Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Zece asociații de proprietari vor testa programul informatic pilot

Pentru o administrare transparentă

Zece asociații de proprietari vor testa programul informatic pilot

Viceprimarul Mircea Mălan a prezentat miercuri, 7 decembrie 2016, noutățile privind programul informatic pilot pe care municipalitatea intenţionează să-l implementeze în vederea monitorizării cheltuirii banilor de către asociaţiile de proprietari din Oradea, astfel ca locatarii să aibă posibilitatea de a vedea în orice moment situaţia financiară la zi a asociaţiei din care fac parte.

La conferinţa de presă a participat şi Pavel Varvari de la firma Xisoft, care a realizat programul, precum și Cristian Lucaci, administrator al unei asociații de proprietari din Oradea care utilizează acest soft.
Viceprimarul a arătat că prin acest proiect administrația locală are intenția de a se îmbunătăţi relaţiile dintre orădenii care locuiesc la bloc, conducerea proprie a asociaţiilor de proprietari, Primăria Oradea şi furnizorii de servicii publice, în special Termoficare Oradea, RER, Compania de Apă și Poliţia Locală.
Totodată, viceprimarul a explicat că inițierea proiectului a pornit „de la realitatea pe care o trăiesc, zi de zi, foarte mulţi orădeni", cei care locuiesc într-un condomeniu la bloc sau în una dintre casele colective din zona centrală a oraşului. La majoritatea întâlnirilor pe care viceprimarul Mălan le-a avut cu asociaţiile de proprietari, s-a discutat și despre fenomenul faptelor de delapidare pe care le săvârşesc unii dintre administratorii şi preşedinţii asociaţiilor de proprietari.
Program testat timp de 6 luni la 10 asociaţii
„Am constat că în asociațiile de proprietari există multe probleme și suntem convinși că este nevoie de soluții concrete. Astfel, prin intermediul firmei Xisoft din București, Primăria Oradea implementează și gestionează un program informatic complex, în următoarele 6 luni, un proiect pilot care în prima parte va fi introdus la 10 asociații de proprietari și va viza 1.159 de apartamente. Cele 10 asociații au fost alese în funcție de câteva criterii: sunt din toate zonele orașului, sunt asociații mici și mijlocii, și am încercat să introducem în acest proiect asociații care au avut probleme fie cu delapidarea, fie neînțelegeri între proprietari și conducere. Vrem să vedem cum funcționează în realitatea concretă și să facem diferența între ceea ce este astăzi fără a folosi acest program și ce va fi peste 6 luni, când acest proiect pilot se va încheia", a spus Mircea Mălan.
Totodată, viceprimarul a mai anunţat că se vor organiza întâlniri în toate cartierele oraşului cu orădenii care doresc să participe, cetățeni pe care administrația locală îi aşteaptă să vină cu propuneri şi sugestii de îmbunătăţire.
Reprezentantul firmei Xisoft a făcut instructajul la cele 10 asociații de proprietari participante la proiectul pilot, urmând să se întâlnească cu reprezentanții I.T de la Poliția Locală, RER, Compania de Apă şi Termoficare.
,,Vrem să scoatem la lumină toate situațiile care există pe acest circuit, orădeanul care stă la bloc, asociație, Primărie, furnizor de servicii publice, vrem să înlăturăm o parte importantă din nemulțumirile pe care oamenii care locuiesc la bloc le au, vrem ca orădenii să se implice mai mult în ceea ce îi priveşte pe ei și vrem ca toți cei care suntem implicați să dovedim responsabilitate în gestionarea relațiilor dintre noi", a declarat viceprimarul.
Intenţia municipalităţii este de a achiziționa acest program, după ce el va fi testat, urmând să fie pus gratuit la dispoziția celor 812 asociații de proprietari.
Plata întreţinerii se va putea face şi online
Cu privire la funcționarea programului, dl. Pavel Varvari a menționat că programul, utilizat deja în peste șase mii de asociații de proprietari în România, va oferi o transparenţă totală asupra contabilităţii asociației de proprietari. Programul debitează automat împărţirea cheltuielilor pe fiecare apartament iar facturile pe care le emit furnizorii de servicii publice sunt încărcate automat în acest program, astfel încât locatarul va şti în fiecare moment când s-a emis factura, care este valoarea acestei facturi, care este data scadenţei precum și momentul în care ea se plăteşte.
Legat de acest soft, Cristian Lucaci, reprezentantul asociației de proprietari ARED, s-a declarat foarte mulțumit, menționând că el permite să se trimită o notă de plată locatarului, nota de plată fiind foarte detaliată, iar contravaloarea acesteia poate fi plătită și prin sistem online.
Tot în cadrul acestui program informatic, cetăţenii vor putea face sesizări sau propuneri prin e-mail sau prin SMS. La rândul său, instituţia Primăriei Oradea le va putea transmite mesaje pe telefon sau pe e-mail cu privire la problemele de interes, cum ar fi izolarea termică a blocurilor sau lucrările de reabilitare a sistemului centralizat de termoficare. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:14:53 Ora standard a Europei de Est