Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Singurul proiect Erasmus KA1 din Bihor aprobat în 2016

European training for psychologists

Singurul proiect Erasmus KA1 din Bihor aprobat în 2016

Începând din septembrie 2016, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea derulează proiectul Erasmus+, acţiunea cheie 1, proiect de mobilitate în domeniul educaţiei şcolare finanțat cu sprijinul Comisiei Europene având un buget de 23905 de euro.

Proiectul, intitulat ,,European training for psychologists", a fost propus şi este coordonat de directorul adjunct Elena Erdeli, fiind singurul proiect aprobat pentru judeţul Bihor evaluat cu 80 de puncte, al 26-lea proiect din cele 58 aprobate la nivelul ţării din lista celor 350 de candidaturi depuse la termenul din 2 februarie 2016.
,,Proiectul îşi propune dezvoltarea de competențe profesionale în domeniul educației speciale prin strategii moderne de recuperare și integrare a elevilor cu CES. Prin intermediul proiectului, 11 cadre didactice ale şcolii  vor avea oportunitatea de a participa la cursuri de formare în străinătate, cursuri organizate de partenerii noştri: Merganser Consulting Ltd din Marea Britanie şi Asociația "Evropei Ihnilates" din Grecia. Bugetul proiectului are o valoare de 23905 euro.
Primul curs organizat de Merganser Consulting Ltd în Marea Britanie ,,Inclusion and Special Educational Needs" cuprinde următoarele activităţi: Introducere în sistemul educațional din Marea Britanie; Curs opțional de Limba engleză; Stiluri de predare și învățare și probleme în curriculum în Marea Britanie; Vizită la două școli cu accent principal pe strategiile de diferențiere aplicate în predare și învățare, incluziune și cele mai bune practici din programa școlară din Marea Britanie; Abordări incluzive în predare; Observarea unor lecții, discuții profesionale cu privire la politici și practice pentru elevii cu CES  în școală; Workshop cu tema ,,Managementul clasei și motivarea elevilor"; Învăţarea experienţială folosind TIC ca resursă de predare /învățare, incluziune și motivație pentru studenți; Tutoriale profesionale de revizuire a obiectivelor de curs cu așteptări/dorințe cu caracter personal ale cursanților; Evaluarea cursului.
Cel de-al doilea curs intitulat ,,Communication with disabled people (PECS, MAKATON)" organizat de Asociația Evropei Ihnilates din Grecia pune accent pe: Folosirea metodelor de comunicare PECS și MAKATON; Metode de comunicare, orientare profesională, includerea persoanelor speciale în viața de zi cu zi; Înțelegerea diversității (nevoi educaționale speciale); Răspundem nevoilor persoanelor defavorizate; Evaluarea cursului și acordarea certificatelor de mobilitate.
În vederea selectării personalului didactic care va participa la cursurile de formare propuse în cadrul proiectului a fost elaborată o procedură care respectă principiul egalităţii de şanse şi al nediscriminării. Departajarea candidaţilor se va realiza în  ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute conform probelor propuse şi a grilei de evaluare stabilite.
După participarea la cursuri, profesorii participanţi vor disemina la nivelul instituţiei informaţia şi experienţa acumulată şi vor aplica în practică metode, strategii de predare-învăţare-recuperare aplicate elevilor cu cerinţe educative speciale.
Rezultate proiectului sunt: 2 fluxuri (primul în U.K., al doilea în Grecia); 11 cadre didactice formate în domeniul educaţiei speciale; ateliere de lucru în echipă; strategii/metode noi de predare-învăţare; materiale informative privind cunoştinţele/ competenţele dobândite; materiale pentru diseminarea proiectului".
Felicitări, doamnă profesor Elena Erdeli, și pentru această izbândă, unică în Bihor, ca și palmaresul celor cinci titluri de Școală europeană!
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Singurul proiect Erasmus KA1 din Bihor aprobat în 2016.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:37 Ora standard a Europei de Est