Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Workshop-ul ,,Noţiuni de bază în acordarea primului ajutor”

În „Clubul Prietenilor TopFormalis”

Workshop-ul ,,Noţiuni de bază în acordarea primului ajutor”

În cadrul proiectului „Clubul Prietenilor TopFormalis" inclus în Calendarul Activităţilor Educative Judeţene Bihor 2016-2017, Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea a invitat doritorii să participe la workshop-ul cu tema ,,Noţiuni de bază în acordarea primului ajutor".

Sunt momente în viața de zi cu zi în care putem fi puși în situația de a acorda primul ajutor unui semen de-al nostru. Poate părea banal a acorda primul ajutor, dar oare chiar știm cum să reacționăm în astfel de cazuri? Știm care sunt măsurile de prim ajutor? Când să intervenim şi cum? În acest context, Asociația pentru Educație şi Formare „TopFormalis" din Oradea a propus ca tematică pentru cea de-a doua activitate cuprinsă în cadrul proiectului „Clubul Prietenilor TopFormalis", Noțiuni de bază în acordarea primului ajutor. Evenimentul s-a desfășurat marți, 22 noiembrie 2016, în amfiteatrul Bibliotecii Județene ,,Gheorghe Șincai" din Oradea.  Tematica acestui curs a abordat, cu predilecție, aspecte ce țin de acordarea primului ajutor medical în cazul accidentelor mai frecvente din gospodărie - răniri cu diferite obiecte ascuțite, arsuri, fracturi, înec, intoxicații, toxiinfecții alimentare etc. Formatorul cursului a fost doctorul Hadrian Borcea - medic coordonator al UPU - SMURD Bihor ce a ținut să sublinieze faptul că viața unei persoane depinde, într-o mare măsură, de momentul acordării primului ajutor și de priceperea celui care intervine primul la locul accidentului. De cele mai multe ori, primul ajutor este acordat de persoana care asistă la producerea accidentului şi care, de regulă, nu are nicio pregătire medicală.  Cunoașterea celor mai simple reguli de prim ajutor poate face diferența dintre viață şi moarte, uneori. Workshop-ul a avut un real succes și a incitat curiozitatea celor prezenți, lucru evidențiat de mulțimea de întrebări adresate de către aceștia pe parcursul activității. Mare parte a cursanților fiind cadre didactice la diferite școli ce s-au confruntat de-a lungul anilor cu situații în care au fost nevoiți să acorde primul ajutor. De remarcat a fost şi prezența unui număr important de elevi de școală gimnazială ce au rezistat cu stoicism celor peste două ore de curs. Putem conchide că, în urma desfășurării activității, cursanții au fost capabili: să explice însemnătatea acordării primului ajutor, să cunoască măsurile imediate ce trebuie avute în vedere în caz de urgență, să comunice informații corecte în cazul apelului de urgență la 112, să acorde primul ajutor corect, în caz de urgență; să conștientizeze importanța măsurilor de prim-ajutor şi să-şi însușească elementele de prim-ajutor de bază.
Prof. Anamaria Liana Lăzuran
Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea

Trimite email
luni, 3 februarie 2025, 05:52:00 Ora standard a Europei de Est