Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Calificativul de evaluare externă a Școlii ,,Dacia” este de 14 ori Excelent și de 29 de ori FB

Ceea ce ARACIP spune acum, noi am demonstrat în timp, prezentând rezultatele și activitățile școlii

Calificativul de evaluare externă a Școlii ,,Dacia” este de 14 ori Excelent și de 29 de ori FB

Din 2006, site-ul de tineret-învățământ ,,Ovidan.ro", iar din 2010 și revista ,,OviDan" vă prezintă imaginea reală a învățământului bihorean, dar nu numai, prin cartea de vizită cu activitățile și rezultatele unităților de învățământ și mai puțin cazurile izolate și scandalurile provocate sau ,,vânate" pentru a compromite imaginea unor cadre didactice.

Uscăturile, care se găsesc peste tot, nu ne interesează, pentru că dorim să promovăm bunele practici din învățământ, spre a oferi modele (de muncă și comportare), rezultate care să-i mobilizeze (a se citi: ambiționeze) pe cei în cauză, dar și pe alții.
Între școlile reprezentative, de elită ale Municipiului Oradea și ale Județului Bihor, un loc aparte îl ocupă Școala Gimnazială ,,Dacia". Credem că cele 190 de articole publicate pe Ovidan.ro despre această școală vă dă posibilitatea să vă formați o opinie și o imagine cât mai concludentă despre ceea ce înseamnă această unitate de învățământ în peisajul învățământului bihorean.
Ceea ce noi demonstrăm de ani și ani, aveau să o spună în calificative evaluatorii Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP) în procesul verbal întocmit în 25 noiembrie 2016, cu ocazia evaluării externe a Școlii Gimnaziale ,,Dacia" - o școală de top, condusă de dl director profesor dr. Florian Hava.
Din cei 43 de indicatori de performanță evaluați, 14 sunt Excelent (E), iar 29 - F.B. (Foarte bine); au fost cotați cu E indicatorii: Existența și caracteristicile spațiilor școlare, Dotarea spațiilor școlare, Existența, caracteristicile și funcționarea spațiilor administrative, Dotarea cu mijloace de învățământ și cu auxiliare curriculare, Dotarea cu tehnologie informatică și de comunicare, Accesibilitatea echipamentelor, materialelor, mijloacelor de învățământ și auxiliarelor curriculare, Managementul personalului didactic și de conducere, Existența parteneriatelor cu reprezentanți ai comunității, Proiectarea curriculumului, Realizarea curriculumului, Evaluarea rezultatelor la activitățile extracurriculare (extra-clasă și extrașcolare), Activitatea științifică, Constituirea bugetului școlii, Execuția bugetară. În procesul de informare și documentare, evaluatorii au vizitat școala, sălile de clasă, cabinetele și laboratoarele, inclusiv biblioteca și sala de sport, terenul de sport, birourile administrative, au chestionat elevii și cadrele didactice, dar și personalul nedidactic, administrând chestionare de evaluare (cuprinzând peste 40 de întrebări fiecare), au asistat la ore, au stat de vorbă cu reprezentanți ai părinților la nivel de clase și la nivel de școală, au verificat documente școlare și portofolii...
Cu alte cuvinte, au ,,mitraliat" tot, cu obiectivitate și detașare, cu competență, rigoare și responsabilitate pentru a da un verdict cât mai aproape de realitate.
Unui asemenea examen al calității au fost supuse 300 de unități școlare din țară în 2016, Școala Gimnazială ,,Dacia" fiind singura evaluată din județul nostru în acest an.
Moise-Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:55 Ora standard a Europei de Est