Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un regal artistic și un flashmob în cinstea partenerilor de proiect din India

Joi, la ,,Oltea Doamna”

Un regal artistic și un flashmob în cinstea partenerilor de proiect din India

În perioada 4 - 10 noiembrie 2016, Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" din Oradea a găzduit prima întâlnire oficială din cadrul proiectului cultural educațional internațional ,,De la fereastra noastră... ", prilejuită de vizita delegației de la Kulachi Hansraj Model School din New Delhi (India), formată din 15 elevi și doi profesori, Rashmi Kathuria și Anita Chadha.

Elevii și cadre didactice de la ,,Oltea Doamna" i-au primit cu mult drag, iar ei le-au răspuns cu aceeași monedă, arătându-se încântați, prietenoși și deschiși. Așa încât, de joi până joi, partenerii de proiect din India s-au bucurat de o excelentă tratație, atât în familiile la care au fost cazați, cât și  în cadrul instituțiilor pe care le-au vizitat în cele șapte zile de activități intense, bogate și variate. Joi, 10 noiembrie, în ultima zi de ședere în Oradea, partenerii lor de proiect de la ,,Oltea Doamna" s-au întrecut în a le prezenta sălile de clasă, activități demonstrative de matematică, educație și cultură civică, geografie și istorie națională și locală, tradiții, obiceiuri și mâncăruri tradiționale românești și ale altor etnii din Oradea și Bihor, într-un regal artistic, o reprezentație canină (dresură de câini) și un flashmob în curtea școlii.
Prof. Ramona Bireș și elevii din a II-a E i-au primit în sala de clasă cu o lecție de matematică (recapitulare, înmulțirea), cu un PowerPoint special, în care r. Donald le-a destăinuit (în chip ingenios) din tainele înmulțirii. Cântecul ,,Prieteni", în română și engleză, i-a bine dispus, iar ei i-au răsplătit pe micii artiști cu aplauze.
În clasa a II-a A, doamna prof. Gabriela Codorean și elevii săi i-au întâmpinat cu un purpuriu muzical, cântece în hindi și română: Chanbda mama door ke, Re mama re și Elefantul Cici.  Împlinind  joi 8 anișori, Cezar Munteanu a ținut să-i îndulcească și pe ei de ziua sa de naștere.
Păstrează-ți valorile pozitive pentru că ele vor deveni destinul tău
La lecția despre România, elevii clasei a III-a B, îndrumați de doamna profesor Romelia Ciarnău, le-au prezentat bogățiile și frumusețile țării printr-un montaj în PowerPoint (în limba engleză) și în chip ingenios prin intermediul imaginilor imprimate pe tricouri albe. ,,Tricourile personalizate, imprimate cu imagini reprezentând obiective turistice reprezentative și simboluri românești le-am dăruit în semn de prietenie, conform spiralei de la Cucuteni care înseamnă Punte între om și Univers, călăuziți de îndemnul lui Gandhi: Păstrează-ți valorile pozitive pentru că ele vor deveni destinul tău. Le-am dăruit tricourile cu simboluri care reprezintă România pentru colțul pe care ei îl vor amenaja în școala lor, ne-a spus doamna Romelia. La toate acestea mai vreau să adaug ceea ce a scris eleva mea, Tea Diaconu, despre această vizită: ,,Era o zi de joi, posomorâtă, cu nori cenușii și plini de tristețe, care prevestea ușor, ușor plecarea toamnei și venirea iernii. În ciuda timpului de afară, trăiam o emoție colosală, profundă și totodată eram extrem de nerăbdătoare să ajung în sala de clasă. Se anunța o zi colorată, plină de veselie, de evenimente netrăite până acum de mine. Ne așteptau două activități foarte interesante: vizita copiilor din India și asistarea la o reprezentație a unor câini dresați. Vizita m-a impresionat, deoarece am cunoscut niște prieteni noi, de altă naționalitate, și anume, din capitala Indiei, New Delhi. Timpul s-a scurs frumos alături de vizitatorii noștri, generându-le o serie de informații despre țara noastră, despre orașul Oradea și le-am dăruit tricouri personalizate special pentru ei, imprimate  cu cele mai importante puncte turistice din România. La sfârșitul orelor, am asistat la un exercițiu cu câini dresați, în curte. A fost o zi deosebit de palpitantă, care mi-aș dori să se repete".
În cadrul orei de educație și cultură civică, elevii din a IV-a A au prezentat tradiții și obiceiuri românești. Eleva Sasha Lascău i-a primit cu un salut de bun venit în engleză, iar doamna profesor Ilinca Tămășan i-a invitat să vizualizeze proiectele elevilor despre Oradea prezentate prin intermediul posterelor, afișelor, pe cutie și machete, arborele genealogic și instrumentele muzicale create de elevi din materiale refolosibile. ,,Ca amintire, elevilor le-am dăruit  câte un medalion (magnet cu harta României și imagini din Oradea), iar doamnelor câte o zgardă maramureșeană din mărgele cu motive tradiționale", ne-a explicat doamna profesor Ilinca Tămășan.
