Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Trei mii de elevi au beneficiat de programul european de incluziune financiară „Schimbăm vieţi”

Programul LifeChanger

Trei mii de elevi au beneficiat de programul european de incluziune financiară „Schimbăm vieţi”

Elevii de gimnaziu din 73 de școli au exersat lucrul în echipă și rolul de lideri, dezvoltându-și o imagine clară asupra legăturii dintre educație, profesie și incluziunea financiară.

Programul „Schimbăm vieți" (LifeChanger), susţinut de Metropolitan Life şi Junior Achievement România, a sprijinit la nivel național peste 3.000 de elevi de gimnaziu, din 20 de localităţi din România, să dobândească noțiuni elementare de educaţie financiară și, astfel, să își dezvolte abilitățile financiare necesare vieții de adult.
Aflat în al doilea an de implementare în România, programul „Schimbăm vieţi" a fost adresat elevilor cu vârsta cuprins între 11 și 15 ani și a cuprins un set de opt activități desfășurate la clasă, de profesori, cu suportul consultanților voluntari Metropolitan Life, pe baza unui kit de materiale special dezvoltate și distribuite gratuit.
Prin intermediul activităților learning by doing, elevii au beneficiat de contexte educaționale în care și-au descoperit propriile abilități și interese, au făcut proiecții asupra viitorului și au înțeles rolul educației în conexiune cu viitoarea profesie și cu viitoarele venituri. Pentru aceasta, ei au fost provocați să își asume rolul de lideri, să prioritizeze cheltuieli în contextul unor venituri limitate și să stabilească soluții pentru diferite situații de risc.
„Programul a prins foarte bine, întrucât educația financiară nu făcea parte deloc din viața cotidiană a elevilor mei. Bagajul lor de cunoștințe legate de bani era foarte limitat. Pentru ei, banii nu însemnau decât un mijloc prin care își pot achiziționa diverse lucruri. Au aflat, prin intermediul programului, ce înseamnă să te întreții și ce efort fac familiile lor". (profesor, Școala Gimnazială Nicolae Titulescu, București)
Pe parcursul programului, peste 70 de consultanți Metropolitan Life s-au implicat ca voluntari, contribuind la explicarea practică a unor noțiuni financiare de bază și la dezvoltarea unei viziuni reale asupra conceptelor învățate.
„Am continuat și anul acesta să fim aproape de tânăra generație și am simțit chiar din interacțiunea cu cei mici importanța dezvoltării educației financiare în școală. Prin programul „Schimbăm vieţi", ne dorim să îi sprijinim în dezvoltarea cunoștințelor care îi vor ajuta să își construiască viața de adult pe care și-o doresc. Sperăm că un astfel de program să poată fi extins cât mai mult geografic și să fie un reper și pentru alte organizații care doresc să sprijine dezvoltarea ABC-ului financiar în România", a declarat Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life.
Dezvoltarea programului se bazează pe o tradiție de 37 de ani de colaborare constantă între Junior Achievement și MetLife, grupul din care face parte Metropolitan Life la nivel global.
Prin intermediul programului, peste 24.000 de elevi din Europa și Orientul Mijlociu au beneficiat de experiențe educaționale de antreprenoriat și incluziune financiară, dar și de consultanță din partea a peste 700 de voluntari Metropolitan Life. În România, în anul 2017, programul „Schimbăm vieți" (LifeChanger) va fi disponibil pentru 4.000 de elevi, care vor dobândi abilități pentru o viață sigură și independentă financiar.
Loredana Poenaru

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:14:11 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...