Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Părinte într-o lume plină de provocări

Asociația Părinților Adoptivi Oradea

Părinte într-o lume plină de provocări

Asociația Părinților Adoptivi Oradea reprezentată prin doamna Marcela Sana (o asociație non-profit, a cărei misiune este să susțină valorile familiei, promovarea adopţiei și a unei vieţi mai bune pentru copiii defavorizaţi) în parteneriat cu Fundația Încrederea Oradea (un ONG ce luptă împotriva abuzului de alcool, consumului de tutun și alte droguri prin prevenție și intervenție), reprezentată prin domnul Radu Ioan și echipa de proiect antidrog ,,Împreună suntem mai puternici" a Liceului Teoretic ,,Onisifor Ghibu", reprezentată de doamna profesoară Jăhăleanu Violeta și doamna profesoară Dascălu Lenuța, au organizat în data de 29.10.2016 o activitate cu titlul ,,Părinte într-o lume plină de provocări".

Activitatea a avut ca scop prevenirea consumului de tutun, droguri și alcool în rândul adolescenţilor, prin dobândirea unor informaţii corecte despre tutun, droguri și alcool şi riscurile asociate consumului acestora; cunoaşterea modului în care curiozitatea şi presiunea grupului influenţează comportamentul de consum; identificarea unor strategii de a evita consumul de tutun, droguri și alcool; identificarea caracteristicilor unui stil de viaţă sănătos şi cunoaşterea beneficiilor adoptării acestui stil de viaţă.
La eveniment au fost prezenți aproximativ 60 de persoane, elevi de la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu", părinți și copiii lor adoptivi sau aflați în plasament.
Prima parte evenimentului a fost alocată vizionării filmului ,,The Blind Side", iar a doua parte a fost dedicată discuțiilor libere cu copiii prezenți. Acestea au pornit de la o scenetă pregătită de elevii liceului: Denisa Marian, Coman Edmund, Balog Alexandru, Mut Dariana,  Patricia Moga, prin care ei au dorit să tragă un semnal de alarmă în ceea ce privește efectele nefaste pe care le poate avea consumul excesiv de țigări asupra sănătății corpului uman. Activitatea ulterioară a fost moderată de invitatul special din partea Fundației Încrederea. Discuțiile au fost interactive, copiii au fost angrenați în tema propusă prin diverse jocuri de rol, care i-au conștientizat că există presiuni din partea grupului de prieteni, că consumul excesiv de țigări poate declanșa foarte multe boli, că acest consum de țigări poate deveni o poartă deschisă pentru consumul de etnobotanice sau chiar de droguri, că deținerea, transportul, comercializarea și consumul de droguri, constituie infracțiune și se pedepsesc cu închisoarea.
Prin implicarea în activităţi care să valorifice nevoia de comunicare, de relaţionare, de autocunoaştere, de manifestare artistică, adolescentul de azi poate deveni adultul lipsit de inhibiţii, capabil să comunice asertiv, care are încredere în sine şi poate lua deciziile potrivite de unul singur.
Părinții, la rândul lor, au fost și ei angrenați în discuții pornite de la principalele probleme cu care se întâlnesc în viața lor de familie, în relația părinte-copil, și au dezbătut diverse moduri prin care pot face față cu eficiență problemelor întâlnite de copiii lor în anturajele din care fac parte.
Cu această ocazie s-a realizat și o expoziție tematică cu lucrări realizate de elevi, prin care ei au avut posibilitatea de a-și exprima liber gândurile în ceea ce privește consumul de tutun, droguri și alcool.
Deschiderea copiilor și a părinților față de subiectul de discuție propus și etalarea problemelor cotidiene pe care le întâlnesc aceștia în ceea ce privește influența anturajului și exemplele negative, subliniază nevoia de continuitate și dezvoltare a acestor proiecte. Considerăm că aducerea la lumină a problemelor considerate de cele mai multe ori ,,subiecte tabu", are un impact semnificativ și pozitiv în corectarea, modificarea și prevenirea comportamentelor negative, asigurând o dezvoltare propice și armonioasă a copilului pe termen lung.
Prof. Jăhăleanu Violeta
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Părinte într-o lume plină de provocări.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:55 Ora standard a Europei de Est