Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

STAY AT SCHOOL, YOUR JOB WILL BE COOL!

Erasmus+

STAY AT SCHOOL, YOUR JOB WILL BE COOL!

Indiferent de system, valoarea muncii trebuie să reziste. Școala este chemată să asigure prin educație cheia succesului, să-i îndemne pe elevi să devină mai buni, să conștientizeze care sunt posibilitățile pe care aceasta le poate aduce în viața lor.

Rezultatele muncii dascălilor, mândri de menirea lor, n-au întârziat să se arate: premii și diplome, locuri în universități prestigioase din lume, dovedind respect pentru cultura noastră.
Dacă până de curând școala a înregistrat succese în tehnologia informațională și de comunicare, atenția și interesul se îndreaptă acum spre o latură sensibilă a educației.
Este meritul echipei de proiect de la C.N. ,,Avram Iancu" Ștei, care a lansat vineri, 21 octombrie 2016, în cadrul săptămânii ,,Școala altfel", proiectul ,,STAY AT SCHOOL, YOUR JOB WILL BE COOL!", proiect de parteneriat strategic pentru educație școlară (Cristian Andru - responsabil de proiecte, Emanuel Coroiu - responsabil financiar, consilier școlar, Andreea Dumbravă - responsabil cu materialele didactice și psiho-pedagogice, Adela Bara - responsabil IT, Alina Niculae - responsabil cu promovarea și diseminarea proiectului, Cornelia Frai - responsabil cu pregătirea lingvistică și culturală); partenerii noștri de proiect sunt: Spojena skola internatna Zdana din  Slovacia; Zespol Szkol Integracyjnych w Radomiu din Polonia și Zakladni skola logopedicka s.r.o. din Republica Cehă.
Acest proiect este rezultatul preocupărilor pornind de la simple activități de grup imaginare și culminând cu lansarea propriu-zisă.
Este bucuria de a dărui, care are ca scop să-i inspire pe copii să învețe pentru a deveni ce-și doresc în viață.
Între obiectivele proiectului se înscriu: prevenirea abandonului școlar pentru elevii dezavantajați și cei cu cerințe educaționale speciale din țările Europei Centrale; dezvoltarea metodelor de predare interdisciplinare care descoperă și stimulează potențialul creativ și de adaptare a tinerilor vizați și le dezvoltă competențele - cheie (comunicare, IT, realizare de produse de artizanat, teatru).
Proiectul este unic din punctul de vedere al complexității și combină competențe diferite care vor fi transmise în timpul celor patru întâlniri internaționale, astfel: modul A: Competențe de comunicare - atelier centrat pe abilități de comunicare (Cehia); modul B: Competențe practice - atelier centrat pe abilități practice, lucru manual (Polonia); modul C: Competențe digitale - atelier centrat pe abilități digitale de bază (România); modul D: Competențe de exprimare culturală - atelier centrat pe terapia prin teatru (Slovacia).
Perioadele de vizite interșcolare sunt: întâlniri transnaționale (doar între profesori): în Slovacia - septembrie 2016 și în Polonia - iunie 2018; activități de învățare (profesori și elevi): în Polonia - noiembrie 2016;  România - aprilie 2017;  Cehia - decembrie 2017; Slovacia - aprilie 2018.
 Actualul proiect a fost lansat din convingerea de a oferi un echilibru între stilul de învățare, comportamentul, interesele și preocupările elevilor. Echipa de proiect își propune, în limita timpului, activități diverse pentru mai multe șanse de socializare, de câștigare a încrederii în sine.
Fie ca munca să le aducă tuturor colaboratorilor proiectului satisfacții, bucurii, succes deplin întărind încă o dată convingerea că fiecare copil trebuie educat și iubit!
Prof. Petronela Heredea
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 16:38:26 Ora standard a Europei de Est