Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitatea din Oradea, între primele 20 de universităţi din țară

În clasamentul național

Universitatea din Oradea, între primele 20 de universităţi din țară

Universitatea din Oradea se numără printre primele 20 de universităţi din România vizibile la nivel internaţional, conform unui studiu realizat pentru prima oară de către Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Şiinţifice.

Obiectivul Metarankingului Universitar 2016 a fost cunoașterea poziționării universităților românești în clasamentele internaționale de profil. De asemenea, raportul conține recomandări privind politicile publice în domeniul învățământului superior din România.
Raportul asupra Exerciţiului Naţional de Metaranking Universitar - 2016 a fost elaborat de cei opt membri ai Grupului de experţi de înalt nivel (High Level Experts Group), numiţi prin Ordinul ministrului şi a ţinut cont de cele nouă clasamente internaţionale relevante care oferă un scor global şi care includ preponderent criteria şi indicatori academici.
În anul 2016, există 92 de universităţi în România, dintre care doar 20 au reuşit să treacă de pragul minimal al vizibilităţii în clasamentele internaţionale ale universităţilor bazate dominant pe indicatori academici. Universitatea din Oradea se poziţionează în categoria a 5-a alături de Academia de Studii Economice din Bucureşti, Universitatea din Craiova, Universitatea ,,Dunărea de Jos" din Galaţi, Universitatea ,,Lucian Blaga" din Sibiu, Universitatea de Medicină şi Farmacie ,,Victor Babeş" din Timişoara, Universitatea ,,Ovidius" din Constanţa şi Universitatea Petrol-Gaze din Ploieşti şi alte instituţii academice non-universitare din România, a căror misiune este una de cercetare ştiinţifică şi nu explicit de educaţie, după cum urmează: Academia Română,  Institutul de Fizică Atomică, Institutul Național de Cercetare  și  Dezvoltarea Tehnologiilor Isotopice și Moleculare și Institutul de Științe Spațiale.
,,Dacă am raporta performanţa academică a universităţilor din clasamentele internaţionale şi la finanţarea/bugetul de care dispun - care contribuie la atragerea cercetătorilor de top -, atunci universităţile româneşti ar ocupa poziţii mult mai bune în aceste clasamente internaţionale", se arată în raport. Una dintre recomandările experţilor, în vederea atingerii acestui scop, ar fi ca aceste universităţi să fie susţinute prin politici specifice, în special financiare.
Autorii raportului susţin existenţa unui fond de competitivitate care să susţină universităţile româneşti vizibile internaţional şi al unui fond de excelenţă care să susţină universităţile româneşti cu potenţial de excelenţă, vizibile cu impact internaţional, dând exemplul Universităţii Babeş-Bolyai din România, care are un buget anual de aproximativ 10 de ori mai mic decât ultima clasată în clasamentul internaţional Academic Ranking of World Universities/ARWU (Washington State University).
Conducerea Universităţii din Oradea este mulţumită că politicile de susţinere a cadrelor didactice care fac performanţă dau roade după 3-4 ani de la aplicare, astfel încât, Universitatea din Oradea să fie bine clasată în ranking-urile naţionale şi internaţionale.
Raportul poate fi descărcat aici: https://www.edu.ro/raport-asupra-exerci%C8%9Biului-na%C8%9Bional-de-metaranking-universitar-2016.
Claudia Teodora Ignat

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:50:21 Ora standard a Europei de Est