Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Rolul activităților extracurriculare în dezvoltarea personalității elevului

Pentru sănătate și frumusețe

Rolul activităților extracurriculare în dezvoltarea personalității elevului

Educația extracurrriculară este realizată dincolo de procesul de învăţământ şi îşi are rolul şi locul bine stabilite în formarea personalităţii elevilor. Prin activităţile extracurriculare, educaţia urmăreşte identificarea şi cultivarea corespondenţei optime dintre aptitudini, talente, cultivarea unui stil de viaţă civilizat, precum şi stimularea comportamentului creativ în diferite domenii.

Activităţiile extraşcolare contribuie la gândirea şi completarea procesului de învăţare, la dezvoltarea înclinaţiilor şi aptitudinilor elevilor, la organizarea raţională şi plăcută a timpului lor liber. Având un caracter atractiv, copiii participă într-o atmosferă relaxantă, cu însufleţire şi dăruire, la astfel de activităţi.
Scopul activităţilor extracurriculare este dezvoltarea unor aptitudini speciale, antrenarea elevilor în proiecte cât mai variate şi bogate în conţinut, cultivarea interesului pentru activităţi socio-culturale, facilitarea integrării în mediul şcolar, fructificarea   talentelor personale şi corelarea aptitudinilor cu atitudini caracteriale.
Activităţile extracurriculare au menirea de a valorifica timpul liber al elevilor într-un mod plăcut şi util şi de a-l transforma într-o sursă educaţională.
La Școala Gimnazială Internațională Agora, în acest an școlar, elevii pot opta pentru cursuri de educație plastică și cursuri de mișcare și antrenare a trupului și a minții.
Cursurile de educație plastică sunt susținute de către d-na prof. Rădulescu Lavinia și  exersează percepția vizuală, abilitatea de a distinge între tonurile și intensitatea culorilor, capacitatea de a observa mărimi și forme, relațiile dintre culori, contrast, complementaritate. Aceste cursuri îi vor ajuta să privească lumea dintr-o nouă perspectivă și să detalieze tot ceea ce îi înconjoară și de ce nu, să își aleagă pe viitor o carieră ca designeri, arhitecți sau fotografi.
Concret, elevii învață să deseneze artistic, să picteze pe sticlă, lemn, plastic și pânză, să confecționeze podoabe, obiecte de artizanat (în această perioadă globuri și decorațiuni de Crăciun).
Cursurile de mișcare și antrenare a trupului și a minții se raportează la cursuri de arte marțiale, stilul kyokushin și aikido, pe care elevii școlii le practică în sala de sport, sub îndrumarea d-lui antrenor senpai Anton Antonio, de două ori pe săptămână timp de două ore, intensitatea antrenamentelor fiind adaptată după vârsta copiilor (cursanților). Toți cursanții de karate sunt înscriși în clubul UAMT Agora, iar cei mai buni vor participa la concursuri locale și județene interșcolare.
,,Omul este rodul educației pe care o primește!"
Prof. Laura Pașca,
consilier educativ
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Rolul activităților extracurriculare în dezvoltarea personalității elevului.

Trimite email
miercuri, 15 ianuarie 2025, 08:54:39 Ora standard a Europei de Est