Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Lumea minunatã a pãdurilor româneºti”

În cadrul proiectului „Sã dãinuim în Europa cu plãmânii verzi!”

„Lumea minunatã a pãdurilor româneºti”

La Grãdiniþa nr. 23 din Oradea s-a desfãºurat astãzi (joi, 9 octombrie 2008) o nouã activitate de proiect, intitulatã „Lumea minunatã a pãdurilor româneºti”, în cadrul cãreia copiii din douã grupe (mare ºi pregãtitoare) s-au întrecut în a recunoaºte ºi desena copacii ºi animalele din pãdure, prezentate în power point de invitatul echipei de proiect, dl conf. dr. Atanase Dalea, de la Facultatea de Protecþia Mediului, din cadrul Universitãþii Oradea.

Trebuie sã spunem din start cã proiectul surprinde prin numãrul mare de aplicanþi, fiind derulat în nu mai puþin de 12 unitãþi de învãþãmânt din trei judeþe ale þãrii (Bihor, Prahova ºi Cluj), la ºcolile gimnaziale „Avram Iancu” ºi „Ioan Slavici” din Oradea, ºcolile cu clasele I-VIII din Marghita, Vadu Criºului, Sânmartin ºi „Miron Pompiliu” din ªtei, Liceul de Artã din Oradea, precum ºi la grãdiniþele nr. 23 ºi 55 din Oradea (în total nouã unitãþi de învãþãmânt din judeþul Bihor), ªcoala cu clasele I-VIII „Nicolae Titulescu” din Ploieºti ºi Grãdiniþa din localitatea Coada Izvorului, comuna Mãneºti, ambele din judeþul Prahova, ºi ªcoala cu clasele I-VIII „Ion Agârbiceanu” din Cluj-Napoca, judeþul Cluj, având ca ºi parteneri principali agenþiile pentru protecþia mediului din judeþele respective (A.P.M. Bihor, Prahova ºi Cluj), dat fiind domeniul vizat, acela de educaþie ecologicã ºi de protecþie a mediului, dar ºi scopul.
Proiectul urmãreºte educarea copiilor (începând cu preºcolarii ºi terminând cu liceenii) în spiritul dragostei ºi respectului faþã de naturã, pe considerentul cã „natura nu este numai casa noastrã, ci, în egalã mãsurã, sãnãtatea ºi viaþa noastrã” (dupã cum argumenteazã echipa de proiect). De ce se începe atât de devreme, de la vârsta preºcolarã? Explicaþia ºtiinþificã (privitã din punct de vedere didactic, psihopedagogic) este una simplã: „acum copiii sunt foarte receptivi ºi îºi formeazã cu uºurinþã priceperi ºi deprinderi, care, interiorizate ºi exersate pot deveni obiºnuiþe de comportament, componente ale structurii lor interioare”. Vine apoi motivaþia de ordin ecologic: „Pentru mulþi dintre elevii noºtri, pãdurea reprezintã doar locul unde pot petrece un sfârºit de sãptãmânã cu pãrinþii, la iarbã verde, locul unde pot face un grãtar, pot alerga ºi striga nestingheriþi. Ei trebuie, însã, sã înveþe cã pãdurea înseamnã mult mai mult, un mediu de viaþã, cã ºi ea are locuitorii ºi regulile ei pe care trebuie sã-i respectãm ºi sã le respectãm, aºa cum cerem ºi noi altora sã ne respecte pe noi ºi casa noastrã”.
Aºa se motiveazã în proiect, dar acesta a fost ºi mesajul activitãþii de la Grãdiniþa nr. 23 din Oradea, reamintit de directorul unitãþii de învãþãmânt, inst. Aurelia Laza, ºi subliniat, în tot ceea ce s-a intreprins, în prezentarea pãdurii, cu arborii ºi animalele care convieþuiesc în armonie, chiar dacã nimeni nu le-a redactat încã niºte reguli de comportament, cu intervenþia omului în areal, care nu trebuie, însã, sã modifice echilibrul ºi nici sã polueze, lãsând în urmã crengi rupte ºi gunoaie peste tot.
Activitatea interactivã, desfãºuratã sub forma unui concurs de recunoaºtere ºi interpretare a imaginilor prezentate în power point, a fost urmatã de un exerciþiu de imaginaþie, în care fiecare a încercat sã aºtearnã pe hârtie cu creionul grafic, creioanele colorate (carioca) sau cu acuarelele, imagini sugestive din pãdure, aºa cum s-au priceput ei sã redea prin desen (picturã) ceea ce au vãzut, dar ºi ceea ce nu au vãzut decât cu ochii minþii.
La sfârºitul prezentãrii ºi concursului, dl profesor a înmânat diplome (ale micilor ecologiºti) celor mai activi copii, iar la finalul activitãþii, educatoarele celor douã grupe (Adriana Bodog ºi Marina Constantin, inst. Camelia Puie ºi inst. Miklo Iuliana) i-au rãsplãtit pe toþi cu diplome pentru desenele lor reuºite.
Echipa de proiect considerã ca deosebit de eficientã activitatea derulatã, mulþumind, deopotrivã, invitaþilor (conf. dr. Atanase Dalea, Simona Vicaº ºi Ioana Borza, ºefi de lucrãri la Facultatea de Protecþia Mediului, a Universitãþii orãdene), dar ºi pãrinþilor (reprezentaþi de Zefer Csaba), pentru sprijinul acordat. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesaþi Galeria foto: „Lumea minunatã a pãdurilor româneºti”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:21 Ora standard a Europei de Est