Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Alegerile parlamentare, Ziua Națională și un ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte la Salonta

Pe agenda Conferinței de presă a prefectului Claudiu Adrian Pop

Alegerile parlamentare, Ziua Națională și un ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte la Salonta

În Conferința de presă de miercuri, 23 noiembrie 2016, dl prefect Claudiu Adrian Pop a abordat trei subiecte: 1. Stadiul pregătirii alegerilor parlamentare din data de 11 decembrie 2016 2.Organizarea festivităților de Ziua Naţională a României la 1 Decembrie 2016 3.Înființarea unui ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte la Primăria din Salonta, aşa cum funcţionează la Beiuş, Marghita și Valea lui Mihai.

Perioada electorală a început în data de 12 septembrie, odată cu intrarea în vigoare a HG de stabilire a datei alegerilor.
Prin Ordinul Prefectului nr. 514/13.09.2016 s-a constituit Comisia Tehnică Județeană Bihor
În data de 26 septembrie 2016 s-a constituit  Biroul Electoral de Circumscripție nr. 5 Bihor cu cei trei judecători, s-a completat cu reprezentantul Autorității Electorale Permanente și a fost completat cu reprezentanții partidelor politice;
Sediul Biroului Electoral de Circumscripție Nr. 5 Bihor a fost stabilit prin Ordinul Prefectului nr. 519/20.09.2016 - ca fiind Sala nr. 3 - Prefectura Bihor;
În data de 3 octombrie a avut loc ședința de instruire a primarilor și secretarilor cu privire la atribuțiile și sarcinile care intră în responsabilitatea acestora. Primarii vor tipări listele electorale permanente, până la data de 8.12.2016, liste pe care le vor preda președinților secțiilor de votare în preziua votării 10.12.2016;
La nivelul judeţului Bihor avem un număr de 652 de secții de votare. Prin Hotărârea AEP s-a stabilit numerotarea și delimitarea, precum și sediile secțiilor de votare; au fost aduse la cunoștință publică prin postare pe site-ul Prefecturii; primarii au obligaţia să le afișeze la sediul primăriei și ale secțiilor de votare;
Ștampile: Prin Ordinul Prefectului nr. 520/21.09.2016 au fost aprobate dimensiunile ștampilelor de control ale Biroului Electoral de Circumscripție nr. 5 Bihor și ale birourilor electorale ale celor 652 de secții de votare, fiind confecționate și achiziționate în data de 2 noiembrie, fiind sigilate la sediul Prefecturii;
S-a încheiat Contractul de tipărire a buletinelor de vot în data de 31 octombrie, cu SC Tipografia PRODCOM SRL TG. JIU; prefectul, conform legii, a asigurat întocmirea machetelor celor două tipuri de buletine de vot (Senat și Camera Deputaților), transmiterea acestora la AEP în vederea avizării, precum și comunicarea copiilor machetelor avizate la BEJ Bihor, care le-a afișat la sediul acestuia în data de 9 noiembrie; tipărirea a început în data de 12 noiembrie. Termenul limită (maxim) de tipărire este, potrivit legii, 26 noiembrie.
La nivelul judeţului nostru, se vor tipări un număr de 1.111.746 de buletine de vot, după cum urmează: 555.104 de buletine pentru exercitarea votului pentru fiecare categorie, Senat și Camera Deputaților (504.609 alegători + 10% ); 652 Senat și 652 Camera Deputaților - pentru afișarea a câte un buletin anulat la fiecare secție de votare; 102 buletine Senat și 102 buletine Cameră - pentru afișarea la sediile BEJ Bihor și al primăriilor; 30 de buletine (15 din fiecare tip de buletin) pentru partidele politice;
S-au achiziționat și recepționat în data de 8 noiembrie materialele ce vor fi distribuite în secțiile de votare, în vederea bunei desfășurări a procesului de votare (tuș, tușiere, tipizate, rechizite etc.), pentru asigurarea bunei funcționări a birourilor secțiilor de votare;
A fost identificată și urmează a fi amenajată locația unde vor fi arhivate materialele (buletine anulate și neutilizate, ștampile, buletine de vot etc.) ce au fost utilizate în secțiile de votare și care se vor preda prefectului după încheierea procesului electoral - la sediul Prefecturii; (se vor păstra timp de 3 luni, urmând a fi predate spre topire unei firme specializate) - noutate în legislație.
Președinții și locțiitorii secțiilor de votare sunt desemnați prin tragere la sorți computerizată, de către AEP -în 26 noiembrie 2016, la ora 10 în toată ţara. Până cel târziu în data de 29.11.2016 vor fi completate birourile secțiilor de votare cu reprezentanţii partidelor politice de către BEJ Bihor, iar prin intermediul prefectului se va comunica primarilor componenţa acestora
AEP și BEJ, împreună cu prefectul, Direcția de Statistică, STS, Jandarmi, Poliție etc. vor asigura instruirea acestora în data de 5 decembrie, în două serii, la Casa de Cultură a Sindicatelor;
Distribuirea buletinelor de vot - va avea loc în data de 9 decembrie, pe cinci zone, de către BEJ Bihor, cu sprijinul prefectului, potrivit unui grafic;
Predarea rezultatelor la BEJ și a sacilor cu buletine și a celorlalte materiale - potrivit unui grafic aprobat de BEJ, prefect și Statistică
Noutăţi:
Înregistrarea și filmarea numărării voturilor de către membrii birourilor secțiilor de votare - de către operatorul cu tableta; Securizarea plicurilor în care se vor sigila ștampilele Votat după închiderea secțiilor de votare;
Organizarea festivităților de Ziua Naţională a României
Repetiţia din data de 27 noiembrie 2016, ora 11,30
,,Vă fac cunoscut faptul că la 1 Decembrie, fiind un moment de aniversare naţională este un bun prilej pentru a evidenţia meritele deosebite ale unor personalităţi din diferite domenii. Pe acest considerent am solicitat instituţiilor să nominalizeze cea mai reprezentativă persoană care s-a remarcat în anul 2016 prin activitatea sa, făcând cinste profesiei şi judeţului Bihor".
Un ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte la Salonta
,,În vederea asigurării unei administraţii cât mai eficiente şi mai aproape de cetăţean, vă fac cunoscut faptul că, am depus diligenţele ca, începând cu anul viitor, la Primăria Salonta să funcţioneze un ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte, aşa cum funcţionează în Beiuş, Marghita și Valea lui Mihai", a spus, în încheiere, dl prefect Claudiu Adrian Pop.
Claudia Timofte,
director Cancelarie
Prefectura Bihor

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:47 Ora standard a Europei de Est