Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cât de contemporan poate fi clasicul?

Finalul Festivalului Internaţional de Teatru Clasic, Arad sau

Cât de contemporan poate fi clasicul?

Festivalul Internaţional de Teatru Clasic, ediţia a 22-a, s-a încheiat duminică, 20 noiembrie 2016, după nouă zile în care oraşul Arad a fost gazda spectaculosului fenomen teatral.

În puţine cuvinte, astfel poate fi surprinsă imaginea Festivalului: Zece spectacole de teatru remarcabile, care au smuls aplauze minute în şir (Îmblânzirea scorpiei, regia Gelu Colceag, Teatrul de Comedie Bucureşti; Solo Goya, un spectacol de teatru nonverbal, regia Miklós Bács, Irina Wintze, Camelia Curuţiu-Zoicaş, Facultatea de Teatru şi Televiziune - Universitatea „Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca; Cafeneaua, regia Silviu Purcărete, Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri" Iaşi; Svejk, regia Alexandru Dabija, Teatrul Odeon Bucureşti; Romeo şi Julieta, regia Tudor Lucanu, Teatrul Naţional „Lucian Blaga" Cluj-Napoca; Hamlet, un spectacol de Ada Lupu Hausvater, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu" Timişoara; Domnul Jurdan, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză, Teatrul „Regina Maria" Oradea; A douăsprezecea noapte, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză, Teatrul Metropolis Bucureşti; Omul cel bun din Seciuan, regia Andrei Şerban, Teatrul Bulandra Bucureşti şi spectacolul invitat - Metoda Grönholm, regia Ádám Horgas, Teatrul Naţional Pécs, Ungaria).
Două concerte-eveniment marca Nicu Alifantis şi Cári Tibor, un workshop despre explorarea universului creaţiei actoriceşti susţinut de Miklós Bács, o expoziţie a afişului de teatru realizată de profesori şi studenţi ai Facultăţii de Design - Universitatea „Aurel Vlaicu" Arad şi invazia în stil Commedia dell'arte a studenţilor Facultăţii de Teatru şi Televiziune - Universitatea „Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca.
Au fost şi interpretări la pian ale unor partituri clasice, mini-concerte susţinute înaintea spectacolelor din Festival de către elevii Colegiului de Artă „Sabin Drăgoi", precum şi un concert surpriză „Jazzy Evening" susţinut de muzicienii Corina Rediş şi Silviu Cîmpan.
Şi multe întâlniri frumoase.
Selecţia realizată de criticul de teatru Maria Zărnescu poate fi considerată un semnal împotriva îngrădirilor şi catalogărilor regizorale, împotriva tipologiilor de spectacol.
Festivalul Internaţional de Teatru Clasic de la Arad propune publicului o modalitate de percepţie firească: spectacolele de teatru - clasice sau contemporane, comode sau nu ca abordare şi subiect - sunt reflexia vremurilor în care trăim. Spectacolul de teatru - în feluritele sale chipuri - suntem noi !
FITCA s-a încheiat lăsând în urmă amintirea întâmplărilor frumoase şi a spectacolelor care ne-au bucurat simţurile!
Ne întâlnim anul viitor.
Mirela Sandu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:24:16 Ora standard a Europei de Est