La clasa a IV-a C, doamna profesor Rodica Foltuț a gândit o lecție de matematică: muncă diferențiată, pe grupe și individual, cu trimiteri interdisciplinare la literatură (la anul de naștere al lui Mihai Eminescu), cu exerciții și jocuri de perspicacitate, care au antrenat gândirea, spiritul de observație și imaginația creatoare.
În clasa I B a doamnei profesor Doina Sabău a fost mare veselie, încât cântecele antrenante i-au determinat pe oaspeți să se prindă în horă. La bucuria lor au participat și domnul director Mircea Mitran și doamna inspector școlar Felicia Ianța.
La clasa pregătitoare C, profesor Elena Pavel, au avut parte de o lecție specială de matematică, la nivelul celor mai mici prichindei, cu muncă frontală, diferențiată pe trei ateliere și trei grupe, folosind fișe individuale și mult material didactic, la tablă și în cadrul atelierelor. ,,Dacă indienii te primesc, potrivit tradiției, cu un pahar cu apă și fructe uscate, noi i-am primit cu un salut în indiană, cu Tom și Jerry, le-am cântat cântecelul ,,Toamna", iar la despărțire, le-am oferit drept amintire fructe uscate de-ale noastre", ne-a spus doamna prof. Elena Pavel.
Apa trece, pietrele rămân, ca și prietenia care s-a legat
Doamna profesor Cristiana Vidican, alături de doamna profesor Mirela Tanc, coordonatorul și inițiatorul acestui proiect, a dus greul în cele șapte zile de vizită, aflată mereu în priză, cu tot ce ține de comunicare (traducere în și din engleză), organizarea și desfășurarea activităților din afara școlii (vizitele la C.N.,,Emanuil Gojdu" și la Facultatea de Protecția Mediului, conferința internațională de la Hotel ,,Ramada"...), iar joi, în sala de clasă a prezentat un regal artistic româno-indian, cu cele două imnuri naționale, cu versuri și cântece patriotice, iar copiii toți (din clasa I A) au fost îmbrăcați în costume populare tradiționale. Cu ajutorul părinților, a prezentat (din nou) și a oferit oaspeților mâncăruri românești, bucate ovo-lactovegetariene, pe gustul musafirilor: salate de cartofi și de năut, platouri reci, sarmale cu soia, pâine integrală și cu semințe, cozonac, clătite, gogoși, plăcinte bihorene cu brânză, spanac și dovleac, plăcinte cu mere, limonadă, suc natural din mere, suc natural din sfeclă, măr, miere de albine și portocale, sau din spanac, mere, miere și portocale...  Gazdele și oaspeții au dansat pe muzică tradițională românească și indiană, împreună cu domnul director Mircea Mitran, doamna inspector școlar Felicia Ianța și doamna profesor Mirela Tanc. Surprizele regalului artistic au venit din partea elevilor clasei a VIII-a D (și doi din a VII-a D), îndrumați de doamna profesor de limba germană Veronica Tocaciu, care au prezentat un dans tradițional german, în costumele tradiționale oferite de Forumul German; elevii clasei I D, coordonați de doamna prof. Luciana Morlocan au colorat atmosfera cu superbele culori ale toamnei în cadrul unui număr de carnaval al fructelor și legumelor autumnale, iar elevii clasei pregătitoare E și doamna lor, Daniela Oros, le-au pregătit partenerilor și prietenilor indieni drept amintiri o hartă a României, înflorită, în culorile tradiționale, cu aranjamente florale din hârtie glasată.
Tot pentru prietenii indieni, în curte, au avut loc o o reprezentație canină (dresură de câini), sub coordonarea profesorilor Emil Bondar și Marius Omuț, și un flashmob, la care au răspuns cu entuziasm și cei 15 elevii indieni, însoțiți de distinșii lor profesori de top internațional Rashmi Kathuria și Anita Chadha.
Felicitări colectivului de profesori și elevi de la ,,Oltea Doamna" și părinților acestora, partenerilor lor de proiect, care, cu toții, s-au dovedit vrednici ambasadori ai imaginii României în îndepărtata Indie, admirabil reprezentată prin mesagerii școlii Kulachi Hansraj Model School din New Delhi - India, director, prof. Sneh Verma.
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (192 de poze), accesați Galeria foto: Un regal artistic și un flashmob în cinstea partenerilor de proiect din India.
 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:08 Ora standard a Europei de Est