Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Spectacolul-concurs ,,Colindița”

Marți, la Lic. T. ,,Onisifor Ghibu”, s-a desfășurat

Spectacolul-concurs ,,Colindița”

În vremurile pe care le trăim, înconjurați de evenimentele lumii moderne, tradițiile trebuie cultivate în inimile și mințile generațiilor ca o valoare autentică de creație tocmai pentru a ne păstra identitatea nealterată.

Copiii trebuie să fie obișnuiți încă de mici cu specificul acestor tradiții și obiceiuri, pentru a le cunoaște, percepe și trăi, sub toate aspectele lor, cu plăcere și bucurie. Acest lucru este încă posibil în localitățile în care tradițiile și obiceiurile sunt încă vii, desfășurând sau participând la anumite evenimente, purtând în ele autenticul artei românești.
Conștienți fiind de îndepărtarea tinerilor de tradițiile populare, trebuie să insistăm pe cunoașterea lor de la cea mai fragedă vârstă, educându-i pe copii în spiritul respectului față de aceste tradiții și perpetuând păstrarea acestora.
Spectacolul-concurs ,,Colindița" face parte din amplul proiect cu participare națională înscris în CAERI, „Tradiție, moștenire și simțire românească", aflat la ediția a V-a. La actuala ediție, ni s-au alăturat parteneri din 28 de județe,  fiecare unitate școlară parteneră derulând concomitent o serie de activități înscrise în calendarul acestui proiect, activități menite să conducă la cunoașterea și valorificarea obiceiurilor şi tradiţiilor specifice unor evenimente populare româneşti şi sărbători creştine.  Datorită condițiilor meteorologice nefavorabile, cei șase parteneri din județele învecinate Bihorului care și-au anunțat participarea efectivă la concursul ,,Colindița", au renunțat până la urmă la deplasarea la Oradea, expediindu-ne DVD-urile cu momentul artistic. Materialele au fost prezentate (vizualizate) la finele concursului, în timp ce juriul delibera. 
Proiectul urmărește cunoașterea și valorificarea de către copii a unor obiceiuri şi tradiţii specifice, dezvoltarea simţul estetic şi muzical, cultivarea simțămintelor şi a respectului pentru folclorul românesc. Așa cum a fost gândit, proiectul se adresează  preșcolarilor și școlarilor, indiferent de gen, etnie, confesiune sau mediul de proveniență, promovând egalitatea de șanse în incluziunea socială.
Spectacolul propriu-zis a fost structurat pe două secţiuni: Secţiunea I: interpretare individuală și Secțiunea II - interpretare în grupuri mai mici sau mai mari. Și jurizarea s-a făcut pe secţiuni şi pe nivel de vârstă: preșcolari și școlari, fiind acordate la fiecare categorie premiile I, II, III și mențiune. În plus, fiecare concurent a primit câte un premiu din partea lui Moș Crăciun.
Fiind concurs, la evaluare s-a ținut cont de: dificultatea interpretării, de repertoriu, textul adecvat vârstei, intonația, simțul ritmic, costumația specifică și prezența scenică.
Juriul a fost format din: d-na Daniela Sopota - președintele juriului, inspector școlar pentru educație permanentă și activitate extrașcolară,  d-na Antonela Ferche Buțiu - profesor și interpret de muzică populară, dl Adrian Balog - director al Ansamblului folcloric Crișana, precum și cadre didactice implicate în derularea acestui concurs: Cornelia Româneac, director al Grădiniței Nr. 28 Oradea, Ionela Novac - coordonator al concursului, Nicoleta Nicoruț, Daniela Leucea, Crina Chereji, Gabriela Tușinean, Florica Nemeș, Ioana Nagy, Ramona Mihalcea și Elena Indrie.
