Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul Erasmus KA 2 ,,Genius and Mission in Education”

Un nou parteneriat (internațional) la Grădinița Nr. 52 din Oradea

Proiectul Erasmus KA 2 ,,Genius and Mission in Education”

În perioada 2016-2018, Grădinița Nr. 52 din Oradea (director, profesor Maria Nan) va derula proiectul Erasmus KA 2 ,,Genius and Mission in Education", în parteneriat cu unități de învățământ din Italia, Spania, Letonia, Grecia și România; partenerul din România este Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu" din Oradea.

Grădinița Nr. 52 a găzduit ieri (joi, 27 octombrie 2016), prima întâlnire de proiect, cu participarea tuturor partenerilor: I.C. Montemurro, Gravina in Puglia - Italia (coordonatorii de proiect), IES de Infiesto, Asturias - Spania, Marupes vidusskola, Marupes novads - Letonia, General Lyceum of Oreokastro, Thessaloniki - Grecia și Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu" (reprezentat de directorul adjunct, dl prof. dr. Gheorghe Lazăr Erdei).
,,Proiectul promovează rolul educației nonformale în completarea curriculumului preșcolar, influența ei ca învățare plăcută și motivată în educarea și dezvoltarea personalității copiilor, realizând o punte între cunoștințele însușite și aplicarea lor în practică, înlocuind astfel stresul cu plăcerea de a cunoaște și de a te dezvolta, a spus doamna director Maria Nan.
Tipurile de educație nonformală desfășurate în grădinița noastră sunt activități extradidactice: cursuri opționale, ansambluri artistice și sportive, cursuri și activități extrașcolare, dintre care: proiecte ecologice și de formare civică, excursii, acțiuni social-culturale (desfășurate la muzeu, la teatru și la bibliotecă)".
Pentru realizarea scopului propus în promovarea educației nonformale, au fost fixate câteva obiective (europene), dintre care amintim: înțelegerea statutului de cetățean european prin respectarea diferențelor culturale și cunoașterea identității etnice naționale; o mai bună înțelegere a Europei de azi; promovarea inovației didactice în educația preșcolarului; crearea de oportunități pentru îmbunătățirea calității educației prin cooperare transnațională între instituții pentru formare profesională, realizare de material didactic și informație educațională; inițierea copiilor și a cadrelor didactice cu tehnici de lucru pe calculator; învățarea limbilor străine pentru a susține cu ușurință o conversație.
Partenerii de proiect au avut ocazia să participe ieri la activități variate, desfășurate la nivelul celor zece grupe de preșcolari. La grupa mijlocie B s-a derulat o scenetă de toamnă, cu personaje din lumea animalelor mici (greierele și furnica), a legumelor și fructelor autumnale, toate raportându-se la prințesa toamnei; la grupa mijlocie A,  lucrurile au mers și mai departe, așa încât s-a încins un adevărat carnaval al toamnei;  cei din grupa mijlocie C, în cadrul activității de arte, au imprimat felurite frunze de toamnă, culese, intuite și imortalizate cu ingeniozitate, în chip original, dând frâu liber imaginației;  la grupa mijlocie D, părinții și bunicii i-au condus în lumea meșteșugurilor, demonstrându-le câte lucruri de artizanat se pot face prin împletire din niște banale pănuși; cele trei grupe mici au fost antrenate și vrăjite în cadrul unui spectacol de teatru de păpuși de către membrii Companiei teatrale independente ,,Comoara cu povești", o activitate nonformală cu valențe instructiv-educative; grupele mari și-au propus să iasă din formatul obișnuit, abordând subiecte diferite, spre a le pune în valoare creativitatea și originalitatea, simțul practic și îndemânarea în activități gospodărești: din pere, boabe de struguri și scobitori au făcut arici; pe farfurioare din plastic și-au pregătit salată de fructe, iar pe altele au reprezentat drapelele țărilor partenere; grupa Ioanei a ieșit în curte, unde pe ateliere, au depănușat și au sfărâmat porumb, au tăiat legumele și fructele, au pus murături și compoturi, au cules boabele de struguri de pe ciorchini și le-au pus în presă ca să facă must. Pentru oaspeți, ca să le cadă bine mustul, au pregătit pâine de casă și zacuscă.
Activitățile au fost supervizate de doamna inspector școlar Lucia Caciora (inspector școlar de specialitate al Inspectoratului Școlar Județean Bihor) și de dna prof. Mariana Trofin (din partea Casei Corpului Didactic Bihor).
Citind și interpretând reacțiile partenerilor străini, exprimate involuntar prin atitudine, prin mimică și prin expresia feței, înclinăm să credem că întâlnirea de proiect de la Oradea a fost o reușită, sub toate aspectele.  
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (120 de poze), accesați Galeria foto: Proiectul Erasmus KA 2 ,,Genius and Mission in Education”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:19 Ora standard a Europei de Est