Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Schimb de cărți, schimb de zâmbete

Frumoasă poveste! minunat proiect: Instigare la cultură!

Schimb de cărți, schimb de zâmbete

Acum trei ani, începea o poveste frumoasă. Niște temerari superbi (foști elevi, din păcate..., din fericire...) doreau din suflet să facă ceva pentru micul nostru târg.

Voiau să... instige la cultură. Aveam cercul nostru (cam „strâmt", unde veneau exclusiv câțiva elevi pasionați de lectură), dar li se părea insuficient. „Hai să ieșim în stradă!" (zicea Ștefi). Ieșim, ieșim, dar ce facem acolo? „Împărțim citate frumoase din lecturile preferate" (tot ea). E o idee... „Hai să ducem și cărți!" (nu mai rețin cine...) Ducem, ducem! Unde? „În parc, punem o pătură jos și ne așezăm cu cărțile acolo... o să se oprească lumea să se mire pe noi, măcar!" (vocile se multiplică, e greu să le mai individualizez după trei ani).
Și uite așa se năștea, pe nesimțite (cine a mai auzit de naștere fără dureri?!) ceea ce pe 15 decembrie 2014 a devenit „Schimb de cărți, schimb de zâmbete". Și a fost frumos. N-au fost mulți... lumea s-a uitat, s-a mirat, a zâmbit, s-a îndulcit cu o brioșă, s-a încălzit cu un ceai și a plecat mai departe, cu gândul la „ciudățenia" noastră. Dar ei, inițiatorii, s-au simțit bine. Au făcut ceva „al lor". Anul următor trebuia să fie și mai bine. Și a fost. Atât de frumoase zâmbete, cadouri de suflet, cărți ne-au dăruit niște copii de clasa a treia (nu întâmplător o aveau ei „doamnă" pe înv. Claudia Licuriceanu, de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Popoviciu"), încât am zis cu toții „Ei, da, merită cu adevărat!"
Ei, curajoșii, frumoșii visători, mi-au lăsat „moștenire" ideea. M-au pus să promit că voi duce mai departe inițiativa lor. Vi-i prezint și-mi cer scuze dacă pe vreunul, de emoție, de oboseală (a fost o zi plină azi) îl omit: Ștefania Fofiu, Anita Lăzău, Iulia Toma, Brigitta Marton, Beniamin Pustan, Ruben Petruț, Claudia Șerb, Sergilia Agafița, Mihaela Mihoc, Mădălina Ardelean, Zoli Imre, Dan Chilom, Manuela Șerb, Andreea Laza, Denisa Sopota, Tabita Iștoc, Denisa Boboș
Nu am avut de ales, i-am ascultat. Ieri, 20 decembrie 2016, a avut loc cea de-a treia ediție a evenimentului - activitate prevăzută, începând cu acest an, în Proiectul județean INSTIGARE LA CULTURĂ. De data aceasta, implicarea în organizare a fost sporită. Urmașii inițiatorilor (clasa a IX-a D, profil Filologie, diriginte prof. Otilia Peti) și-au luat rolul cât se poate de în serios și au purces la treabă. Au umblat „la colindat" și au venit cu sponsorizări! (Le mulțumim pe această cale sponsorilor, amintindu-i: Andrada Bucurean, S.C. Elegance Juli S.R.L., Florica Pustan, Mihaela Toma și Aurelia Simede). S-au oferit de zeci de ori să mă ajute. Cu orice. Și au făcut-o fără să spună vreodată „mai târziu" sau „nu putem, avem de învățat pe mâine". Habar nu aveam că azi dau teză la limba latină (v-am spus că nu s-au plâns un moment!), până nu m-am dus cu termosurile în clasă, pentru ceai (Old Time Caffe ne-a făcut un ceai delicios!), iar ei scriau de zor! Așa ceva, mi-am zis, mai rar! Datorită lor am avut anul acesta și afișe pentru popularizarea evenimentului, nu doar pagina de Facebook. 25 de afișe au fost răspândite în oraș și prin școală/curtea școlii. Atâta energie, atâta dorință de implicare câtă am văzut la copiii ăștia teribil de serioși, recunosc, m-au emoționat mai mult decât am arătat! Bianca Bucurean, Giulia Ilea și Florin Pustan s-au „dat peste cap" și au fost omniprezenți. Dar să nu credeți că ceilalți au stat!
