Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O sută de specialiști și studenți români au participat la Săptămâna Sustenabilităţii EFdeN

În perioada 21-27 noiembrie

O sută de specialiști și studenți români au participat la Săptămâna Sustenabilităţii EFdeN

Cele mai importante teme dezbătute au fost: Inovaţia, Sustenabilitatea, Oraşele Inteligente, Energia, Educaţia, Responsabilitatea faţă de societate şi mediu.

La dezbateri au participat reprezentanţi din companii, instituții, ONG-uri şi studenţi, au fost identificate probleme și găsite soluții, pentru evoluția comunității și eficientizarea clădirilor.
În perioada 21-27 noiembrie 2016, EFdeN, echipa de tineri cercetători care a proiectat și construit una dintre cele mai sustenabile locuințe din Europa, a organizat a doua ediție a Săptămânii Sustenabilității. Evenimentul a avut loc la casa solară EFdeN. Scopul dezbaterilor găzduite timp de 7 zile a fost identificarea problemelor de educație, cercetare și mediu cu care se confruntă România și găsirea soluțiilor pentru acestea. 
„Când identificăm probleme, de multe ori primul instinct este să găsim vinovați și de cele mai multe ori vinovații sunt alții. La discuții am încercat să vedem mai degrabă ce poate să facă fiecare, astfel încât împreună să obținem rezultate concrete. Printre soluțiile găsite sunt organizarea unor laboratoare de inovare, crearea de cursuri de prim ajutor pentru profesori și studenți, cursuri de mentorat pentru profesori, cursuri despre responsabilitatea față de mediu pentru profesori și studenți, implicarea companiilor în universități prin oferirea de produse, servicii și consultanță, toate oferite pro-bono de participanții la discuții," a declarat Ana Maria Ghiţă, organizator Săptămâna Sustenabilității.
Se poate inova în România?
Aceasta a fost tematica mesei de discuții din ziua de luni, Ziua Inovaţiei. Răspunsul este unul afirmativ, inovația nu înseamnă numai inventarea unor lucruri noi, ci folosirea creativă a resurselor disponibile, punerea lor împreună într-un mod inedit. Drumurile bătătorite sunt ușor de parcurs, însă pentru a inova este nevoie de a străbate drumuri necunoscute,  creativitate, soluţii noi și eficiente la aceleași probleme.
Marți, Ziua Sustenabilității, a adus în discuție importanța conștientizării populației în ceea ce privește consumul responsabil al resurselor actuale, idei care pot fi propagate de fiecare în propriile comunități. Discuţia s-a orientat către folosirea materialelor sustenabile în construcţia clădirilor, acesta fiind un factor care influenţează în mod direct sănătatea oamenilor, ţinând cont de faptul că oamenii petrec 77.5% din viață în interiorul acestora.
La discuţiile de miercuri, Ziua Oraşelor Inteligente, au participat reprezentanţi ai mediului universitar din construcţii, arhitectură şi urbanism, reprezentanţi ai Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, împreună cu reprezentanţi ai mediului privat şi dezvoltatori imobiliari. Concluzia a fost că, doar lucrând împreună, multidisciplinar, organizațiile publice, private, academice şi ONG-uri, pot contribui la dezvoltarea orașului București, pentru a diminua emisiile de CO2 generate de clădiri, la momentul actual reprezentând 36% din emisiile totale.
În Ziua Energiei s-a pus accentul pe dezvoltarea şi încurajarea energiei regenerabile în România şi facilitarea procesul birocratic, pentru a crea posibilitatea asigurării propriei energii electrice cu putere solară, folosind panouri fotovoltaice. România are șansa să devină prima ţară 100% independentă energetic, la momentul actual energia verde reprezentând 52% din mixul energetic românesc, unul dintre cele mai mari procente din Europa. Doamna Corina Popescu, secretar de stat în Ministerul Energiei, a participat live la discuții și a oferit noutăţi în legătură cu Strategia Energetică Națională.
Sesiunea de dezbateri din Săptămâna Sustenabilității, s-a încheiat cu Ziua Educației, unde s-au propus viitoare colaborări între instituții și ONG-uri, concluzionând că voluntariatul are un rol foarte important în formarea noilor profesioniști, oferind posibilități de dezvoltare atât personală, cât și profesională.
Studenții au putut asista de-a lungul săptămânii la discuții și participa la workshop-urile tematice care au avut loc în fiecare zi la casa EFdeN, unde au avut ocazia de a experimenta aplicații de realitate augmentată, recicla sau căuta soluții de eficientizare pentru reducerea consumului și creșterea confortului.
Sâmbătă, la Ziua EFdeN, casa solară a fost deschisă publicului larg, căruia i s-au comunicat viitoarele obiective ale echipei, printre care cea de-a treia reprezentare a României la cea mai importantă competiție de arhitectură și tehnologii integrate, Solar Decathlon, ediția Middle East 2018 din Dubai, industrializarea casei EFdeN și proiectul EnergiaTa.
Duminică, Ziua Responsabilității, a fost dedicată copiilor, unde cei mici împreună cu familia au putut învăța, în mod interactiv, despre ce înseamnă o alimentație sănătoasă, care este amprenta ecologică a familiei, cum pot ajuta la protecția mediului, şi să îşi testeze creativitatea la un atelier interactiv de teatru. Surpriza zilei a fost depistarea rolului copiilor în responsabilizarea părinților, atunci când au aflat împreună de ce 1kg de cașcaval generează 8.784 de grame de CO2 față de 1 kg de mere care este responsabil doar de 70 de grame de CO2 emise în atmosferă.
Prima ediție a Săptămânii Sustenabilității a fost organizată în 2015, odată cu finalizarea reconstrucției în București a casei EFdeN și lansarea acesteia ca EFdeN 4C Primul Centru de Cercetare a Condițiilor de Confort, prototip care a participat la Solar Decathlon Europe 2014, la Versailles. Evenimentul Săptămâna Sustenabilității își dorește să devină o tradiție prin care să adune la aceeași masă, într-un cadru informal, oameni pasionați din medii și domenii diferite, care își propun să se implice în schimbare.
Despre EFdeN
EFdeN este un ONG alcătuit din studenți de la arhitectură, inginerie, comunicare și management care a reprezentat România în finala competiției de case solare Solar Decathlon Europe din 2014, în Franța, alături de 19 echipe din 15 țări și 4 continente. În prezent, locuința EFdeN este Primul Centru de Cercetare a Condițiilor de Confort din România ce poate fi vizitat la adresa Bd. Pache Protopopescu, Nr 66 București. Studenții au numeroase planuri de viitor printre care şi participarea la următoarea ediţie a  competiţiei Solar Decathlon Middle East 2018 ce va avea loc în Dubai.
Nicoleta Vărzaru

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:27:17 Ora standard a Europei de Est