Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Delegația CŞEI Nr. 1 Oradea a participat la reuniunea de proiect în Turcia

În perioada 13-19 noiembrie

Delegația CŞEI Nr. 1 Oradea a participat la reuniunea de proiect în Turcia

În perioada 13-19 noiembrie 2016, o delegație formată din director adjunct, prof. Elena Erdeli, prof. Șipoș Lăcrimioara, Hava Laura și Herlaș Mirela, a participat la reuniunea transnațională din Turcia în cadrul proiectului Erasmus+ KA2, LIFE ,,Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament".

Proiectul, finanțat cu sprijinul Comisiei Europene, este coordonat de Medgyessy Ferenc Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, Budapesta, Ungaria şi are ca parteneri alături de CŞEI Nr. 1 Oradea, instituţii din Turcia - Suadiye Ortaokulu, Suadiye - Kartepe,  Italia - I.C. Francesco Petrarca și Spania - Colegio Publico Ocejon, Guadalajara, Castilla - la Mancha, Catania, Sicilia
Pentru titlul proiectului care exprimă scopul general al acestuia: ,,Schimb de bune practice privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament", partenerii au stabilit de comun acord un acronim foarte sugestiv: LIFE
Dintre obiectivele proiectului amintim: *dezvoltarea,/învățarea unor noi metode pedagogice aplicate de profesorii participanți la proiect în educarea elevilor cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament *crearea unor condiții educaționale mai bune pentru elevi pentru a avea mai mult succes la școală și ulterior pe piața europeană a muncii *dezvoltarea competențelor TIC şi a celor de comunicare într-o limbă străină *observarea procesului de predare în diferite țări *participarea profesorilor la training-uri, schimburi de experiență și idei într-o cooperare internațională *transmiterea și aplicarea în practică a experienței/bunelor practici de către profesorii participanți la mobilitățile programate în cadrul unor ateliere de lucru și  asistențe la activități *instituirea unui sistem funcțional în scopul detectării timpurii a elevilor cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament.
Proiectul amintit, cu numărul de referinţă 2016-1-HU01-KA219-022994_2 este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene și se va derula pe parcursul următorilor doi ani, în perioada 1.11.2016 - 31.10.2018, iar bugetul aprobat este de 22.310 de euro.
Activităţile propuse pentru partenerii de proiect sunt numeroase:
1.Curs de limbă engleză, decembrie 2016 - februarie 2017 (în funcție de nevoile individuale și calendarul fiecărei organizații).
2.Activităţi de tip job shadowing, acumularea de bune (și, poate, de ,,rele") practici între colegi - primăvară - vară 2017.
3.Combinarea unor noi metode învățate și bune practici într-o singură practică pedagogică proprie; transmiterea noilor metode învățate în școală colegilor care nu au participat la evenimentele de formare transnațională.
4.Întâlnire transnațională pentru managementul proiectului, în noiembrie 2016, în Turcia.
5.Eveniment de formare a personalului pe termen scurt, 5 zile, în martie 2017, în Italia; perfecționare profesională și shadowing la locul de muncă.
6.Eveniment de formare a personalului pe termen scurt, 5 zile, în luna octombrie 2017 în România.
7.Schimb pe termen scurt al grupurilor de elevi, 5 zile, în luna aprilie 2018, în Spania.
8.Eveniment de formare a personalului pe termen scurt, 5 zile, în luna octombrie 2018, în Ungaria.
În cadrul reuniunii, delegația din România a cunoscut coordonatorii și reprezentanții celorlalte țări partenere, a prezentat instituția noastră în cadrul ședințelor de proiect, a participat la discuțiile și atelierele de lucru pe echipe. Ședințele de proiect au dezbătut următoarele subiecte: *Prezentarea instituțiilor partenere *Prezentarea specificului sistemelor de învățământ din țările partenere *Descrierea situațiilor și problemelor specifice copiilor cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament *Prezentarea calendarului viitoarelor activități de proiect *Distribuirea sarcinilor și asumarea responsabilităților *Realizarea de workshop-uri pe echipe vizând următoarele probleme:
Stabilirea modalităților de comunicare între partenerii de proiect; Propuneri pentru organizarea și desfășurarea cursurilor de limba engleză; Stabilirea programului reuniunii din Italia; Realizarea unor chestionare de evaluare a activităților derulate; Elaborarea unui ghid pe problematica incluziunii; Chestionare adresate profesorilor vizând incluziunea.
Totodată pe parcursul șederii în Turcia reprezentanții CȘEI Nr. 1 Oradea au avut oportunitatea de a vizita următoarele instituții: Suadiyne Secondary School, școala gazdă;Ummu Kumru Special Training Center- Centrul educațional pentru elevii cu cerințe educative special; Nuh Çimento Work School Center for disabilities students - școală profesională pentru elevii cu dizabilități; Visit the Science & Art School (BİLSEM) centru pentru elevii supradotați; Parcul Gölkay; Seka Park Film Studio, cel mai mare studio de film din Europa; Seka Paper Museum - fabrica de hârtie; Thokoly Imre House; Mevlevi House, casă tradițională turcească; Excursie la Iznik Bursa: Vizitarea Casei lui Süleyman Paşa Medresisi, II Murat Bath, Moscheea Mahmut Çelebi, Moscheea Aya Sofya şi Lacul İznik, Moscheea Green; Cina festivă, la care am avut onoarea de a cunoaşte oficialităţi ale Primăriei locale, Kartepe şi pe ministrul Educaţiei Naţionale.
Prof. Elena Erdeli
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:33 Ora standard a Europei de Est