Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Parteneriatul strategic Our story - true story (Povestea noastră - o poveste adevărată)

Prima întâlnire de proiect - în Polonia

Parteneriatul strategic Our story - true story (Povestea noastră - o poveste adevărată)

Parteneriatul strategic între școli Erasmus+ KA 2, Our story - true story (Povestea noastră - o poveste adevărată), cu numărul de referinţă 2016-1-PL01-KA219-026660_4, se derulează în următorii trei ani şcolari 1.09.2016- 31.08.2019 la nivelul Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea.

Proiectul urmăreşte realizarea următoarelor obiective: *cunoașterea istoriei țării, a regiunii sau orașului de proveniență, precum și a țărilor partenere într-un mod accesibil și prietenos pentru copiii participanți la activitățile proiectului *dezvoltarea competențelor de citire și a celor artistice *stimularea imaginației *familiarizarea cu activitatea practică dintr-o editură *dezvoltarea capacității de cooperare și a concurenței *dezvoltarea competențelor în domeniul TIC *dezvoltarea stimei de sine datorită cărții elaborate și publicate.
Pentru realizarea obiectivelor propuse îşi vor aduce contribuția nouă instituţii de învăţământ. Instituţia care coordonează proiectul este Zespół Szkół Specjalnych im. Juliana Tuwima w Krapkowicach, Krapkowice din Polonia, având ca parteneri şcoli din Cehia, Germania, România, Turcia, Letonia, Italia, Portugalia și Macedonia.
Primul an de proiect vizează activități despre legende, povești și povestiri din fiecare țară, al doilea an aduce în prim plan poveștile animate, comediile și teatru de păpuși, iar cel de-al treilea an este anul teatrului de poveste.
Dintre activitățile proiectului amintim:
1.Întâlniri de lectură în locații diferite (bibliotecă, librărie)
2.Citirea diferitor basme și legende legate de istoria țării/regiunii/orașului
3.Realizarea de desene pe baza poveștilor citite
4.Crearea proiectului grafic pentru fiecare poveste
5.Vizită la atelierele de lucru din cadrul unei edituri,
6.Realizarea coperții și publicarea cărților editate în cadrul proiectului, cărți care conțin patru povestiri
7.Selectarea de către cadrele didactice a 10 desene animate sau benzi desenate dintr-o listă elaborată și prezentată pe parcursul a două spectacole de film
8.Vizită la un studio de film sau studio unde se produc desene animate
9.Concurs de desene cel mai bun personaj al poveștii
10.Punerea în scenă a desenelor, care vor prezenta un personaj comic imaginar și alegerea celui mai bun personaj prin vot.
11.Excursie la teatrul de păpuși pentru vizionarea unui spectacol
12.Participarea la atelierele de creație de păpuși; realizarea a trei păpuși pentru cel mai bun personaj de benzi desenate; concurs pentru cea mai frumoasă marionetă
13.Dezvoltarea versiunii teatrale a unui basm
14.Prezentarea unei piese de teatru, înregistrarea unui film.
În perioada 6 - 10 noiembrie 2016, a avut loc, în cadrul proiectului Erasmus+ KA2 „Our story - true story" prima întâlnire transnaţională în Polonia, ţara coordonatoare în oraşul Krapkowice, la şcoala specială din localitate.
În prima zi de activități a reuniunii a avut loc vizitarea școlii coordonatoare. Aici partenerii de proiect au fost întâmpinați de directorul unității printr-un mesaj de bun venit și li s-a explicat specificul școlii și terapiile implementate la nivelul instituției. Apoi, elevii îndrumați de câteva cadre didactice au prezentat un scurt spectacol de muzică și dans.
Vizitarea școlii a fost urmată de o scurtă incursiune la Galeria orașului, centrul și turnul de apărare al orașului, întâlnirea cu primarul regiunii la sediul Consiliului Local, vizionarea unor filmulețe turistice și a unui scurt program folcloric realizat de elevele unui liceu din Krapkowice.
Ședințele de proiect au dat oportunitatea delegațiilor participante de a prezenta specificul instituției de proveniență, dar și de a se lămuri asupra aspectelor organizatorice ale viitoarelor activități de proiect.
În cea de-a doua zi a reuniunii a fost realizată o vizită turistică în Cracovia, oraș ce face parte din patrimoniul UNESCO, unde împreună cu ajutorul unui ghid s-a făcut o incursiune în istoria zbuciumată a Poloniei la cetate, prin centrul vechi, la Catedrala Sf. Maria, prin Cartierul Evreiesc.
 Ultima zi a reuniunii păstrează sensul turistic prin vizitarea castelului Moszna, a turnului orașului Opole, a centrului vechi, a bulevardului stelelor muzicii ușoare poloneze și a catedralei orașului.
Seara fost dedicată ultimei întâlniri de proiect în care doamna director a școlii coordonatoare și membrii echipei de proiect au prezentat însemnătatea proiectului și rolul activităților pentru dezvoltarea elevilor și totodată a cadrelor didactice. În acest cadru festiv s-au împărțit certificatele de participare. La finalul întâlnirii delegația Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea a oferit un feedback școlii organizatoare printr-un mesaj filmat de către televiziunea locală.
Acest proiect este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene având un buget de 29.110 de euro.
Prof. Elena Erdeli
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Parteneriatul strategic Our story - true story (Povestea noastră - o poveste adevărată).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:43:11 Ora standard a Europei de Est