Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

“Bucuriile toamnei” la Școala “Nicolae Bălcescu” din Oradea

Ieri, în cadrul programului educațional “Festivalul toamnei”

“Bucuriile toamnei” la Școala “Nicolae Bălcescu” din Oradea

Pe parcursul a două săptămâni (în intervalul 6 - 17 octombrie 2008), la Școala cu clasele I-VIII “Nicolae Bălcescu” din Oradea, s-a derulat programul educațional “Festivalul toamnei”, aflat la cea de-a IX-a ediție, cuprinzând: expoziție de carte, recital de poezie, activitate pentru sănătate, colectare de maculatură,expoziție de desene, jocuri în parc, iar ieri (vineri, 17 octombrie), în ultima zi - expoziție, carnaval și spectacol.

 Fiind programul-festival al întregii școli, în derularea lui s-au implicat toate clasele, fiecare cu inițiativa sa și după puteri, iar pentru a populariza experiența celor nouă ani, la evaluare, au fost invitați reprezentanți ai Primăriei Oradea și Inspectoratului Școlar, parteneri (ONG-uri, Uniunea femeilor, comitetul de părinți), copii și cadre didactice (de la școlile gimnaziale “Dacia” și “Oltea Doamna”, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1, grădinițele 46, 30, 24, 49 și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială), precum și partenerii de proiect de la Liceul Teoretic “Jozef Kozacek” din Budoi, Școala “Jozsef Attila” din Berettyoujfalu - Ungaria) și reprezentanți ai Episcopiei Ortodoxe Române din Ungaria.
Bogățiile toamnei “deghizate” și înnobilate de copii
Fructele și legumele toamnei au devenit personaje de basm și legendă, primind înfățișări și roluri nebănuite, imaginația copiilor întrecând orice măsură în materie de creativitate. Pentru a nu subestima sau a uita pe cineva nici nu vom purcede în a exemplifica, lăsându-vă să admirați și să analizați operele de artă în cadrul expoziției “Bucuriile toamnei”.
Carnavalul și spectacolul... în vecini
După tăierea panglicii (de către directorul școlii, prof. Ioan Mocan, ajutat de prințesele toamnei 2007 și 2008, Antonia Chiș și Antonia Crăciun), și vizitarea expoziției, invitații au fost poftiți de către coordonatorul programului, inst. Stela Tăut, să vizioneze carnavalul și programul artistic.
Datorită vremii nefavorabile, organizatorii au fost nevoiți să apeleze la vecini (Comunitatea evreiască) pentru o sală de spectacole (școala neavând o sală festivă sau o sală de sport).
Prințesele toamnei au făcut schimb de coșuri, dând astfel undă verde copiilor să pornească motoarele pentru un carnaval al fructelor și legumelor, protagoniști fiind școlarii clasei I B. Curând au făcut pasul în față, la microfon, și artiștii (Oana Pereț, Ana-Marie Mihăieș, Antonia Chiș, Denisa Ifrim și Denisa Sferle), recitatori din clasele a III-a A, după care au urcat pe scenă dansatorii (a III-a C, cu dans modern, a V-a și a VI-a, cu dans popular maghiar, iar partenerii de proiect de la liceul din Budoi, cu dans popular slovac și o solistă – Korchis Adriana). Ultimul cuvânt l-au avut membrii grupului folcloric al claselor a IV-a C și a V-a B, care au îmbrăcat, în premieră, frumoasele costume populare românești confecționate în cadrul proiectului.
Educația interculturală
În prezentarea formației de dansuri populare slovace de la Liceul Teoretic “Jozef Kozacek” din Budoi, inst. Simona Mihalca (în calitate de coordonator de proiect) a amintit scopul proiectului “Identitate în diversitate” (educația interculturală) și partenerii (de la Liceul Teoretic “Jozef Kozacek” din Budoi și Școala “Jozsef Attila” din Berettyoujfalu, Ungaria), subliniind faptul că cele 20 de costume populare românești sunt rodul acestui proiect. (Ov. D.)
 P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: “Bucuriile toamnei” la Școala “Nicolae Bălcescu” din Oradea.

Trimite email
luni, 30 decembrie 2024, 18:12:05 Ora standard a Europei de Est