Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Apelul de proiecte pentru programul Fondul Științescu Oradea 2016

Fundaţia Comunitară Oradea lansează

Apelul de proiecte pentru programul Fondul Științescu Oradea 2016

Vineri, 11 noiembrie, Fundaţia Comunitară Oradea lansează apelul de proiecte pentru programul Fondul Științescu Oradea 2016.

Prin Fondul Științescu, Fundația Comunitară Oradea urmărește să stimuleze interesul şi să dezvolte abilitățile și potențialul tehnic al elevilor din județul Bihor prin finanțarea de proiecte educaționale ce propun o abordare multi-disciplinară și aplicată a științelor.
Programul este o inițiativă a Romanian-American Foundation și a fost implementat pentru prima dată în 2015 printr-o ediție pilot de către fundaţiile comunitare din Sibiu, București, Iași, Cluj. Anul acesta, Oradea, Bacău, Ploieşti şi Târgu Mureș intră în reţeaua oraşelor care oferă oportunitatea educatorilor pasionați de științe să dezvolte și să deruleze proiecte educaționale creative și inovatoare, bazate pe aplicații practice, cu scopul de a insufla pasiunea lor copiilor şi tinerilor între 6 şi 15 ani.
Prin acest program urmărim să finanțăm cel mult 15 proiecte în valoare de maximum 12.000 lei fiecare.  Considerăm că apropierea tinerilor de lumea științei este un prim pas în a-i ajuta să înțeleagă utilitatea ei în viața de zi cu zi. Acest program le va trezi interesul pentru științe, le va dezvolta curiozitatea și imaginația, influențându-i în alegerea unei cariere în domeniul STEM (științe, tehnologie, inginerie, matematică).
Valoarea fondurilor destinate finanțării proiectelor câștigătoare a primei ediții a programului este de 120.000 lei (30.000 USD). Jumătate din această sumă este oferită de Romanian-American Foundation sub forma unei contribuții egale cu suma mobilizată de Fundația Comunitară Oradea de la finanțatori locali.
Toţi cei interesaţi de programul Fondul Științescu îşi pot înscrie proiectele până la data de 23 noiembrie 2016, prin completarea formularului de înscriere disponibil pe pagina web a programului Fondul Științescu Oradea: http://oradea.stiintescu.ro/aplica/. De asemenea, finanţatorii sunt şi ei aşteptaţi să se implice în număr cât mai mare în acest program.
Claudia Abrudan
director executiv Fundația Comunitară Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:47:33 Ora standard a Europei de Est