Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

33.109 locuri de muncă oferite, joi, la Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți

La nivel de țară

33.109 locuri de muncă oferite, joi, la Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți

La Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți organizată joi, 20 octombrie 2016, la nivel național au fost oferite 33.109 locuri de muncă.

La acest eveniment, 2.348 de agenți economici au răspuns invitației Serviciului Public de Ocupare, aceștia oferind locuri de muncă în principal din domeniile: fabricarea autovehiculelor de transport rutier, fabricarea echipamentelor electrice, lucrări speciale de construcții, fabricarea de mașini, utilaje și echipamente, industria construcțiilor metalice, industria alimentară etc .
24.839 de persoane au participat la această acțiune, dintre care 14.505 absolvenţi de învăţământ superior. Au fost  selectați în vederea încadrării 6.693 de absolvenți, iar 407 au fost încadrați.
Dragoș Pîslaru, ministrul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, și Marcel-Dumitru Miclău, președintele ANOFM, prezenți la deschiderea evenimentului organizat în București de Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă, au discutat atât cu angajatorii cât și cu persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, explicându-le care sunt noile prevederi legale pentru stimularea ocupării și mobilității forței de muncă.
,,Cunoscând care sunt beneficiile angajatorilor se poate negocia altfel un salariu. Tinerii trebuie să se informeze și să cunoască ce fac autoritățile pentru sprijinirea tuturor categoriilor defavorizate, inclusiv cea a tinerilor", a explicat ministrul Muncii unei tinere absolvente prezentă la Bursă.
De asemenea, Dragoș Pîslaru a prezentat pe scurt angajatorilor noile măsuri pentru stimularea ocupării forței de muncă ce vor intra în vigoare începând cu decembrie 2016. El  a punctat faptul că stimulentele ce se vor acorda angajatorilor pentru încadrarea tinerilor absolvenți și a altor persoane din categorii defavorizate aproape s-au dublat.
,,Prin implicarea agențiilor teritoriale pentru ocuparea forței de muncă, și în acest an am reușit să ne apropiem tinerii aflați la început de drum, venind în întâmpinarea lor cu oferte diversificate de locuri de muncă. Mulțumesc mass-media pentru mediatizarea evenimentului și interesul față de activitatea Serviciului Public de Ocupare. Fără sprijinul presei, informațiile cu privire la facilitățile oferite șomerilor și angajatorilor ar ajunge mai greu la publicul nostru țintă", a declarat Marcel-Dumitru Miclău, președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.
Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți, deși a fost dedicată tinerilor care au părăsit băncile școlilor și universităților, la eveniment au avut posibilitatea de a participa toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, a subliniat președintele ANOFM, se mai spune în comunicatul primit de la Serviciul Comunicare și Secretariatul C.A.
La Oradea, 80 de angajatori au oferit 1.300 de locuri de muncă
În municipiul Oradea, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor a organizat Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți la Centrul de Afaceri Trade Center Oradea, în intervalul orar 9-16.
Potrivit bilanțului oferit de dl Bekesi Csaba, directorul executiv al A.J.O.F.M. Bihor,  la ediția de joi, 80 de angajatori au oferit 1.300 de locuri de muncă, cele mai multe le-au oferit: A.T.T. Interim S.R.L. (150), BUARIA (125), Adecco Resurse Umane S.R.L. (102), Plexus Services Ro. S.R.L. (100), G.I. Group Staffing Company (98), P.G.S. Sofa & Co S.R.L. (74), Celestica Romania S.R.L. (70), Corporactive Consulting SRL (62) și Turism Felix S.A. (55), ca operator asamblare, lucrător hală, infirmieră, montator subansamble, operator introducere și prelucrare date, operator producție, operator mașini unelte automate, muncitor necalificat, îngrijitor la domiciliu, instalator, manipulator marfă, asistent medical, ospătar, bucătar, tâmplar, cusătoare, inginer produs, inginer test, inginer calitate, inginer mecanic, inginer proiectant electronist... Peste 1.050 de vizitatori au trecut joi pragul Centrului; au fost realizate 2.200 de interviuri, iar 491 de persoane au fost selectate pentru angajare sau pentru interviu ulterior.
Opt cursuri de perfecționare și trei de calificare, oferite de Fundația Agora
În premieră, Fundația Agora (Universitatea Agora)  a fost prezentă joi la eveniment spre a oferi opt cursuri de perfecționare (secretar-dactilograf; operator introducere, validare și prelucrare date; competențe antreprenoriale; inspector resurse umane; manager economie socială; manager de proiect; manager de securitate; specialist în activitate de coaching), precum și trei cursuri de calificare (administrator pensiune turistică; lucrător hotelier; lucrător în comerț).
,,Pe cei interesați de asemenea cursuri îi informăm că dacă vor să câștige financiar, e bine să se înscrie până în 31 octombrie, plătind la jumătate sau chiar mai puțin: 400 de lei la cursul de secretar-dactilograf în loc de 800; 500 de lei la cursul de operator în loc de 1.000; 500 de lei pentru cursul de lucrător în comerț în loc de 1.200 de lei ...", după cum a precizat doamna prorector Gabriela Bologa.
Și încă ceva: Centrul pentru antreprenoriat și relația cu mediul de afaceri (DARMA), respectiv Fundația Agora oferă: informații privind specificitatea mediului de afaceri regional, profilul și dinamica afacerilor și sectorului IMM-urilor în regiunea de dezvoltare Nord-Vest; informații privind strategia de susținere și sprijinire a IMM-urilor în regiunea Nord-Vest; informații privind oportunitățile pentru inițierea și dezvoltarea de afaceri în Nord-Vest; consultanță privind aspectele legislative ale inițierii - dezvoltării unei afaceri; consultanță în managementul afacerii; facilitarea accesului la instrumentele și sursele de sprijin pentru inițierea și dezvoltarea de afaceri prin intermediul proiectelor  europene în care Fundația Agora este implicată ca beneficiar sau partener. Pentru mai multe informații, adresați-vă doamnei prorector Gabriela Bologa, prorector@univagora.ro, dnei ing. Camelia Stănescu - director Departament Formare, directorformare@univagora.ro sau dnei Daniela Maria Popa - secretar Departament Formare, secretarformare@univagora.ro
Ovidiu Dan

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 07:59:50 Ora standard a Europei de Est