Clasa a X-a A, profil matematică-informatică, aflată sub oblăduirea subsemnatei, nici nu concepea să rămână indiferentă, așa că s-a pus la drum ca să adune toate cele necesare. „Informaticienii" s-au ocupat (impecabil!) de... regie. Mese duse din cantină în centru (doar nu era să mergem cu pătura!), decoruri, gustări, prezență (încântătoare) și zâmbete largi. Avem și fotograf profesionist, pe cuvânt! Vă lăsăm câteva poze drept mărturie, la final.
Elevii clasei a X-a D, profil Filologie, dirig. Tamara Motorga, nu au fost prezenți din motive obiective (aveau un alt program, deja stabilit). Dar îi asigur că sprijinul lor s-a simțit în desfășurarea evenimentului. Și mai știu cât regretă unii că nu au putut fi acolo... Anul viitor, sigur vor fi!
Cel mai îmbucurător aspect de anul acesta a fost faptul că ne-am extins. Pe lângă elevii clasei a VII-a, de la Colegiul Național Samuil Vulcan, din Beiuș, dirig. Elena Ojică, care au venit în număr complet, plini de cărți, de voie bună, dar, mai ales, de curiozitate, elevi ai CNSV, coordonați de colegele mele de catedră (prof. Claudia Iagăr, prof. Diana Todor, prof. Cândea Monica, prof. Monica Simai), au mai participat la eveniment: prof. Dana Tăutu (mulțumim pentru prăjitură!) însoțită de câțiva elevi iubitori de carte de la Școala Gimnazială Roșia, precum și prof. Veronica Popa și prof. Alina Lazea, care au venit însoțite de un grup de elevi de la Liceul Vocațional „Nicolae Bolcaș" din Beiuș. Ca-n fiecare an, ne-a onorat cu prezența dl. prof. Teodor Rif, căruia îi suntem recunoscători pentru interesul constant. Prof. Claudia Buran nu a putut fi alături de noi, dar carte ne-a trimis! (Claudia, am primit-o și-am dăruit-o. Sper să fie de bucurie!). Le mulțumim pentru prezență și cărți d-lor directori: prof. Mihaela Ilieș și prof. Viorel Gavra, pentru sprijinul oferit și interesul pentru cultură.
Aș mai scrie. Multe. Încercam să-mi amintesc titluri de cărți schimbate sau dăruite. Tăvălugul de emoții și frigul (de afară, că-n suflete...„Ce cald e aicea la tine...!") îmi pun bețe în roate. Aleatoriu: „Adolescentul" (Dostoievski), „Maus" (Art Spiegelman), „Războiul ciocolatei" (Robert Cormier), „Femeia nisipurilor" (Kobo Abe), „Mesagerul" (Markus Zusak), „Insula misterioasă" (Jules Verne), „Jurnalul unei puștoaice" (Rachel Renee Russell), „Marile speranțe" (Charles Dickens) și... multe, multe altele,  „de nu le mai știu pe nume".
Era să uit! Cum să nu fii copleșit când realizezi că printre cei prezenți se află și foști elevi?! Nu pot să-mi doresc altceva decât sporirea foștilor în mijlocul actualilor când vom organiza din nou o acțiune similară (o păsărică, de fapt mai multe, mi-a șoptit că vor eveniment din nou la primăvară! Să fie cald. Și soare. Și verde... ).
Oprim reveria și ne întoarcem la ale noastre (cărți, colinde, prăjituri, cozonaci, brazi și ce o mai fi acum pe lista intereselor stringente). Vă mulțumim tuturor  celor implicați pentru susținerea de care ați dat dovadă, pentru cărțile aduse și, mai ales, pentru zâmbetele dăruite!
Sărbători cu bine și cald în suflete!
Prof.  Ioana și Andrei Schilinka
Foto: Sergiu Bota
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Schimb de cărți, schimb de zâmbete.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:55:46 Ora standard a Europei de Est