziționa și online

Noi plăți online

Abonamentele de parcare se pot achiziționa și online

Primăria Municipiului Oradea pune la dispoziția celor care doresc achiziția abonamentelor de parcare pentru autoturisme un nou serviciu online.

Eliberarea acestor abonamente se face prin accesarea site-ului www.oradea.ro, la secţiunea Plăți online, rubrica Abonamente parcare.
Prin acest serviciu se pot elibera abonamente de parcare pentru parcările publice, cu excepția parcărilor de domiciliu.
Serviciul online de eliberare a abonamentelor de parcare necesită existența unei conexiuni la internet și nu implică alte costuri pentru utilizatori (comisioanele bancare sunt suportate de către Primărie). Valoarea abonamentelor este aceeași cu a celor eliberate prin prezentarea la ghișeele Primăriei.
Datele care trebuie completate de către utilizatorii serviciului online sunt următoarele: codul numeric personal al titularului abonamentului (CNP), numărul de înmatriculare a autoturismului, datele de card bancar, numărul de telefon - pentru notificarea ulterioară a expirării duratei de valabilitate a abonamentului (cu 48 h înainte de data expirării), e-mail - pentru confirmarea plății online și notificarea expirării duratei de valabilitate a abonamentului (cu 48 h înainte de data expirării).
Datele de card bancar completate prin portal sunt criptate prin protocolul SSL și comunicate direct Romcard - procesatorul național de plăți. Transferul datelor de card este strict între dvs. și Romcard. Aceste informații nu sunt stocate nici de IndecoSoft (furnizorul GlobalPay), nici  de Primărie.
În cazul cetățenilor care doresc eliberarea unui abonament de riveran în zona de domiciliu, prima eliberare a abonamentului se poate face numai prin prezentarea la Primăria Municipiului Oradea, la unul dintre ghișeele pentru plata taxelor, a documentelor doveditoare (cartea de identitate și certificatul de înmatriculare a autoturismului). Ulterior, reînnoirea abonamentului se va putea realiza prin serviciul online.
Reamintim pe această cale că Primăria Oradea oferă servicii online prin intermediul site-ului propriu www.oradea.ro pentru plata impozitelor, taxelor, a amenzilor contravenționale (inclusiv amenzile pentru parcare), eliberarea autorizațiilor de trafic greu, programarea căsătoriilor, depunerea de petiții (inclusiv declarații de impunere etc.) și programarea la depunerea documentelor pentru eliberarea actelor de indentitate. (B. P.)
 
Mulțumim, domnule primar!
Contrar zvonisticii (prin presă) că se vor scumpi iar parcările, cel puțin abonamentele au înghețat la nivelul din 2016. Vorbim în cunoștință de cauză în ceea ce privește abonamentul de 70 de lei. Bănuim că și celelalte au rămas nemajorate.
Mulțumim, domnule primar, ing. Ilie Bolojan!
Cât privește completarea datelor pentru serviciul online, dați-ne voie să ne îndoim și să credem că nu mulți vor fi dispuși să le complete: cont bancar, CNP, telefon...etc. Cam mult prea mult zgomot și sacrificiu pentru nimic (pentru înlocuirea unei excursii până la ghișeu)! Oamenii sunt suspicioși! Dacă cineva răuvoitor și meseriaș sparge ce e de spart, fie el cât o fi de securizat?!
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:11 Ora standard a Europei de Est