Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Profesorul secolului XXI nu trebuie să predea aşa cum vrea, ci cum o cere elevul de azi, elevul digital”

Conferinţa internaţională de la Hotel Ramada

„Profesorul secolului XXI nu trebuie să predea aşa cum vrea, ci cum o cere elevul de azi, elevul digital”

Conferinţa de miercuri (9 noiembrie 2016) de la Hotel Ramada, cu participare internaţională, a fost, de fapt, încununarea cu succes a vizitei făcute de grupul de elevi de la Kulachi Hansraj Model School din New Delhi, India, însoţiţi de cele două doamne profesori, Rashmi Kathuria şi Anita Chadha, în cadrul proiectului „De la fereastra noastră", cu Școala Gimnazială „Oltea Doamna" din Oradea.

Tema conferinţei: „Profesorul secolului XXI" este una de actualitate în condiţiile în care se încearcă o îmbunătăţire permanentă a procesului instructiv-educativ, prin utilizarea de metode cât mai antrenante, care să îi implice pe elevi şi să-i determine să participe activ la propria lor formare.
La eveniment au onorat reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor,  doamna inspector școlar Felicia Ianţa, ai Universității din Oradea, doamna şef de lucrări dr. ing. Mariana Bei de la Facultatea de Protecția Mediului, dl prof. univ. dr. Vasile Marcu, doamna conf. univ. dr. Agneta Marcu, decan al Facultății de Muzică, şi doamna Daciana Nica din partea Asociaţiei FEAD.
Lumina cunoaşterii
În deschidere, elevii din India i-au încurajat pe invitaţi şi pe dascălii Şcolii „Oltea Doamna", participanţi la conferinţă, să aprindă (o candelă) Lumina cunoaşterii, care să lumineze simbolic inimile şi minţile celor pe care îi educă zi de zi.
Moderatorul  conferinţei (şi translator, totodată), doamna prof. Cristiana Vidican, i-a dat cuvântul directorului Şcolii „Oltea Doamna", dl prof. Mircea Mitran, care a felicitat partenerii și a încurajat colaborarea şi schimbul de experienţă, benefic tuturor.
Vorbind despre vizita delegației de elevi și profesori din India, doamna prof. Mirela Tanc, coordonatorul de proiect, a prezentat în imagini vizita prietenilor din India - ilustrată pe larg în cadrul unor fotoreportaje publicate pe site-ul de tineret-învățământ ,,Ovidan.ro", iar în două numere de revistă tipărită -  ,,Ovidan" nr. 181 și 182), au fost consemnate întâlnirile virtuale dintre partenerii orădeni și cei indieni și conferința de presă premergătoare vizitei.
,,Profesorul modern este obligat să se adapteze cerinţelor societăţii, care este una electronică"
Profesorul de matematică de top 50 internațional, doamna profesor Rashmi Kathuria ne-a făcut cunoștință cu profesorul secolului XXI,  dascălul zilelor noastre care „nu trebuie să predea aşa cum vrea, ci cum o cere elevul de azi, elevul digital. Profesorul modern este obligat să se adapteze cerinţelor societăţii, care este una electronică".  Atât elevii, cât şi părinţii din India au bloguri pe care discută şi rezolvă chestiunile care ridică probleme, se consultă cu elevi din alte ţări cu care colaborează online, prezintă proiecte în paralel câte trei sau patru şcoli din ţări diferite. Totul se bazează pe comunicare, colaborare, eficienţă, interdisciplinaritate. Rashmi predă matematica într-un mod inedit, folosind metode noi, care caută practicul şi aplicabilitatea cunoștințelor în viață înainte de toate. Tocmai pentru că încearcă să înţeleagă copiii şi modul lor de gândire, îi provoacă pe elevi să predea ei anumite lecţii, iar ea este cea care ia notiţe; caută să descopere matematica în artă și invers, iar în predarea figurilor şi corpurilor geometrice se folosește de mult material didactic și de aplicații practice...
Toate aceste sfaturi sunt demne de urmat, mai cu seamă că vin din partea unui profesor de top 50 internațional, deținător a nenumărate distincții  în domeniu (Google Certified Teacher/Edmodo Certified Learner|Best e Teacher Award 2007|MHRD National ICT Award 2012 |National Best Mathematics teacher AIRMC 2010|Pearson Teacher Award 2014| Global Teacher Accreditation 2015| Face2Faith Gold Award 2014|Outstanding Award 2015|Top 10 Finalists The Education Prize|Top 50 Finalist Global Teacher Prize 2016| Top Global Bloggers 2016 |MIELA winner 2016), un profesor titrat al sistemului de învăţământ asiatic, recunoscut pe plan mondial pentru eficienţa sa.
„Împreună putem" ar trebui să ne urmeze oriunde şi oricând"
Doamna Anita Chadha, profesor de limba engleză la KHMS - India, a asociat drumul dascălului cu o călătorie, în care iniţial credem că cerul este limita, pentru ca apoi să realizăm că nu există bariere sau constrângeri, dar a accentuat faptul că motto-ul: „Împreună putem " ar trebui să ne urmeze oriunde şi oricând; doar o colaborare strânsă între elev şi dascăl poate duce la succesul absolut.
În cuvântul său, domnul prof. univ. dr. Vasile Marcu a făcut o pledoarie  pentru dascălul dedicat din ziua de azi, spunând că a venit plin de iubire şi speranţă, având convingerea că atâta timp cât profesorii actuali îşi respectă meseria şi îi respectă pe cei cărora le predau, procesul  instructiv- educativ este unul care se îmbunătăţeşte de la an la an.
La finalul conferinței, membrii Ansamblului folcloric „Florile Bihorului" ne-au încântat pe toți cu melodii din zona noastră, iar elevii din India au replicat cu un dans tradiţional.
Cadrele didactice din India, precum şi directorul şcolii, doamna profesor Sneh Verma, au fost premiate cu diplome de excelență şi plachete de recunoştinţă pentru reuşita vizitei, iar elevii de la KHMS, precum și profesorii  Şcolii „Oltea Doamna", membri ai echipei de proiect, au fost premiați cu diplome de participare. 
Seara s-a încheiat cu o cină festivă, stropită cu  şampanie şi îndulcită cu tort.
Responsabili pentru activitatea de miercuri au fost: dna director adjunct prof. dr. Liliana Bocoi şi doamnele prof. Florina Musca şi Patricia Faur, iar de partea artistică s-a ocupat dna bibliotecar Dana Teședan. (C.D.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Profesorul secolului XXI nu trebuie să predea aşa cum vrea, ci cum o cere elevul de azi, elevul digital”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:46:05 Ora standard a Europei de Est