Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Promovarea valorilor culturale și tradiționale din euroregiunea Bihor – Hajdu-Bihar

În cadrul proiectului “Identitate în diversitate”

Promovarea valorilor culturale și tradiționale din euroregiunea Bihor – Hajdu-Bihar

Dascăli și elevi de la Școala cu clasele I-VIII “Nicolae Bălcescu” din Oradea au derulat proiectul “Identitate în diversitate”, în parteneriat cu dascăli și elevi slovaci de la Liceul Teoretic “Josef Kozațec” din localitatea Budoi, județul Bihor, precum și dascăli și elevi maghiari, de la Școala “Jozsef Attila” din Berettyoujfalu – Ungaria.

 “Dorim să promovăm reciproc valorile culturale și tradiționale din cadrul euroregiunii  Bihor – Hajdu – Bihar, participând la activități comune. Astfel am cunoscut particularitățile grupurilor etnice partenere de proiect, de la portul popular tradițional, dans popular, obiceiuri și tradiții, la arta culinară”, ne-a declarat coordonatorul de proiect, inst. Simona Mihalca.
Serbare câmpenească la Oradea, “Zilele școlii” la Budoi, excursie la Debrețin
 Prima activitate s-a derulat în 4 mai, o serbare câmpenească, intitulată “Majalis”, desfășurată în parcul Cetății din Oradea, la care au luat parte 400 de elevi, 200 de părinți și 30 de cadre didactice, angrenați într-o serie de activități: dans tradițional, un recital susținut de grupul coral-instrumental de fluiere „Csaloganyok”, concursuri sportive, iar la final, a fost preparat și servit un delicios bogracs, mâncare tradițională ungurească. La serbare au fost invitați reprezentanți ai Primăriei Oradea, ISJ Bihor, Școlii partenere „Jozsef Attila” din Ungaria, și ai altor unități de învățământ din municipiul de pe Crișul Repede. A fost un bun prilej pentru elevii români de a cunoaște obiceiuri și tradiții ale partenerilor maghiari.
În 10 mai 2008, , întâlnirea interculturală a grupurilor etnice s-a ținut la Budoi, cu ocazia „Zilelor școlii” la Liceul Teoretic „Josef Kozațec” din localitate. De la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea au participat 45 de elevi, trei cadre didactice, precum și reprezentanți ai părinților. Orădenii au prezentat un moment artistic din folclorul tradițional românesc și au luat parte la întrecerile sportive. La manifestări au fost invitate cunoscute și îndrăgite grupuri folclorice maghiare și slovace din Huta, Voievozi, Șerani, Vărzari, Valea Cerului, Șinteu, Nădlac și Șimleu-Silvaniei, precum și reprezentanți ai I.S.J.Bihor, deputați și parlamentari (între care Merka Adrian Miroslav, deputat în Parlamentul României din partea Uniunii Democratice a Slovacilor și Cehilor din România). Câștigătorii concursurilor au fost premiați cu diplome și cupe, iar partenerilor de proiect li s-a oferit o plachetă cu însemnele liceului.
În 14 iunie, 40 de elevi și 14 cadre didactice au participat la o excursie organizată în regiunea Hajdu-Bihar (Ungaria), fiind vizitate două obiective: parcul național Hortobagy și grădina zoologică din Debrețin. Excursia s-a încheiat cu un spectacol folcloric urmat de o masă cu mâncare tradițională.
Vineri (17 octombrie), echipa de proiect de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” (coordonator de proiect, inst. Simona Mihalca, prof. Szabo Gyongyi - director adjunct, prof. Alina Deliman - consilier educativ, prof. Lorincz Eniko și prof. Cristian Petruș) și-a invitat partenerii de proiect la cea de-a IX-a ediție a „Festivalului toamnei”.
Partenerii de la Liceul Teoretic „Josef Kozațec” au răspuns invitației prezentând și un moment de cântece și dansuri slovace; solistă - Korchiș Adriana, îndr. Lasac Milenca, Furiș Iuliana, Kaplisneac Ana, Cutlac Iuliana, Zetocha Iarmila, Korchiș Maria și Mlinarcic Andreea.
În cadrul acestui proiect, s-a reușit confecționarea unui număr de 20 de costume populare românești, care au și fost inaugurate pe scena festivalului, în cadrul unui moment folcloric prezentat de grupul vocal „Bihorencele”, al claselor a IV-a C și a V-a B. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Promovarea valorilor culturale și tradiționale din euroregiunea Bihor – Hajdu-Bihar.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:24:23 Ora standard a Europei de Est