Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ministrul Mircea Dumitru își prezintă raportul de activitate după șase luni de mandat

Cu cărțile pe masă

Ministrul Mircea Dumitru își prezintă raportul de activitate după șase luni de mandat

Ministrul Educației Naționale și Cercetării Științifice, Mircea Dumitru, a dat publicității miercuri, 4 ianuarie 2017, raportul de activitate la finalul celor șase luni de mandat în această funcție.

Structurat pe domeniile mari de activitate ale ministerului - învățământ preuniversitar, învățământ superior și cercetare - documentul include atât realizările, cât și proiectele în curs de desfășurare.
Astfel, în sectorul preuniversitar, principalele obiective au fost profesionalizarea managementului școlar, prin organizarea concursului național pentru ocuparea funcțiilor de directori/directori adjuncți din unitățile de învățământ, respectiv adoptarea unor măsuri cu puternic impact în ceea ce privește combaterea abandonului școlar: politici de desegregare, decontarea integrală a navetei elevilor, asigurarea manualelor școlare gratuite pentru elevii din ciclul superior al liceului și consolidarea învățământului profesional dual.
În învățământul superior au fost adoptate măsuri privind funcționarea și evaluarea școlilor doctorale, demers necesar pentru recredibilizarea cercetării științifice din universități, dar și standardele minimale necesare și obligatorii pentru accesul la titlurile și funcțiile academice. De asemenea, au fost constituite și relansate consiliile consultative ale ministerului: CNATDCU, CNCS, CNECSTDI, CNSPIS etc. În domeniul cercetării s-a urmărit profesionalizarea managementului institutelor naționale de cercetare-dezvoltare, dar și lansarea/derularea competițiilor din Programul Național CDI 2015-2020.
Un capitol distinct al raportului îl constituie sinteza Ordonanței de urgență a cărei menire a fost eliminarea unor blocaje din educație și creșterea calității în învățământ. Au fost reglementate astfel: modalitatea de susținere a examenului de definitivat, echivalarea gradului didactic I pentru mai multe categorii de personal didactic și funcționarea învățământului special integrat în învățământul de masă. În ceea ce privește învățământul superior, Ordonanța de urgență a completat cadrul normativ astfel încât senatele universitare să poată înființa duble specializări prin alăturarea a două programe de studiu deja acreditate și a prelungit acreditarea școlilor doctorale până la sfârșitul anului universitar 2016-2017. OUG a legiferat și eliminarea vidului legislativ privind asigurarea calității în învățământul superior prin modificarea OUG nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației.
„Am publicat astăzi (miercuri - n.n.) raportul activității mele la Ministerul Educației. Mi-am dedicat cele șase luni de mandat unor proiecte în care cred și acum și care, toate, au urmărit să facă din școala românească spațiul în care fiecare dintre noi ar dori să își educe copiii. Cred că, noi, adulții, le suntem datori cu toate aceste lucruri: sinceritate, muncă onestă, respect față de ceilalți, verticalitate, respect față de reguli și lege. Sunt lucruri pe care, poate, aș fi putut să le fac mai bine. Alte proiecte ar fi necesitat, poate, mai multă atenție. Pentru schimbări mari, de substanță, este însă nevoie de mai mult timp.
Mulțumesc tuturor colaboratorilor din Ministerul Educației pentru toate proiectele pe care le-am dus împreună. Mulțumesc, deopotrivă, colegilor din Guvern și Premierului, pentru echipa pe care am reușit să o consolidăm în această perioadă. Mulțumesc tuturor acelora care ne-au fost alături în toată această perioadă.
Vom schimba România dacă educația va reuși să formeze minți deschise, cu valori profunde, oameni care să construiască, să fie dispuși să își asume nu doar victorii, dar și eșecuri. Pentru asta, vă invit pe toți să rămâneți implicați, să urmăriți tot ceea ce se întâmplă în educație, să fiți parteneri pentru schimbarea în bine", a declarat ministrul Mircea Dumitru.
Raportul de activitate este disponibil aici.
Biroul de comunicare

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:04:00 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...