Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Promovabilitate de 100% la bacalaureat

La Liceul Teologic Penticostal „Betel”, din Oradea

Promovabilitate de 100% la bacalaureat

Ne bucurăm să constatăm faptul că părinții și elevii nu mai sunt mânați de orgolii, influențați de zvonuri ori dezorientați de clișee prefabricate cum că numai la anumite școli gimnaziale și licee se face carte. Elevi și dascăli buni sunt peste tot. Spre exemplu, de doi ani, consecutiv, Liceul Teologic Penticostal „Betel”se situează în topul liceelor orădene ( și bihorene) în ceea ce privește promovabilitatea la bac (de 100%), dar și din multe alte considerente.

Astfel că tot mai mulți elevi își îndreaptă pașii spre acest liceu care dispune de un local nou, ultramodern, condiții din cele mai bune, un colectiv profesoral competent, iar rezultatele de excepție nu întârzie să apară.
Aflată într-o continuă ascensiune din toate punctele de vedere, la ora actuală, unitatea de învățământ (de stat) funcționează cu o grădiniță (cu program prelungit), cu trei grupe de copii, nouă clase în ciclul primar, opt în ciclul gimnazial (din care o clasă cu program intensiv de limbă engleză, opt clase de liceu (clasele IX – XII): patru cu profil vocațional, specializarea teologie și patru cu profil real, specializarea mate-info, plus șapte clase la școala postliceală sanitară, cu specializările asistent medical de farmacie, respectiv, asistent medicină generală, din care două clase bugetate și cinci cu taxă.
De la două clase, la 35, și circa 900 de elevi
Unitatea de învățământ și-a început activitatea în 1994, cu două clase de liceu, specializările matematică-informatică și teologie, funcționând în clădirea de pe strada Ion Ghica nr. 13, pusă la dispoziție de Biserica Penticostală nr. 1 „Betel”, cea care a și fondat liceul, după cum aveam să aflăm de la dl profesor Onisim Cozma, directorul liceului. Din anul 2000, s-a introdus și prima clasă de gimnaziu, iar din 2005, primele clase la ciclul primar; tot în 2005, s-a deschis și grădinița „Betel”, cu o grupă de copii. Pe lângă liceu, funcționează și școala postliceală sanitară cu două specializări: asistent de medicină generală și asistent medical de farmacie.
Anual, școala s-a dezvoltat numeric și prin introducerea ciclului gimnazial, începând cu anul școlar 2000-2001, fapt ce a dus la demararea unui proiect de construcție a unei noi clădiri.
Așa încât, din anul școlar 2005-2006, Liceul Teologic Penticostal ”Betel” își desfășoară activitatea într-o clădire nouă (situată în cartierul Nufărul II, pe strada Nicolae Șova nr. 6),  inaugurată în 12 septembrie 2005. Localul dispune de 32 de săli de clasă, cabinete și laboratoare (de informatică, chimie-biologie, fizică, limbi moderne și muzică), un cabinet medical și punct farmaceutic, o cantină cu o capacitate de 200 de locuri și un modern teren de sport.
„În vară, am avut primii absolvenți de clasa a XII-a, majoritatea dintre ei începându-și gimnaziul în cadrul școlii noastre, lucrul resimțit și în rezultatele deosebite obținute la examenul de bacalaureat. Din cei 51 de absolvenți, zece au obținut medii între 8 și 9, iar 41, medii între 9 și 10; cea mai mică medie a fost de 8,05.
În acest context, al rezultatelor de excepție, doresc să vă informez că o elevă din liceul nostru (Bianca Þenț, din clasa a X-a A) face parte din lotul național al României la olimpiada de științe.
Obiectivul principal al școlii noastre îl constituie desfășurarea unei munci instructiv-educative, profesionale și administrativ-gospodărești pentru realizarea reformei învățământului, pentru pregătirea intelectuală și morală a elevilor, pentru asigurarea unei integrări eficiente a lor în muncă și în societate.
Misiunea Liceului Teologic Penticostal „Betel” din Oradea este transmiterea ordonată a adevărului științific și a adevărului revelat în Sfintele Scripturi pentru a modela oameni de caracter, integrați în societatea românească și euro-atlantică a secolului XXI, având un nivel de cunoștințe adecvat, astfel încât să știe ce sunt și ce se intenționează să devină.
Educația elevului dintr-o școală creștină este mai mult decât o sursă de existență sau realizarea pe plan profesional, ea este o slujire duhovnicească în toată puterea cuvântului. Profesorul din liceul nostru lucrează nu numai la nivelul minții, ci și al inimii, pentru ca în final, elevul să fie desăvârșit și destoinic (echipat) pentru orice lucrare bună.
Ca dascăli, suntem niște luptători; ne luptăm în fiecare zi împotriva presiunii ucigătoare, negativismului, imoralității, fricii, prejudecăților, ignoranței și apatiei, dar avem alături de noi mari aliați, precum inteligența, curiozitatea, sprijinul părintesc, creativitatea, credința și dragostea.
Suntem dascăli și, paradoxal, poate, și cei mai norocoși dintre cei care muncesc. Avem un trecut plin de amintiri frumoase, un prezent plin de provocări, aventuri și amuzament pentru că ne-am permis să ne petrecem zilele alături de viitor”.
