Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Teatrul ,,Regina Maria” la festivalurile de la Arad şi Cluj-Napoca

„Domnul Jurdan” a cucerit inimile tuturor

Teatrul ,,Regina Maria” la festivalurile de la Arad şi Cluj-Napoca

Succesul unui spectacol este confirmat de aplauzele îndelungate ale publicului şi de aprecierea criticilor.

Teatrul ,,Regina Maria" a depăşit de mult graniţele proprii şi s-a bucurat de astfel de experienţe magnifice peste tot pe unde a poposit. De la Galaţi ne-am întors victorioşi şi premiaţi, dar şi publicul arădean ne-a primit la fel de iubitor ca în fiecare an.
„Domnul Jurdan" a cucerit inimile tuturor celor care i-au trecut pragul extravagantei case şi a fost răsplătit cu o mulţime de hohote de râs şi binemeritate aplauze la final (Marius Oliviu, „Teatru Românesc"). Spiritul său emfatic a debordat de energie şi a făcut senzaţie vineri, 18 noiembrie, la cea de-a a XXII-a ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru Clasic Arad.
„Domnul Jurdan" este o rescriere dramatică după comedia ,,Burghezul Gentilom", de Jean Baptiste Poquelin Molière și după ,,Jourdain cel scrântit", de Mihail Bulgakov, în direcția de scenă a lui Victor Ioan Frunză, care a reușit să creeze o variantă care a funcționat excelent, unde kitsch-ul și ignoranța sunt la ele acasă, unde nimic nu e prea mult, prea sclipitor sau prea bombastic. O piesă care a dus la bun sfârșit ceea ce și-a propus: arată exact cât de penibil e să-ți asumi ceva ce nu te definește. (Raluca Medeleanu, „Împăratul kitsch-ului cu sclipici - cu mult, mult sclipici")
De la Arad, ne-am îndreptat spre un alt festival cu tradiţie, Festivalul Internaţional de Teatru „Interferenţe", organizat de către Teatrul Maghiar de Stat Cluj-Napoca, cu spectacolul „În inima nopţii - Episodul Lear". Jucat într-un spaţiu parcă apocaliptic post-industrial - şi anume Hala Remarul, spectacolul a dezvăluit noi valenţe, noi perspective de interpretare care au surprins şi au provocat totodată. Încărcat de semnificaţie, cu un univers imaginar şi ritualic ofertant, „Episodul Lear" a fascinat atât de mult, încât publicul a trecut peste confortul propriu pentru a se bucura pe îndelete de fiecare nuanţă. S-au jucat două reprezentaţii, în data de 26 noiembrie, de la ora 16.00 şi de la ora 22.00, ambele bucurându-se de un public numeros, printre care s-au aflat şi invitaţi din străinătate.
De asemenea, ne-au onorat cu prezenţa şi de această dată reputatul teatrolog George Banu şi criticul literar Sorin Alexandrescu, care au susţinut, împreună cu regizorul Gavriil Pinte, dramaturgul András Visky şi regizorul Tompa Gabor - directorul Teatrului Maghiar, o conferinţă despre spectacol, organizată în cadrul festivalului în următoarea zi la Casa Tiff.
După atâtea succese, ne întoarcem încrezători şi onoraţi acasă, pregătindu-ne temeinic pentru luna care urmează, o lună plină de spectacole minunate dedicate unui public deosebit!
Florina Dometi,
secretar literar

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:47 Ora standard a Europei de Est