Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Mens sana in corpore sano!”

Proiectul educativ ,,Adoptă un stil de viaţă sănătos!”

,,Mens sana in corpore sano!”

Sănătatea este starea de bine fizic, mental și social, nu numai lipsa bolii. Este o condiţie esenţială pentru existenţa fiecărui individ, este o resursă pentru viaţa de zi cu zi, nu obiectivul vieţii.

Cea mai importantă influenţă asupra sănătăţii o contituie stilul de viaţă. Sănătatea depinde în mare măsură de obiceiurile și deprinderile care formează stilul nostru de viaţă - adică ceea ce mâncăm, câtă mişcare fizică facem, cât alcool consumăm sau câte ţigări fumăm, şi nu în ultimul rând de calitatea relaţiilor noastre sociale. Starea de sănătate poate menţine, consolida sau altera ca o consecință a modificării a unuia sau mai mulţi factori care o condiţionează.
Ceea ce este mai esenţial este faptul că stilul de viaţă este un factor ce poate fi controlat, astfel ne putem controla și sănătatea. Eliminând obiceiurile alimentare nesănătoase, sedentarismul, fumatul, alcoolul, putem să ne menţinem mai sănătoşi. Menţinerea unei sănătăți psihice prin înlăturarea tensiunilor nervoase, a încordărilor şi a stresului este, o altă abordare a unui stil de viață sănătos.
Sănătatea depinde, în mare măsură, de stilul de viaţă pe care decidem să-l adoptăm. Secretul unui stil de viaţă sănătos este realizarea unor mici schimbări în viaţa noastră de zi cu zi. Astfel, în săptămâna dedicată activităţilor extraşcolare, săptămâna ,,Şcoala altfel!", elevii claselor a XI-a F, a XI-a H şi a X-a D de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, însoţiţi de profesorii: Tomescu Ioana, Budurean Corina, Darna Voichiţa, Ciugudean Luminiţa, Mic-David Diana şi Negruţiu Corina, au desfăşurat activităţi de educaţie pentru sănătate. Astfel, în cadrul proiectului educativ ,,Adoptă un stil de viaţă sănătos!", elevii au desfăşurat o primă activitate vizitând Fabrica de ciocolată ,,Ciocorom" din localitatea Beiuş, unde au putut degusta o ciocolată de calitate, fără conservanţi şi coloranţi chimici. Totodată, aici elevii au putut descoperi procesul de fabicare al ciocolatelor marca ,,Ciocorom", permiţându-li-se intrarea în incinta fabricii. Activitatea s-a desfăşurat în parteneriat cu Școala Gimnazială Căpâlna - prof. coordonator Borza Delia, Şcoala Gimnazială Cociuba Mare - prof. coordonator Popa Florica, Şcoala Gimnazială Olcea - prof. coordonator Huţ Gabriela, Liceul Ortodox Episcop Roman Ciorogariu, prof. coordonator Urdea Ramona, iar scopul acestui proiect este formarea deprinderilor de alimentaţie sănătoasă şi dezvoltare armonioasă în rândul tinerilor. Elevii  şcolii noastre au putut  lua astfel contact cu elevii din alte şcoli împărtăşind impresii şi marcând clipe adolescentine.
Pentru a ne menţine cât mai mult timp sănătoşi, trebuie să intervenim asupra stilului nostru de viaţă. Schimbarea stilului de viaţă se face printr-o alimentaţie echilibrată, consum de fructe și legume, consum de lipide vegetale, consum de peşte, consum de produse lactate, exerciții fizice moderate, respectarea orelor de odihnă, exerciţii de relaxare, respiraţie. În acest sens ,în cadrul aceluiaşi proiect educativ derulat în parteneriat cu Şcoala ,,Dacia" Oradea unde profesor coordonator este doamna profesor Bucşa Georgeta, elevii au luat parte la o masă rotundă unde, timp de două au dezbătut probleme legate de sănătate şi menţinerea acesteia. Activitatea s-a desfăşurat în incinta Restaurantului Vegetarian ,,Cris", sub găzduirea domnului Chirilă Florian, care i-a iniţiat pe elevii celor două şcoli prin prezentări PowerPoint în ceea ce priveşte hrana sănătoasă şi alimentele sănătoase pe care trebuie să le consumăm. S-a amintit totodată şi ceea ce nu este sănătos pentru organismul nostru, cum ar fi viciile şi repercusiunile acestora.
La finalul discuţiilor elevii au primit fluturaşi cuprinzând  regulile ce trebuie respectate pentru ca digestia alimentelor să fie una corectă şi, totodată, elevii s-au îndulcit cu o gustare sănătoasă.
Prof. Tomescu Ioana, Budurean Corina & Bucşa Georgeta
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:10 Ora standard a Europei de Est