Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sărbătorim 20 de ani de educație si cercetare în domeniul Psihologiei

În perioada 18-19 noiembrie, la Hotel Lotus Therm

Sărbătorim 20 de ani de educație si cercetare în domeniul Psihologiei

În acest an, sărbătorim 20 de ani de educație și cercetare în domeniul Psihologiei, la Universitatea din Oradea.

Dorim să marcăm acest lucru prin organizarea unei conferințe internaționale. Conferința a fost organizată până acum în țări vorbitoare de limba germană, anul acesta având loc pentru prima dată în afara lor și, cu atât mai mult, organizatorul este o țară latină.
Suntem astfel la cea de a XXI-a ediție a conferinței - 21st WORKSHOP ON AGGRESSION, cu titlul Socio - Emotional Programs; Preventing Aggression. Sesiunile de lucrări se vor desfăşura în Băile Felix, la Hotel Lotus Therm, în perioada 18-19 noiembrie 2016. Am ales această locație pentru a face conferința mai atrăgătoare și pentru a iniția așa-numitul turism științific. Deschiderea evenimentului va avea loc, vineri, 18 noiembrie, la ora 9.00.
Avem șase invitați de renume internațional, ceea ce am considerat că ar atrage participanţii. Un număr de patru dintre aceștia vin din SUA, iar doi din Europa.
Ne bucurăm să oferim studenţilor noştri posibilitatea de a participa gratuit la toate sesiunile de lucrări ale conferinței, având, astfel, oportunitatea de a se dezvolta profesional, şi de ce nu, personal. Dorința noastră este să trimitem pe piața forței de muncă oameni bine pregătiți profesional. Comunitatea profesională (psihologi, psihopedagogi, educatori, cadre didactice) are acces la informații state of the art în ceea ce privește comportamentele agresive și modul în care acestea pot fi gestionate, ceea ce va conduce la un mai bun management al fenomenului de agresivitate sau la o mai bună relație cu elevii, clienții, pacienții etc.
Pentru comunitatea științifică locală este un beneficiar direct, prin posibilitatea de a deschide colaborări cu invitații şi participanţii. Aceste colaborări vizează proiecte de cercetare sau publicații științifice internaționale, care vor asigura vizibilitatea Universității din Oradea.
Universitatea din Oradea este un pol al orașului nostru și scopul tuturor angajaților Universității din Oradea este să ne menținem calificativul de Încredere ridicată pentru a accesa mai ușor fonduri din partea Bugetului de stat și din partea Uniunii Europene. Vizibilitatea Universității din Oradea este o condiție importantă în acest sens.
Această conferinţă este finanţată de către Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică, prin proiect 34M/ 9.08.2016. Ea se desfăşoară cu ajutorul unor oameni extraordinari ai comunităţii locale, reprezentanţi ai următoarelor companii bihorene: SC MITEROM SRL, SC BRAND SRL, Decitex Ro S.R.L., Plexus Oradea, SC Dumexim SRL.
Conferinţa este organizată în parteneriat cu ASOCIAŢIA DE CONSILIERE PSIHOLOGICĂ DIN ROMÂNIA.
Site-ul conferinței este www.clinicalpsychology.eu
Prof. univ. dr. Simona Trip

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:51 Ora standard a Europei de Est