Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sărbătoarea alternativei Freinet în Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea

În 15 octombrie este comemorat inițiatorul alternativei

Sărbătoarea alternativei Freinet în Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea

Este prilej de sărbătoare pentru colectivul Școlii Gimnaziale Nr. 11 Oradea, deoarece în 15 octombrie este comemorat inițiatorul alternativei în care funcționează o mare parte dintre elevii noștri: Celestine Freinet.

Suntem mândri să marcăm acest moment alături de numeroase școli din Franța și de alte peste  40 de țări din lume, care funcționează sub egida acestei alternative generoase. Moment de bucurie, dar și de analiză a rezultatelor Proiectului pedagogia Freinet - elemente de identitate în organizația școlară, coordonat de doamna profesor doctor Adelina Iacob (fost director al instituției, în prezent inspector I.S.J. Bihor) și desfășurat sub mottoul „Invățăm să trăim frumos". Proiectul a urmărit să creeze contexte educaționale menite să faciliteze atât întărirea coeziunii membrilor familiei Freinet din școala noastră, cât și  colaborarea între alternativ și tradițional, să răspundă  astfel nevoii elevilor de a se exprima, de a deveni cât mai creativi. Întregul demers a avut drept scop contracararea modelelor negative  prezente în societate și, din păcate,  promovate adesea de media. Produsele activităților desfășurate sub emblema proiectului sau doar imagini care îi surprind pe elevi în cadrul aplicării unor tehnici Freinet, au putut fi admirate în cadrul expoziției deschise în holul școlii.
Un alt punct important prin care este marcată această zi, îl reprezintă masa rotundă, la care au luat parte invitați de seamă precum: profesor doctor Adelina Iacob, inspector școlar pentru management instituțional și profesor Raluca Șereș, inspector școlar pentru învățământ particular și alternative educaționale. După un scurt program artistic susținut de elevii școlii noastre îndrumați de doamnele prof. Maria Kor și Daniela Copil a urmat cuvântul de bun venit al doamnelor directoare: Nicoleta Negrean și Ramona Lucaciu care au urat succes în derularea acestui proiect. Doamna inspector Adelina Iacob, cea care a implementat această alternativă în școala noastră, le-a urat celor prezenți să aibă cât mai multe activități care să crească renumele școlii noastre în comunitatea locală. De asemenea i-a îndemnat să îşi asculte sufletul, deoarece aceasta înseamnă să fii dascăl adevărat. Domnişoara inspector Raluca Şereş a felicitat colectivul şcolii subliniind că este singura şcoală  din România care implementează şi la nivel gimnazial această alternativă, adăugând că avem susţinerea deplină a Inspectoratului Şcolar Judeţean.
Au prezentat apoi exemple de bune practici, cadre didactice care lucrează în această alternativă: Șaitoș Alina, Galutz Carmen, Copil Daniela Tehnici Freinet exprimarea dramatică, exprimarea plastică, textul liber,  Mama e în tot și în toate, Mai e Caragiale actual? Pop Daniela - Fișele autocorective; Markovits Margareta - Jurnal Freinet; Osvald Gabriela, Nica Carmen - Jurnalul activităților extracurriculare; Checicheși Sanda - Tatonarea experimentală; Perecz-Simo Annamaria, Vass Annamaria - Prezentare jurnal, Ziua Freinet; Marc Cornelia - Ieșirea școlară; Păcurariu Delia - Ancheta documentară - finalizare;      Păcurariu Delia, Ancheta documentară - finalizare; Ciogu Zoia - Școala altfel în alternativa Freinet și, fiindcă a fost sufletul acestui proiect, a realizat în final bilanțul Proiectului Freinet al școlii.
Lucrările prezentate, precum şi luările de cuvânt reflectă doar o mică parte din bogata activitate a echipei Freinet a şcolii.
Prof. Șaitoș Alina-Loredana
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sărbătoarea alternativei Freinet în Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea.  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:35:19 Ora standard a Europei de Est