Așadar, acesta este crezul dlui profesor de română, Onisim Cozma, managerul liceului; acestea sunt obiectivele și misiunea liceului despre care scriem.
Premianții liceului
Dorim să întregim imaginea reală a acestui liceu, făurită de dl director (vorbind despre rezultatele deosebite obținute la bacalaureat și despre olimpica națională, Bianca Þenț, componentă a lotului național de științe), evidențiind și alte rezultate importante obținute de olimpicii liceului (la etapa județeană).
Premiul I
*Centea Timotei – clasa a VI- a A, la concursul interdisciplinar +/- poezie, precum și la olimpiada de limba și literatura română
*Pop Damaris – clasa a VIII-a, la limba și literatura română
*Luchici Magdalena – clasa a XII-a A, la psihologie
*Farcău Raul Emanuel – clasa a II-a A, la concursul național de evaluare în matematică
*Centea Timotei – clasa a VI-a A, la concursul național de evaluare în matematică
*Echipa de fotbal a liceului – în cadrul Campionatului național de fotbal al liceelor creștine din România
Premiul II
*Pop Bianca – clasa a XI-a A, la limba și literatura română
*Albuț Oana – clasa a IX-a B, la limba franceză
Premiul III
*Ghenț Denisa -  clasa a VI-a A, la concursul interdisciplinar +/- poezie
*Centea Timotei – clasa a VI-a A, la fizică
*Tabără Marinela - clasa a VII-a B, la fizică
*Avram Florin - clasa a X-a A, la chimie
*Centea Timotei – clasa a VI-a A, la  matematică
*Centea Timotei – clasa a VI-a A, la concursul interjudețean de matematică și informatică „Grigore Moisil”
*Buciuman Cristina – clasa a III-a B, la concursul național de evaluare în matematică
*Penyacsek Ștefania – clasa a IX- a A, la limba franceză
*Popa Andrei – clasa a XI-a A, la olimpiada sportului școlar – la șah
Mențiuni:
*Chereji Lavinia – clasa a VII-a A și Bungău Denisa - clasa a V-a, la concursul interdisciplinar +/- poezie
*Martin Alexandra – clasa a VIII-a, la limba și literatura română
*Þârtea Paula – clasa a X-a A, la limba și literatura română
*Molnar David -  clasa a VI-a B, la fizică
*Șandra Rebeca – clasa a IX-a A, la fizică
*Þenț Bianca – clasa a IX-a A, la chimie
*Pop Damaris – clasa a VIII-a, la chimie
*Pop Luiza – clasa a VIII-a, la chimie
*Șandra Rebeca – clasa a IX-a A, la chimie
*Mariș Diana Larisa – clasa a II-a A, la concursul național de evaluare în matematică
*Þicărat Camelia – clasa a III-a A, la concursul național de evaluare în matematică
*Cioară Adrian – clasa a IX-a A, la concursul național de evaluare în matematică
*Bodog Ioana Larisa – clasa a VII-a B, la concursul de chimie „Raluca Ripan”
*Jurje Teofil – clasa a VII-a B, la concursul de chimie „Raluca Ripan”.
Dintre aceștia, opt au participat și la etapa națională:
*Centea Timotei – clasa a VI-a A, la limba și literatura română
*Pop Damaris - clasa a VIII-a A, la limba si literatura română
*Pop Bianca - clasa a XI-a A, la limba și literatura română
*Ghenț Denisa – clasa a VI-a A, la concursul interdisciplinar +/- poezie
*Albunț Oana -  clasa a IX-a B, la limba franceză (mențiune)
*Avram Florin – clasa a X-a A, la  chimie (mențiune)
*Þenț Bianca – clasa a IX-a A, la chimie/ Științe (mențiune)
*Luchici Magdalena – clasa a XII-a A, la psihologie.
Proiecte și activități deosebite
Despre proiectele școlare, activitățile școlare și extrașcolare deosebite, am vorbit cu directorul adjunct al liceului, prof. Cornelia Tirla, și cu prof. Ligia Centea.
Așa am aflat despre „Ziua mulțumirii” - o activitate specială de creație și concurs de idei ce se desfășoară în luna octombrie; „Am și eu pasiunea mea” - un proiect expoziție cuprinzând colecții personale ale elevilor și cadrelor didactice; marcarea „Zilei naționale fără tutun”; participare la viața și activitatea religioasă din bisericile penticostale ale județului; „Miercurea, la capelă” – în fiecare miercuri, toate clasele sunt prezente la capelă, unde participă în mod activ cu programe diverse (prin rotație, fiecare clasă ajunge să-și prezinte o activitate reprezentativă), sub coordonarea pastorului școlii, Iuliu Centea; „Săptămâna de voluntariat” – în fiecare primăvară, diferite clase de elevi, în frunte cu diriginții, participă la activități de voluntariat organizate în parteneriat cu A.S.C.O. și diferite O.N.G.-uri; „Și ei au dreptul să zâmbească” – un proiect aflat în al treilea an de derulare, prin care un grup de 15 elevi desfășoară diferite activități, în fiecare joi (după-amiază), cu copiii internați la Spitalul de Neuropsihiatrie din Oradea. Se joacă cu ei, îi învață să picteze, le oferă fructe și produse de patiserie făcute de mămicile lor. Activitățile durează câte două ore și sunt sprijinite de Asociația „Iubește oamenii”.
Acestea sunt doar câteva proiecte și activități pe care am dorit să le consemnăm pentru a le populariza, dar acțiunile elevilor de la Liceul Teologic Penticostal „Betel” sunt mult mai numeroase. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Promovabilitate de 100% la bacalaureat.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:36:30 Ora standard a Europei de Est