Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Propunem implicarea mediului de afaceri în activitatea de cercetare academică”

Marți, la Camera de Comerț și Industrie, întâlnire consultativă

,,Propunem implicarea mediului de afaceri în activitatea de cercetare academică”

Centrul pentru Antreprenoriat și Relația cu Mediul de Afaceri (DARMA), Universitatea Agora, Camera de Comerț și Industrie și reprezentanți ai mediului de afaceri au avut marți (8 noiembrie 2016), la Camera de Comerț și Industrie, o întâlnire consultativă, care se vrea lunară, după cum a precizat doamna prorector Gabriela Bologa, moderatorul întâlnirii.

Fiind prima întâlnire de acest gen, și în acest cadru instituțional, președintele Consiliului de administrație al Universității Agora, dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, a prezentat în deschidere instituția academică ,,pentru a o cunoaște și a ne cunoaște intențiile", a subliniat domnia sa.
Rectorul fondator al Universității Agora a pornit de la Fundația Agora, cea care a înființat Universitatea Agora (și prima școală gimnazială internațională din zona de nord-vest), după care a făcut o radiografiere a instituției academice antreprenoriale, amintind despre cele patru specializări, cursuri de masterat și postuniversitare, despre proiectele europene derulate, despre editura universitară care editează cinci reviste, între care revista de informatică și calculatoare, cotată ISI, care este cea mai bună din țară și locul 93 în lume; despre relațiile externe cu instituții academice din China și India și despre centrele de cercetare, cu referire concretă la întâlnirea consultativă.
,,Noi credem în acest parteneriat cu mediul de afaceri, avem așteptări foarte mari și sperăm ca împreună să le ducem la îndeplinire. Propunem implicarea mediului de afaceri în activitatea de cercetare academică", a conchis dl președinte Mișu-Jan Manolescu.
Vorbind despre proiectele europene derulate, despre stagiile de practică ale studenților și despre voluntariat, doamna prorector Gabriela Bologa a făcut cunoscute punctele de vedere ale studenților și o dorință a conducerii instituției: ,,să acceptați studenții noștri care vor să facă voluntariat, să-i primiți în stagii de practică, să-i învățați să comunice și să înțeleagă ce înseamnă un program de lucru, obligațiile profesionale, competențele și responsabilitățile din cadrul firmei dumneavoastră".
În calitate de city-manager al Oradiei, dl Dacian Palladi și-a spus ofurile, arătându-se nemulțumit  de mediul academic orădean care nu răspunde prompt comenzii sociale, în asigurarea forței de muncă necesare în parcurile industriale din Oradea.
Punctul de vedere al city-managerului și răspunsurile puctuale venite din partea domnului președinte Mișu-Jan Manolescu le-am publicat anterior, în articolul ,,Care pe care. În război de acesta suntem!"
Dl manager public Corneliu Ursu, reprezentantul I.J.P.I.S. Bihor, cel care acreditează aceste cursuri, ne-a prezentat o altă realitate: ,,Din 80 de furnizori acreditați la nivel județean și în jur de 200 de programe, sub 10 la sută merg spre meserii; nici nu există interes sau poate și din comoditate: preferă un curs pe termen de o săptămână; dar, probabil, nu există cerere pe piață, cele mai multe programe se referă la manichiuriști, pedichiuriști, maseuri  și ospătari".
,,Ne confruntăm cu apariția unei falii"
Abordând managementul performant, președintele Senatului Universității Agora, doamna prof. univ. dr. Adriana Manolescu, a răspuns punctual observațiilor și ideilor exprimate la masa rotundă.
,,Dumnealui (dl Dacian Palladi - n.n.) este foarte bine angrenat în cerințele pieței, chiar și educaționale contemporane... Ne confruntăm cu apariția unei falii, a unei rupturi între vârste. Populația ocupată sau nu care a depășit o vârstă și se pare că este vorba de generația 30-40 de ani, vârstnicii nu pot să fie compatibili cu tinerii de astăzi. Această incompatibilitate generează multe dintre lucrurile pe care astăzi nu ni le mai explicăm. Noi, cei de-aici, cei care suntem un pic mai în vârstă, înțelegem că unii tineri nu sunt educați așa cum definim noi buna creștere și educația. Și noi definim educația eventual studii superioare și cultură generală. Educația pentru un tânăr absolvent de liceu poate să însemneze altceva. Cultura generală nu mai are nicio bază; pentru puțini dintre tinerii de liceu se poate defini, poate să spună ce înseamnă cultura generală, dar nu poate răspunde eventual la unele întrebări de cultură generală. Iar cel care pretinde cultură generală este deja considerat bătrân.
