Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A IX-a ediție a Festivalului Internațional „Nașterea Domnului – Dar de Crăciun”

Joi, la Arcadia

A IX-a ediție a Festivalului Internațional „Nașterea Domnului – Dar de Crăciun”

Crăciunul este una dintre sărbătorile cele mai importante pentru creştini: este Naşterea Mântuitorului, timp al bucuriilor, al păcii şi al liniştii sufleteşti.

Este o perioadă în care primim şi dăruim multă iubire şi căldură sufletească. În acest context, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Orizont Oradea, a organizat joi, 8.12.2016, Festivalul Internațional „Nașterea Domnului - Dar de Crăciun", ediția a IX-a.
Festivalul s-a desfășurat la Teatrul ,,Regina Maria", sala Arcadia, unde au urcat pe scenă toți acei copii cuminți care au vrut să colinde tuturor copiilor cu cerințe educative speciale, părinților, bunicilor și nu în ultimul rând distinselor persoane din juriu (prof. Alina Vese - inspector școlar de specialitate, prof. Daniela Sopota - inspector școlar de specialitate, prof. Simina Hinț - director C.J.R.A.E. Bihor, prof. Peter Dan Nicolae - director al  Palatului Copiilor și Elevilor Oradea, lector univ. dr. Raluca Răcășan - Universitatea din Oradea, actorul Rin Tripa, pr. Simeon Goga - reprezentant al Episcopiei Ortodoxe a Oradiei, prof. Aurica Boțiu - Liceul de Arte Oradea,  Lorin Iancu - reprezentant sponsori, prof. Serte Georgia - director al Liceului Tehnologic ,,George Barițiu" Oradea, prof. Ileana Varga - director al Liceului Tehnologic ,,Ioan Bococi" Oradea, prof. Anamaria Cormoș - director al Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, prof. Rodica Lezeu - director  al Centrului Școlar de Educație Incluzivă ,,Cristal" Oradea, prof. Ilisie Carmen - director adjunct al Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, prof. Olah Andrea - director al Centrului Școlar de Educație Incluzivă ,,Bonitas" Oradea, prof. Marcela Todică  la Liceul Tehnologic ,,George Barițiu" Oradea, prof. dr. Angela Marușca, Cristea Cristina, Dan Mircea, Șerfezeu Laura, Moț Gheorghe  - Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea).
Coordonatorii acestui festival (director prof. dr. Angela Marușca și prof. Cristea Cristina)  și-au propus promovarea, socializarea și integrarea copiilor cu CES, prin artă. În ciuda faptului că acești copii suferă de diferite deficiențe, ei au dovedit că pot realiza ,,lucruri mărețe" dacă sunt iubiți, instruiți și puși în valoare de către cei care îi cunosc mai bine -părinții, profesorii și sunt susținuți de colaboratorii și sponsorii acestui festival: Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Teatrul ,,Regina Maria", Episcopia Ortodoxă a Oradiei, Palatul Copiilor și Elevilor, C.J.R.A.E. Bihor, Liceul de Arte Oradea, Universitatea din Oradea, Consiliul Județean Bihor, Gletos Metal SRL-D, Farmacia Zoovet Oradea, Asociația „G. Toboșaru" Oradea, Clubul Lions 22 Oradea, persoane inimoase - devotate școlii.
Două doamne profesoare Amelia Toth și Romina Dan au fost prezentatoarele care i-au anunțat pe elevi la intrarea pe scena festivalului, iar alte colege profesoare i-au ajutat și condus pe junii interpreți să urce și să coboare de pe scenă (prof. Mariana Badea, Mariana Bealcovschi, Mirela Ursuț-Mujdei și Rodica Araiman). În spatele cortinei au fost mai multe cadre didactice care au participat la reușita spectacolului.
Prin desfășurarea festivalului s-a dorit menținerea unei bune relații de colaborare cu familiile elevilor și cu reprezentanții autorităților locale. De asemenea s-a dorit creșterea stimei de sine și încrederea în forțele proprii ale copiilor cu cerințe educative speciale.
La ediția din acest an și-au anunțat participarea, în spectacol, în jur de 23 de formații artistice, aproximativ 200 de elevi (pe scenă) din instituții bihorene, din țară și din străinătate, la secțiunea DVD au participat  în jur de 15 formații artistice, coordonate de cadre didactice din 15 instituții bihorene, din țară și din străinătate, iar la secțiunea decorațiuni, s-au expus lucrări din 85 de unități școlare din întreaga țară, dar și din străinătate.
La finalul Festivalului, până juriul a deliberat, pe scena Teatrului ,,Regina Maria"  au cântat membrii Corului ,,Corintenii" de la Liceul de Arte din Oradea, coordonați de d-na prof. Aurica Bonțiu și pe ritmuri de muzică au cântat și au dansat artiștii grupului Vivere, coordonați de d-na Valeria Mișcuția.
Toți copiii participanți au fost recompensați cu câte un pachet generos de dulciuri oferit de oamenii de încredere ai Moșului. Fiecare a primit și a dăruit așa cum a fost  planul lui Moș Crăciun.
Tuturor colaboratorilor,  participanților și sponsorilor le mulțumim pentru participare, gândurile bune și pentru toate  darurile oferite din suflete mărinimoase pentru suflete inocente.
Sărbători fericite!
Prof. Maria Serafim
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A IX-a ediție a Festivalului Internațional „Nașterea Domnului – Dar de Crăciun”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:13 Ora standard a Europei de Est