Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Competiţia regională de baschet, abilităţi individuale Special Olympics

Joi, la Sala de sport a L.P.S. ,,Bihorul”

Competiţia regională de baschet, abilităţi individuale Special Olympics

Proiectul educativ „Câştigă-ţi un prieten special", coordonat de Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea a fost introdus în urma evaluării MEN în CAERI (Calendarul Activităților Educative Regionale şi Interjudețene) 2016, la poziția 281.

Proiectul se derulează în perioada ianuarie 2015 - noiembrie 2016 şi cuprinde două competiţii regionale Special Olympics, organizate la Oradea cu sprijinul Fundaţiei Special Olympics România; prima s-a desfășurat în 14 iunie 2016: fotbal, abilităţi individuale, iar cea de-a doua va avea loc joi, 20 octombrie: baschet, abilităţi individuale.
Proiectul urmărește dezvoltarea fizică şi mentală a copiilor şi tinerilor cu dizabilităţi intelectuale şi fizice şi promovarea unui stil de viaţă sănătos prin participarea la competiţiile sportive regionale Special Olympics, conform calendarului sportiv avizat de Fundaţia Special Olympics România.
Grupul ţintă căruia se adresează proiectul este format din copii şi tinerii cu dizabilități intelectuale şi fizice (IQ mai mic de 70), cu vârsta cuprinsă între 8 și 21 ani, din șase judeţe: Bihor, Cluj, Arad, Sălaj, Satu Mare şi Sibiu. Aceştia sunt elevi ai unor şcolile speciale, elevi integraţi sau tineri care frecventează diferite centre de zi, provenind atât din familii cât şi din centre de plasament/ plasament familial.
Impactului educativ asupra grupului ţintă porneşte tocmai de la deviza Special Olympics: „Vreau să câştig! Dar dacă nu pot câştiga, vreau să fiu brav în încercarea mea!" Premisa acestor competiţii nu este stimularea competitivităţii, ca în cazul sporturilor de performanţă, ci îmbunătăţirea stării de sănătate, dezvoltarea deprinderilor motrice de bază şi a calităţilor motrice, ca urmare a antrenamentelor propuse şi oferirea unor alternative sociale de petrecere a timpului liber, având ca finalitate creşterea stimei de sine și încrederii în forțele proprii, pe termen scurt şi integrarea activă în viaţa socio-profesională şi economică, pe termen lung.
Partenerii implicaţi în acest proiect, alături de Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea și celelalte școli participante sunt:
Fundaţia Special Olympics România - supervizorul acestui eveniment, Fundaţia pentru integrare prin sport a persoanelor cu handicap (FISPH) și Asociaţia CES - Colaborăm, Educăm, Sprijinim care au sprijinit logistic și financiar evenimentul, Liceul cu Program Sportiv ,,Bihorul" (gazda evenimentului), Universitatea din Oradea - Facultatea de Geografie, Turism şi Sport (Departamentul de Educaţie Fizică, Sport şi Kinetoterapie) - implicată prin intermediul studenților voluntari la organizarea și arbitrajul evenimentului.
Competiția de baschet de joi
Joi (20 oct.), Sala de sport a L.P.S. ,,Bihorul" va găzdui, cu începere de la ora 10.00, cea de-a doua activitate a proiectului, Competiţia regională de baschet, abilităţi individuale.
Și-au anunțat participarea delegaţii formate din câte patru copii/tineri cu cerinţe educative speciale însoțiți de doi profesori antrenori/coordonatori din patru județe partenere: Bihor, Arad, Hunedoara şi Satu-Mare. Competiţia este destinată copiilor cu dizabilităţi intelectuale. Cei 52 de participanți sunt copii și tineri de la: Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Orizont Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă ,,Cristal" Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Tileagd, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Popești, Liceul Tehnologic ,,Ioan Bococi" Oradea, Liceul Tehnologic ,,George Barițiu" Oradea, Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea, Asociaţia Down Oradea, Asociația CES Oradea, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Satu Mare, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Hunedoara, Liceul Special „Sf. Maria" Arad.
Participanții, toți câștigători, vor fi recompensaţi cu diplome, medalii si mici surprize din partea sponsorilor evenimentului.
Prof. kinetoterapeut Anca Duluş & Adrian Omuț, coordonatori de proiect

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:52 Ora standard a Europei de Est