Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Am fost plăcut surprinși să constatăm că elevii indieni au noțiuni solide despre alimentația sănătoasă”

Marți, în vizită la Facultatea de Protecția Mediului

,,Am fost plăcut surprinși să constatăm că elevii indieni au noțiuni solide despre alimentația sănătoasă”

Potrivit agendei, elevii indieni aflați în vizită la partenerii lor de proiect de la Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" au participat, marți (8 noiembrie 2016) la work-shopul ,,Alimentul și alimentația - obiceiuri și tradiții parte componentă a unui mediu sănătosˮ, coordonat și moderat de doamna șef lucrări dr. ing Mariana Bei, organizat în cadrul Facultății de Protecția Mediului a Universității din Oradea.

Cei 15 elevi indieni de la Kulachi Hansraj Model School din New Delhi și profesorii lor, Rashmi Kathuria și Anita Chadha, au participat activ la temele dezbătute în cadrul work-shopului de către universitarii: șef lucr. dr. ing. Mariana Bei, conf. univ. dr. ing. Cristian Gabriel Domuța, șef lucr. dr. ing. Cristina Roșan, șef lucr. dr. ing. Emilia Pantea, și șef lucr. dr. Raluca Popovici, după cum urmează: șef lucr. dr. ing. Mariana Bei - Valoarea nutrițională a produselor alimentare românești; șef lucr. dr. ing. Cristina Roșan - Alimente funcționale obținute pe cale biotehnologică; șef lucr. dr. ing. Emilia Pantea - Apă - alimente - sănătate; șef lucr. dr. Raluca Popovici - Impactul alimentelor minim procesate asupra imunității; conf. univ. dr. ing. Cristian Gabriel Domuța - speaker-ul întâlnirii în limba engleză.
Gazdele și partenerii lor de proiect, cadrele universitare mai sus-menționate le-au pregătit surprize dulci (o prăjitură organică, suc natural, iaurt organic cu sos din fructe) și i-au premiat cu diplome.
,,Căldură sufletească, un pic de știință și produse organice"
L-am citat pe universitarul Cristian Gabriel Domuța. Elevii au fost primiți cu multă căldură sufletească, iar în cadrul prezentării în PowerPoint, oaspeții au fost introduși în domenii ale activității Facultății de Protecția Mediului, precum: alimentația sănătoasă-organică, obținerea de bioproduse în sistem ,,homadeˮ și impactul lor asupra imunității organismului, agricultura organică și implicațiile ei în industria alimentară, procesare de materii prime vegetale, tratarea apei și importanța ei, importanța conservării resurselor de apă ...
Cadrele universitare au dialogat în permanență cu auditoriul, prin întrebări euristice și interpretarea datelor și informațiilor prezentate în material, ajungând să afirme: ,,Am fost plăcut surprinși să constatăm că elevii indieni au noțiuni solide privind temele prezentate care au reliefat elemente comune ale ambelor culturi, constatându-se și diferențe, dar care nu sunt esențiale".
A fost un dialog constructiv, un schimb de idei.
Scopul acestor proiecte este să învățăm cu toții
Scopul acestor proiecte internaționale este unul cultural educativ, benefic tuturor partenerilor.
La final, gazdele i-au felicitat pentru vizită și pentru activitatea interactivă, premiindu-i pe elevii și profesorii din India cu diplome. (M. & D.)
Pentru mai multe poze (99 de poze), accesați Galeria foto: ,,Am fost plăcut surprinși să constatăm că elevii indieni au noțiuni solide despre alimentația sănătoasă”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:39 Ora standard a Europei de Est