Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

MOL România ajută tinerii din medii defavorizate să obțină permis de conducere

De la vis la realitate

MOL România ajută tinerii din medii defavorizate să obțină permis de conducere

MOL România asigură costurile aferente obținerii permisului de conducere pentru 35 de tineri proveniți din medii defavorizate; Programul de responsabilitate socială „Permis pentru viitor" se află anul acesta la a doua ediție; Termenul final pentru depunerea solicitărilor de finanțare este 27 ianuarie 2017.

MOL România și Fundația pentru Comunitate au lansat cea de-a II-a ediție a programului de responsabilitate socială „Permis pentru viitor", prin care sunt acoperite costurile obținerii permisului de conducere (școala de șoferi și taxele adiacente) pentru 35 de tineri.  Beneficiarii vor fi din medii defavorizate, pentru care permisul de conducere poate facilita obținerea unui loc de muncă sau menținerea și extinderea atribuțiilor de serviciu.
Programul MOL „Permis pentru viitor" se adresează tinerilor cu vârsta cuprinsă între 17 și 25 de ani, proveniți din medii defavorizate, care doresc să obțină permis de conducere de categoria B, C sau D (incluzând tractoare agricole sau forestiere, troleibuze și tramvaie).
„Succesul obținut în primul an de existență a programului „Permis pentru viitor" ne-a încurajat să lansăm, astăzi, o nouă ediție. Sunt foarte mulți tineri care se văd nevoiți să pornească la drum în viață dintr-o poziție defavorizată, fiind lipsiți de sprijin și de resurse. Prin această inițiativă de responsabilitate socială ne propunem să le fim alături. Suntem convinși că beneficiarii acestor sponsorizări care vor obține permisul de conducere vor avea o șansă suplimentară pe piața forței de muncă. MOL România a demonstrat prin multe dintre activitățile sale de responsabilitate socială că este atent la nevoile comunităților locale și dorește să se implice activ în îmbunătățirea condițiilor de viață", a declarat Camelia Ene, CEO & Country Chairman al MOL România.
La ceremonia de lansare a celei de-a doua ediții a programului a participat și Claudiu Ionuț Ciobănică, primul dintre beneficiarii primei ediții a programului care a obținut permis de conducere. În urma acestei calificări, tânărului - care provine dintr-un centru de plasament și este angajat la o tipografie - i-au fost încredințate sarcini complexe la locul de muncă, fiind inclus și în activitatea de distribuție. Alți șase beneficiari ai primei ediții a programului „Permis pentru viitor" au obținut permis de conducere categoria B sau C, șapte tineri sunt programați pentru susținerea examenului, iar 16 se află în diferite faze ale cursurilor școlii de șoferi.
 „Experiența organizării primei ediții a programului ne arată că mulți tineri din medii defavorizate au un țel, pot articula foarte bine parcursul pe care vor să îl urmeze în viață și lucrează pentru atingerea scopului stabilit. Cele mai mari șanse de finanțare și de realizare le au solicitările în care tinerii motivează clar necesitatea permisului de conducere, utilitatea și beneficiul scontat al acestui instrument în viața lor în următorii ani. Un rol important revine persoanelor care își asumă responsabilitatea față de noi și față de tineri de a fi mentorii lor în perioada cursurilor, în finalizarea studiilor într-un timp optim și în pregătirea pentru un examen cu succes", a precizat András Imre, director executiv al Fundației pentru Comunitate.
Detalii despre programul MOL „Permis pentru viitor" și formularul de înscriere se pot descărca de pe site-urile www.pentrucomunitate.ro și www.molromania.ro.
Termenul final pentru depunerea solicitărilor este 27 ianuarie 2017.
András Imre
director executiv

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:59:50 Ora standard a Europei de Est