Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primarul Ilie Bolojan a prezentat principalele direcţii ale impozitării în 2017

La Conferința de presă de marți

Primarul Ilie Bolojan a prezentat principalele direcţii ale impozitării în 2017

Primarul Ilie Bolojan a susţinut marţi, 20 decembrie 2016 o conferinţă de presă de final de an, ocazie cu care a prezentat şi principalele proiecte de hotărâri supuse aprobării Consiliului Local.

Cel mai important proiect de hotărâre, care va avea efect asupra cetăţenilor şi companiilor din Oradea, este cel care se referă la impozitele şi taxele locale pe anul 2017.
Un mecanism care îi încurajează pe investitori să vină în Oradea
,,Această hotărâre nu schimbă datele de impozitare ale oraşului, se continuă aceeaşi direcţie din anii trecuţi", a spus primarul Ilie Bolojan, în deschiderea conferinţei de presă, dând apoi explicaţii asupra câtorva modificări: „La impozitul pe clădiri la persoanele juridice, avem o cotă de impozit de 1%, care în 2017 va scădea la 0,95%. Asta înseamnă că din suma de 24 milioane lei încasată în acest an din acest impozit, ipotetic am pierde 1,2 milioane de lei. Noi credem, însă, că aceste sume de bani vor fi compensate prin ceea ce se va construi în anii următori în Oradea, stimulat şi de un nivel de impozitare la persoanele juridice printre cele mai mici din regiunea de vest, nord-vest şi centrul ţării. În continuare, ne dorim să rămânem un oraş competitiv şi interesant pentru investiţii. În cadrul schemei de ajutor de minimis, dacă o persoană juridică face o investiţie de cel puţin 250.000 de euro şi creează minimum 5 locuri de muncă, intră într-o schemă de facilităţi fiscale, care pot ajunge până la 95%. De exemplu, cei de la Dedeman au o reducere de 80% la impozitul pe clădiri, datorită investiţiei foarte mari pe care au făcut-o, dar şi datorită creării a peste 150 de locuri de muncă. Prin urmare, oraşul Oradea are un mecanism care îi încurajează pe investitori să vină în Oradea. Cu cât este impactul investiţiei mai mare, numărul de angajaţi mai mare, cu atât impozitul pe clădiri şi teren este mai mic".
Impozitul pe clădiri
În ceea ce priveşte impozitul pe clădiri, s-a menţinut şi anul acesta o diferenţă între impozitul pe clădiri la persoanele fizice şi la cele juridice. De exemplu, la clădirile folosite în scop nerezidenţial, cum ar fi hale, birouri, persoanele juridice vor plăti 0,95%, iar  pentru persoanele fizice care deţin astfel de clădiri s-a menţinut valoarea de anul trecut, de 0,6 %. Aşa cum se ştie, Codul Fiscal a fost modificat acum doi ani de zile, de anul trecut intrând în vigoare noua directivă care prevede că, pentru acelaşi tip de folosire al clădirii, de exemplu un hotel deţinut de o persoană fizică şi de una  juridică, impozitul este acelaşi.
Primarul Ilie Bolojan a explicat variaţia de impozitare păstrată şi în anul viitor: ,,Am păstrat acest ecart, tocmai pentru că persoanele juridice pot să îşi deducă nişte cheltuieli, pe când persoanele fizice nu pot să facă acest lucru. La fel se întâmplă şi la clădirile folosite în scop rezidenţial, nivelul impozitului la persoana juridică este 0,3 % , iar o persoană fizică va plăti 0,1 %, la fel ca anul trecut".
De asemenea, a fost menţinută politica fiscală anterioară privind impozitarea suplimentară cu 50% a celei de a doua sau următoarelor clădiri rezidenţiale deţinute de persoanele fizice.  Prin urmare, cetăţenii care au mai multe clădiri rezidenţiale vor plăti impozite mai mari. Fac excepţie clădirile rezidenţiale dobândite prin moştenire şi cele nerezidenţiale. „Dintr-o raţiune de echilibru bugetar şi având în vedere facilităţile pe care noi le acordăm, am considerat că cei care au mai multe proprietăţi, deci cei care generează mai multe venituri din ele, pot plăti o contribuţie suplimentară", a spus primarul Ilie Bolojan.
Supraimpozitarea clădirilor neîngrijite creşte la 400%
Un segment la care proiectul de hotărâre a adus modificări este supraimpozitarea clădirilor neîngrijite, unde încă de anul trecut s-a gândit o creştere etapizată.
Dacă în acest an cota de supraimpozitare este de 100%,  anul viitor cei care deţin astfel de clădiri neîngrijite afectând aspectul întregului oraş vor plăti 400%, nivelul maxim al supraimpozitării fiind de 500%.
,,Trebuie menţionat că anul trecut au apărut modificări la legea faţadelor, care ne permit să acordăm împrumuturi şi proprietarilor de clădiri, care nu sunt monumente istorice. Prin urmare, există posibilitatea ca aceşti proprietari să fie ajutaţi, iar în plus este prevăzută o scutire de impozit de 5 ani de zile. Prevederea se aplică tuturor proprietarilor din Centrul istoric al oraşului. Prin urmare, la facilităţi mari trebuie să existe şi constrângeri mari. Astfel, au fost identificate în teren de către poliţişti locali şi inspectori de la urbanism 248 de clădiri, care au probleme la îngrijirea faţadelor, respectiv se pot afla în pericol de dărâmare şi care de anul viitor vor trebui să plătească această supraimpozitare. Situaţia ne arată că 10% din cetăţenii care au plătit anul trecut impozit mai mare au intrat în procesul de reabilitare a faţadelor. Credem că aceste măsuri combinate, respectiv creşterea supraimpozitării şi creşterea facilităţilor vor crea un mecanism prin care mulţi orădeni să îşi repare faţadele", a explicat primarul Ilie Bolojan.
Începând cu anul 2017, proprietarii terenurilor neîngrijite vor plăti un impozit majorat cu 400%, similar clădirilor neîngrijite. Poliţiştii locali au identificat 52 de parcele de teren, având 28 de proprietari, în cazul cărora măsurile aplicate (avertismente cu termen de conformare, amenzi contravenţionale) nu i-au determinat să procedeze la îngrijirea terenurilor deţinute. Pentru aceştia, în anul următor, vom propune Consiliului Local aprobarea aplicării unui impozit majorat de 400%. (B.P.)
Tuturor orădenilor, Crăciun fericit și La mulți ani binecuvântați!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:15:52 Ora standard a Europei de Est