Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Singurul proiect Erasmus KA1 din Bihor aprobat în 2016

European training for psychologists

Singurul proiect Erasmus KA1 din Bihor aprobat în 2016

Începând din septembrie 2016, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea derulează proiectul Erasmus+, acţiunea cheie 1, proiect de mobilitate în domeniul educaţiei şcolare finanțat cu sprijinul Comisiei Europene având un buget de 23905 de euro.

Proiectul, intitulat ,,European training for psychologists", a fost propus şi este coordonat de directorul adjunct Elena Erdeli, fiind singurul proiect aprobat pentru judeţul Bihor evaluat cu 80 de puncte, al 26-lea proiect din cele 58 aprobate la nivelul ţării din lista celor 350 de candidaturi depuse la termenul din 2 februarie 2016.
,,Proiectul îşi propune dezvoltarea de competențe profesionale în domeniul educației speciale prin strategii moderne de recuperare și integrare a elevilor cu CES. Prin intermediul proiectului, 11 cadre didactice ale şcolii  vor avea oportunitatea de a participa la cursuri de formare în străinătate, cursuri organizate de partenerii noştri: Merganser Consulting Ltd din Marea Britanie şi Asociația "Evropei Ihnilates" din Grecia. Bugetul proiectului are o valoare de 23905 euro.
Primul curs organizat de Merganser Consulting Ltd în Marea Britanie ,,Inclusion and Special Educational Needs" cuprinde următoarele activităţi: Introducere în sistemul educațional din Marea Britanie; Curs opțional de Limba engleză; Stiluri de predare și învățare și probleme în curriculum în Marea Britanie; Vizită la două școli cu accent principal pe strategiile de diferențiere aplicate în predare și învățare, incluziune și cele mai bune practici din programa școlară din Marea Britanie; Abordări incluzive în predare; Observarea unor lecții, discuții profesionale cu privire la politici și practice pentru elevii cu CES  în școală; Workshop cu tema ,,Managementul clasei și motivarea elevilor"; Învăţarea experienţială folosind TIC ca resursă de predare /învățare, incluziune și motivație pentru studenți; Tutoriale profesionale de revizuire a obiectivelor de curs cu așteptări/dorințe cu caracter personal ale cursanților; Evaluarea cursului.
Cel de-al doilea curs intitulat ,,Communication with disabled people (PECS, MAKATON)" organizat de Asociația Evropei Ihnilates din Grecia pune accent pe: Folosirea metodelor de comunicare PECS și MAKATON; Metode de comunicare, orientare profesională, includerea persoanelor speciale în viața de zi cu zi; Înțelegerea diversității (nevoi educaționale speciale); Răspundem nevoilor persoanelor defavorizate; Evaluarea cursului și acordarea certificatelor de mobilitate.
În vederea selectării personalului didactic care va participa la cursurile de formare propuse în cadrul proiectului a fost elaborată o procedură care respectă principiul egalităţii de şanse şi al nediscriminării. Departajarea candidaţilor se va realiza în  ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute conform probelor propuse şi a grilei de evaluare stabilite.
După participarea la cursuri, profesorii participanţi vor disemina la nivelul instituţiei informaţia şi experienţa acumulată şi vor aplica în practică metode, strategii de predare-învăţare-recuperare aplicate elevilor cu cerinţe educative speciale.
Rezultate proiectului sunt: 2 fluxuri (primul în U.K., al doilea în Grecia); 11 cadre didactice formate în domeniul educaţiei speciale; ateliere de lucru în echipă; strategii/metode noi de predare-învăţare; materiale informative privind cunoştinţele/ competenţele dobândite; materiale pentru diseminarea proiectului".
Felicitări, doamnă profesor Elena Erdeli, și pentru această izbândă, unică în Bihor, ca și palmaresul celor cinci titluri de Școală europeană!
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Singurul proiect Erasmus KA1 din Bihor aprobat în 2016.

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 03:04:37 Ora standard a Europei de Est