Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ultimele clase cu profil pedagogic și de seminar teologic ortodox

La Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș” din Beiuș

Ultimele clase cu profil pedagogic și de seminar teologic ortodox

Liceele pedagogice sunt în lichidare, o măsură pe cât de tristă, pe atât de nepotrivită și neinspirată, lipsită de temei, doar de dragul reformei și alinierii la cerințele și standardele U.E., chiar dacă se face un mare deserviciu învățământului românesc.

Prin urmare, de la anu’... sau după noi... „potopul!”
Există și la Beiuș un asemenea liceu – Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș”, unde aveam să poposim chiar ieri (marți, 14 octombrie2008) pentru o scurtă vreme, în cadrul unui periplu în municipiul Beiuș (și în împrejurimi).
Și directorul liceului, prof. Ionel Eugen Dringo, regretă faptul că anul acesta vor absolvi ultimele două clase, câte una cu profil pedagogic (cu dublă specializare, educatoare-învățători) și una de seminar teologic ortodox.
În discuția pe care am avut-o cu noul manager al unității de învățământ, am dorit să aflăm noutățile în materie de dotări și proiecte.
„Cu ajutorul comitetului de părinți și al primăriei, au fost modernizate sălile de clasă (geamuri termopan și podele laminate), mobilier nou, adecvat, în laboratorul de fizică-chimie, dar și aparatură nouă, cărți noi la biblioteca școlii (e vorba de cea de-a doua tranșă). De doi ani, avem cabinet de psihopedagogie, dotat corespunzător, dar doresc să subliniez faptul că psihopedagogul Nicoleta Stoița este fostă elevă a școlii. Catedra de educație fizică și sport (șef de catedră, prof. Livia Iagăr) are în dotare aparatură medicală nouă și de forță, dar și de gimnastică. S-a renovat sala de mese și s-a zugrăvit sala de sport.
La capitolul proiecte, nu am dori să spunem, deocamdată, prea multe (păstrând secretul unora), doar realizarea unui cabinet fonic și amenajarea unui teren de sport, cu ajutorul primăriei.”
Vizitând școala, am trecut și pe la cabinetul de informatică, unde i-am cunoscut pe cei din a XII-a C, de la profilul mate-info, la o oră de informatică, alături de profesorul de info și dirigintele lor, Mircea Rotar. Printre merituoșii clasei a XII-a C(dar și ai școlii), la loc de frunte se situează Teodora Leucuța și Andra Dumea, premiante I de când au pășit pe poarta școlii (din clasa a V-a), dar și olimpice, Teodora, la mate și română, iar Andra, la mate, română, dar și la fizică, obținând mențiuni în mai mulți ani la etapa județeană, precum și premii și mențiuni la concursul de matematică „Ștefan Musta”. Andra face parte și din elita școlii (premianții cu 10 la nivel de școală). Printre vedetele clasei se numără și doi fotbaliști de talie, Adrian Popa (zis și „Luna”) și Florin Stretea („Recidivistul”).
Vedete ... și vedete
 La ora vizitei noastre (la ora 13.00), cei din a XII-a A (singura și ultima clasă cu profil pedagogic din liceu) învățau formele de relief din Europa (alături de prof. Monica Matica). Și aici am cunoscut vedete și vedete (în sensul bun al cuvântului): Cristina Goilean, olimpică națională, cu mențiune pe țară la psihologie și premiantă pe clasă, Oana Driha, premiantă (cu 10) pe școală, dar premiantă an de an, de la grădiniță (Oana este dintre cei care au pășit pragul acestei școli chiar de la vârsta preșcolară), Ramona Bodea și Adina Creț s-au remarcat încă de pe când erau „boboace” (în clasa a IX-a), cu prilejul concursului de frumusețe „Miss boboc” (unde au ocupat locul III, respectiv V), iar mulți dintre elevii clasei sunt membri ai ansamblului coral al școlii (intitulat „Speranța”, dirijat de prof. Remus Lazea).
Tot la capitolul vedete, dl director avea să o nominalizeze pe Roxana Gudiu (din a XI-a B), „premiantă, dar și o interpretă de frunte a folclorului bihorean, care, zilele acestea, a obținut o mențiune la Festivalul internațional de folclor de la Suceava, după cum am aflat de la directoarea Casei de Cultură din Beiuș, prof. Anca Banda”.
Noi aveam să facem cunoștință cu Roxana în vară, la Apateu (Ungaria), la un program cultural organizat de Episcopia Ortodoxă Română din Ungaria, unde a cântat alături de profesorul ei, Florin Mariș Hinsu, și de alți interpreți îndrăgiți ai folclorului bihorean, printre care și Anca-Silvia Banda, directorul Casei de Cultură „Ioan Ciordaș” din Beiuș. De fapt, Roxana este o interpretă titrată, care nu mai știe exact câte premii județene, interjudețene și naționale deține în frumosul său palmares. Înainte de a obține mențiunea de la Suceava, Roxana a impresionat din nou pe scena importantului concurs județean „Tinere talente”, clasându-se pe prima treaptă a podiumului de premiere. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ultimele clase cu profil pedagogic și de seminar teologic ortodox.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:11:20 Ora standard a Europei de Est