Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Cooperarea Internațională Interinstituțională în Era Globalizării”

A VI-a ediție - Conferința Internațională de Științe Administrative 2016

,,Cooperarea Internațională Interinstituțională în Era Globalizării”

6th Edition - Agora International Administration Conference 2016 ,,International Interinstitutional Cooperation in the Era of Globalization"

Facultatea de Științe Juridice și Administrative din cadrul Universității Agora din Oradea a organizat joi și vineri, 8-9 decembrie 2016, Conferința Internațională de Științe Administrative, aflată la cea de-a VI-a ediție, cu tema „Cooperarea Interinstituțională Internațională în Era Globalizării".
Primul eveniment al lunii decembrie, marcat de Universitatea Agora din Oradea ca o manifestare anuală, s-a realizat sub egida Facultății de Științe Juridice și Administrative și a Departamentului de Ştiinţe Sociale, în Amfiteatrul Verde, printr-o serie de prezentări și comunicări în plen.
În deschiderea conferinței, președintele Conferinței Internaționale de Științe Administrative, drd. George Marius Șinca, a salutat și prezentat invitații conferinței în ordinea în care aceștia au luat cuvântul: conf. univ. dr. Alina-Angela Manolescu, în calitate de reprezentant al conducerii Universității Agora din Oradea și președinte al Departamentului de Științe Sociale, urmată de doctorand Daniela Crișan, în calitate de oaspete și vorbitor, afiliată fiind Departamentului de Psihometrie și Statistică, Facultatea de Științe Sociale și Comportamentale a Universității din Groningen, Olanda. Prezentarea acesteia s-a intitulat „Methodologies for the design, analysis, and scoring of tests and questionnaires". Al treilea vorbitor, fiind din partea aceleiași instituții olandeze, doctorand Susan Niessen a prezentat lucrarea de cercetare în care domnia sa este antrenată, intitulată „Assessing Non-cognitive Characteristics in Selection Procedures", fiind urmată de prof. univ. dr. Rob Meijer, profesor în Psihometrie și Tehnici Statistice în cadrul Departamentului de Psihometrie și Statistică, Facultatea de Științe Sociale și Comportamentale a Universității din Groningen, Olanda. Prezentarea domnului Rob Meijer s-a intitulat „Signs versus Samples in Selection: Applications in Organizations and Education". Domnul prof. univ. dr. Rob Meijer este în același timp și consultant al echipelor de examinare din cadrul instituțiilor cu specific al situațiilor de urgență în Olanda, consultant al Departamentului Central de Poliție Olandez, consultant pe probleme de statistică în aplicarea și utilizarea tehnologiei adaptive-computerizate în Statele Unite ale Americii.
A doua parte a conferinței a fost dedicată problemelor administrației locale, naționale și internaționale în ceea ce privește colaborarea acestora cu organizațiile nonguvernamentale pe problematica traficului de ființe umane. Un prim invitat a fost doamna Leanne Rhodes, fondator și președinte al ONG Abolishion Inc., originară din Australia. Am fost informați cu privire nu doar la colaborările interinstituționale internaționale cât și cu privire la proiectele de cercetare pe care le au, acestea fiind expuse prin prezentarea cu titlul „Human trafficking as cybercrime", urmată și completată în acest domeniu de doamna Ioana Veronica Humelnicu, specialist pe probleme de prevenire și conștientizare în mediul social virtual, din cadrul aceluiași ONG Abolishion Inc. Domnia sa a prezentat o lucrare de actualitate, intitulată „Sextortion the newest online threat". În aceeași ordine de idei, doamna Simona Dejeu, inspector specialist al Agenției Naționale Împotriva Traficului de Persoane (ANITP) Oradea a prezentat parteneriatele și proiectele pe care le au în plan național și cu actori din mediul internațional.
Evidenţiind importanţa evenimentelor ştiinţifice în comunitatea Universităţii Agora din Oradea, doamna conf. univ. dr. Alina-Angela Manolescu a prezentat istoricul Conferinței Internaționale de Științe Administrative și a subliniat importanța acesteia în promovarea Cooperării Internaționale Interinstituționale și parteneriatele cu Centrul Euroregional de Prevenire și Combatere a Criminalității Transfrontaliere, Centrul de Informare EUROPE DIRECT Agora; Jean Monnet: Spațiul Public European, Catedra Jean Monnet, Modulul European: The free movement of persons inside E.U, Catedra Jean Monnet, Modulul European: Economic and Monetary Union.
În ultima parte a conferinței au fost anunțate cele două secțiuni de prezentare a lucrărilor; prima secțiune, moderată de doamna conf. univ. dr. Viorina Judeu, s-a intitulat „Euroregional Politics", iar cea de-a doua secțiune, moderată de domnul lect. univ. dr. Crăciun Leucea, s-a intitulat „Public Administration in the new development process 2013-2020". Aceste două secțiuni paralele de susținere a lucrărilor s-au desfășurat a doua zi, vineri, 9.12.2016.
În încheierea conferinței, în semn de prețuire, s-au oferit invitaților diplome de participare și a fost anunțată de către preşedintele conferinţei, drd. George Marius Șinca, ediția a VII-a, care va fi organizată de Universitatea Agora în data de 7 decembrie 2017.
Drd. George Marius Şinca
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Cooperarea Internațională Interinstituțională în Era Globalizării”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:37 Ora standard a Europei de Est