,,Sfaturile sunt făcute pentru a nu fi urmate!"
Tinerii, dl Dacian Palladi nu se încadrează în grupa de vârstă despre care vă vorbeam, pretind viteză, profit repede, rezultate, repede, mâine. Acesta este modelul de management american. Am un obiectiv, oricare ar fi acela: să fiu fericit, să-mi iau mașină, să mă căsătoresc, să divorțez. Și trebuie să se îndeplinească cât mai repede, foarte repede. Nu am timp să citesc o carte pentru că e un obicei desuet. Nu am timp să fac trei-patru ani de școală. Iar cei care vin și-mi spun: pune mâna pe carte, îmi fac rău, îmi aduc ofensă. Sfaturile sunt făcute pentru a nu fi urmate", a mai adăugat doamna președinte Adriana Manolescu. Vorbind despre obiective, gândirea liniară și timpul care nu mai curge liniar, domnia sa a ajuns și la activitatea de coaching. ,,Coachingul (C) este o știință relativ nouă în România. C nu este management, nu este psihologie, dar are metode și tehnici de la mai multe științe", a apreciat doamna președinte Adriana Manolescu.
,,Nevoia de voluntariat"
Dl Dorel Puchianu (de la Involing) le-a dat sugestii universitarilor să-și adapteze (modeleze) metodele și tehnicile în funcție de studenți și de informația pe care doresc să o transmită; s-a referit la cel mai bun sistem de educație din lume, la sistemul de învățământ finlandez (,,Finlandezii nu merg pe sistemul de competiție, ci pe cel de cooperare") și a încheiat cu nevoia de voluntariat. ,,Un grup de voluntari, în mod voluntar, să ia legătura cu toate companiile pe care le punem la dispoziție pentru a vedea nevoia de voluntariat", a spus D.P.
,,Să creionăm împreună un profil ocupațional al județului Bihor"
Chiar dacă avem în Bihor 170.000 de salariați (a spus directorul executiv al AJOFM Bihor, dl Bekesi Csaba), ,,la ora actuală nu cunoaștem profilul ocupațional al județului Bihor, al Oradiei și nici nu ne asumăm acest lucru. Un operator se formează în șapte luni, firmele au nevoie acum de 150 de operatori CNC, de alți 300 de specialiști, această livrare de forță de muncă nu se poate face de pe o zi pe alta. Haideți să creionăm împreună un profil ocupațional al județului Bihor!" Este îndemnul directorului AJOFM Bihor, dl Bekesi Csaba.
,,Un proiect de licență se poate face în parteneriat cu dumneavoastră"
,,Ne-am trezit. ,,Totul centrat pe student" este vorbărie goală dacă nu o dezvolți. Trebuie să vedem ce vrea viața de la el. În 2008, aveam în țară peste un milion de studenți, azi mai sunt 500.000, 70% la stat și 30 la sută în instituțiile particulare. Problema este a întregului sistem, a spus decanul Facultății de Științe Economice a Universității Agora, dl Casian Butaci. Dacă un copil poate să ajungă la 12 ani specialist IT, asta înseamnă că desființăm liceele de informatică și facultățile de profil(?)! Vă propun o colaborare. Noi avem licențele pentru studenți. Un proiect de licență se poate face în parteneriat cu dumneavoastră. Avem o postuniversitară; în șase luni dăm un specialist pe resurse umane", a spus dl decan Casian Butaci.
,,Studentul nu cere bani, el vrea să învețe", a adăugat și a subliniat doamna prorector  Gabriela Bologa.
Specialistul în activitatea de coaching
Despre specialistul în activitatea de coaching a vorbit doamna conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu.
Universitatea Agora din Oradea organizează cursul de specialist în activitatea de coaching, acreditat de ANC (Autoritatea Națională pentru Calificări - Ministerul Educației și Cercetării Științifice); cursul se desfășoară pe o perioadă de 180 de ore (120 de teorie și 60 de ore de practică), îmbinând armonios tehnicile de coaching tradițional cu tehnicile de Programare Neuro-Lingvistică (NPL). ,,Specialistul în C nu dă niciodată sfaturi, precum mentorul, el îmi arată tehnica și mă susține pentru a ajunge la obiectivul pe care mi l-am propus. El ajută persoana respectivă să găsească drumul cel mai bun, mai rapid, mai eficient și mai eficace în saltul de la potențial la performanță în NPL", a precizat doamna conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Propunem implicarea mediului de afaceri în activitatea de cercetare academică”.   

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:21 Ora standard a Europei de Est