Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Relevanța activităților științifice ale cadrelor didactice din învățământul preuniversitar

Sesiunea de comunicări: Problematica activităților științifice și intelectuale

Relevanța activităților științifice ale cadrelor didactice din învățământul preuniversitar

În consens cu înalta misiune asumată, Casa Corpului Didactic a județului Bihor contribuie la dezvoltarea profesională a personalului din învățământul preuniversitar printr-un program de activități complexe, destinate perfecționării științifice.

Astfel, în 24 noiembrie 2016, la sediul instituției s-a desfășurat Sesiunea de comunicări științifice cu tema Problematica activităților științifice și intelectuale, care s-a bucurat de o largă receptare în rândul participanților. Invitatul de onoare al evenimentului a fost doamna prof. univ. dr. Florica Ștefănescu de la Facultatea de Științe Socio-Umane din cadrul Universității Oradea, personalitate academică recunoscută datorită contribuțiilor sale în domeniul economiei.
În cuvântul de deschidere, rostit în prezența unui public, format din aproximativ 100 de cadre didactice, doamna director al CCD Bihor, prof. Carmen Bodiu, a reliefat rolul și importanța problematicii tratate în lucrările științifice propuse, considerând că, prin aceasta, se întâmpină în mod fericit nevoia de continuă afirmare a cadrelor didactice pe plan didactic și științific.
Într-o captivantă intervenție, menită să provoace un orizont de așteptare, doamna prof. univ. dr. Florica Ștefănescu a susținut necesitatea ideii ca profesorii din învățământul preuniversitar să mențină un contact nemijlocit cu lumea academică și să participe continuu la propria formare prin elaborarea de lucrări științifice. Prelegerea domniei sale s-a axat în jurul unor puncte de maxim interes pentru cadrele didactice înscrise la studii doctorale ori la examenul național de obținere a gradului didactic I. Tehnicile de elaborare a unei lucrări științifice reprezintă un adevărat tur de forță intelectuală pentru orice aspirant la un titlu academic sau didactic, iar acestea trebuie să respecte anumite condiții obligatorii de redactare. Într-un demers logic și coerent, abil argumentat, invitata de onoare a sesiunii a subliniat etapele de lucru, exigențele documentării, metodele de cercetare propriu-zisă, strategiile de organizare și de prelucrare a datelor culese, identificarea și reliefarea elementelor de noutate, modalitățile de inserare a citatelor și formele concrete de redactare a lucrării. Doamna Florica Ștefănescu a făcut o adevărată pledoarie în favoarea respectării normelor de probitate profesională, avertizând asupra riscurilor plagiatului, considerat o gravă formă de fraudă academică.  În încheierea discursului, s-a referit la revistele de specialitate din țară și din străinătate, la publicațiile cu cotație academică ISI (International Science Index), editate strict sub procedura de selecție cunoscută sub denumirea peer review.
Cea de-a doua parte a sesiunii a constat în prezentarea propriu-zisă a lucrărilor înscrise în programul evenimentului. Referitor la modul de abordare a lucrărilor, d-na prof. dr. Popa Rodica a evidențiat o parte din tematica celor 51 de lucrări cuprinse în program, perfect armonizate problematicii: metode de cercetare științifică, condiții de redactare a lucrărilor științifice, tehnici de studiu, relevanța activităților științifice organizate de cadrele didactice în procesul instructiv-educativ, modul de concepere a referințelor bibliografice și de elaborare a bibliografiilor de specialitate etc.
Participanții și-au susținut rezultatele propriilor cercetări în forme cât mai persuasive, recurgând la strategii demonstrative, la imagini sugestive ori la înregistrări realizate în timpul desfășurării unor proiecte. Fiecare intervenție s-a distins prin rigoarea științifică, prin pasiunea pentru detaliu și prin identificarea unor forme cât mai atractive de aplicare a rezultatelor inovative în activitatea didactică de zi cu zi.
Pentru început, psihologii Alin Crețu și Crina Crețu au ilustrat modul de formare a competenței informaționale, fundamentată pe latura comunicativ-funcțională, în lucrarea teoretică intitulată Dezvoltarea competențelor informaționale din perspectiva nivelurilor școlare. Aspectele conceptuale s-au regăsit într-o viziune dinamică și concisă, bazată pe exemple edificatoare din practica terapiei cognitiv-comportamentale.
Printr-un demers științific riguros documentat, dar străbătut de o sensibilă notă afectivă, doamna profesor Carmen Bodiu, director al Casei Corpului Didactic Bihor, a evocat personalitatea lui Iosif Vulcan, mentor și îndrumător spiritual al Revistei de cultură Familia, publicație strămutată, încă din primii săi ani de viață, pe meleagurile orădene. Lucrarea intitualtă Lucian Drimba. Pe urmele lui Iosif Vulcan a revelat faptul că premisele acestei incursiuni biografice, dublate de o atentă receptare critică, se regăsesc în scrierile cărturarului Lucian Drimba, ale cărui cercetări au adus la lumină o bogată dimensiune culturală ce definește spiritul locului.
În Metode de cercetare documentară a memorialisticii detențiilor postbelice românești, doamna prof. dr. Maria Hulber, metodist al CCD Bihor, a împărtășit celor prezenți o selecție din metodele de cercetare aplicate în etapa documentării, a prelucrării datelor culese și a redactării tezei sale de doctorat în Filologie.
În încheiere, doamna profesoară Maria Tănase, de la Școala Gimnazială ,,Octavian Goga" din Oradea, și-a completat lucrarea, intitulată Valorificarea cercetării științifice asupra mediului înconjurător, cu o suită de exemple de bune practici obținute în urma aplicării proiectelor de studiere a mediului alături de elevii săi din învățământul preuniversitar.
Sesiunea de comunicări științifice a provocat un deosebit interes în rândul cadrelor didactice, atât prin ținuta materialelor prezentate, cât și prin cadrul privilegiat de exprimare a fiecărui dascăl pasionat de problematica aleasă. În perioada următoare, cei preocupați de latura propriei dezvoltări profesionale, sunt invitați să participe și la alte forme de manifestare științifică propuse de Casa Corpului Didactic Bihor: simpozioane, seminarii, mese rotunde și școli de vară.
Prof. dr. metodist Maria Hulber
Casa Corpului Didactic Bihor

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:38:41 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...