La concurs au participat 152 de copii din 14 școli primare și grădinițe, îndrumați de 38 de cadre didactice.
Participanții la concurs:
Cmeciu Giulia și Sîrb Anamaria de la Şc. Gimnazială Nr. 16 Oradea, coordonate de Farcaş Amalia și Badea Anamaria; Grupul Şcolii Gimnaziale „Puiu Sever" din Ineu, îndrumat de Suciu Petronela, Luncan Andreea și Hodişan Mădălina; elevii clasei pregătitoare, coordonați de Karacsony  Zoiţa; micii  colindători ai Şcolii Gimnaziale Nr. 2 Mierlău, coordonați de Popa  Silvia și Săutiuţ Nicoleta; Lăstarii de aur de la Şc. Primară Nr. 1 din Almaşu Mic, îndrumați de Maroşan Cornelia și Pop Alina Cosmina; fraţii Furiş (Emilia şi Emil) de la Şc. Gimn. Nr. 1 Brusturi, îndrumați de Miclăuş  Ioana; grupul de colindători de pe Criş, de la Şc. Gimn. Nr. 1 Bunteşti, coordonați de Ciuciu Olimpia și Mortan  Aurelia; Mlădiţele bunteştene de la Şc.Gimn. Nr.1 Bunteşti, îndrumați de Vesa Titiana-Laura și Blaga  Adriana; Colindătorii din Țara Beiuşului, îndrumați de Junc Delia, Mlendea Dorina, Petruşe Mariana, Costea Mariana, Ispas Herlaş Mihaela, Dumitraş Ema și Popa Mihaela de la Grădinița „Floare de Colţ" din Beiuş; Tusany Jarca Andreea de la Şc. Primară Nr. 1 Almaşu Mic, coordonată de Pop Alina Cosmina; Pop Maria de la Şc. Primară Nr. 1, Almaşu Mic, coordonată de Pop Alina Cosmina; Tusany Jarca Maria de la Şc. Primară Nr. 1, Almaşu Mic, îndrumată de Pop Alina Cosmina; Doroczi Izabela Dora de la Şc. Gimn. Nr.1 Balc, coordonată de Bozga Daniela; Fonai Iarina de la Şc. Gimn. Nr.1 Brusturi, îndrumată de Miclăuş  Ioana; Pascar Teodora de la Lic. T. German „Friedrich Schiller" Oradea, coordonată de Pătrună Amalia Eugenia; Lăcătuş Rebeca, Brigean Andrei și Ghiţ Cleopatra (trei soliști individuali) de la Grădinița Nr. 56 Oradea, coordonați de Blândul Florentina; Grupul magic de la Grădinița Nr. 1 Ştei, îndrumat de Boc Mihaela; Pop Nicoleta, Gheorghiaş Alexandra și Varga Nicoleta de la Grădinița Nr. 1 Săcădat, îndrumate de Sime Maria și Maghiar Dorina; Colindătorii de la Grădinița particulară Winnie Academy, îndrumați de Farcaș Denisa și Brindea Emilia, Pricop Antonia și Bradea Rodica; Corul Piticot de la Grădinița Nr. 28 din Oradea, coordonat de Tuşinean Gabriela și Cheregi Crina; Corul  Zumzărel de la Grădinița Nr. 28 Oradea, coordonat de Novac Ionela și Nicoruţ Nicoleta.
Toți concurenții au fost răsplătiți cu premii din partea organizatorilor, potrivit prestației excelente pe care au avut-o la microfon.
Doamna director Cornelia Româneac, coordonator de proiect și organizator principal al spectacolului-concurs, ține să felicite toți concurenții și profesorii coordonatori, să mulțumească membrilor juriului, precum și gazdelor de la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu".
,,Profit de acest prilej spre a le mulțumi, prin intermediul presei, tuturor părinților care s-au implicat și colegilor mei, echipei de proiect de la Grădinița Nr. 28, urându-le tuturor Crăciun fericit și un an 2017 mai bogat!"
Ionela Novac & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (87 de poze), accesați Galeria foto: Spectacolul-concurs ,,Colindița”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:26:03 Ora standard a Europei de Est