Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Deschidem, din nou, fereastra spre India (III)

La Școala ,,Oltea Doamna”

Deschidem, din nou, fereastra spre India (III)

A treia activitate din cadrul proiectului internațional ,,De la fereastra noastră" între școlile ,,Oltea Doamna" din Oradea, Școala ,,Șt. O. Iosif" din Brașov și Kulachi Hansraj Model School din New Delhi, India, s-a desfășurat la nivel gimnazial, de această dată, în clasa a V-a A, sub îndrumarea d-nei diriginte Mirela Tanc, a d-nei prof. de limba engleză Otilia Chirilă și a doamnei prof. de educație tehnologică Trip Nicoleta.

Tema acestei întâlniri a fost Salutul și case tradiționale românești. Elevii au realizat, sub îndrumarea doamnei profesor de educație tehnologică Trip Nicoleta, lucrări cu tema ,,Case tradiționale românești". Ei s-au mobilizat exemplar și cu mult entuziasm au creat lucrări care prezintă casele românești din zonele țării: Maramureș, Bihor, Moldova, Oltenia și Dobrogea. În lucrări se evidențiază elementele distinctive ale caselor din fiecare regiune. Unul dintre cele mai importante elemente ale caselor tradiționale românești rămâne, fără îndoială, pridvorul, ,,acel spațiu important din punct de vedere estetic, care ne caracterizează cel mai bine firea" cum spunea arhitecta contemporană Liliana Chiaburu. ,,Pridvorul este un spațiu acoperit, dar deschis, mărginit de stâlpi de lemn, care acoperă, în general, dacă nu toată fațada, măcar partea cea mai mare. Pridvorul face ca zidul casei să nu fie cel mai important în fațadă, ci deschiderea. Deschiderea către lume, către vecini, către prieteni. Am putea spune că pridvorul este un semn al generozității și al  ospitalității. Și este din aceeași familie cu loggia caselor nobiliare, conferă  distincție unei case oricât de mici ar fi ea. Stând în pridvor, omul poate stăpâni lumea: stând mai sus de pământ și cuprinzând cu privirea întreaga perspectivă", explica arhitecta. Acest spațiu are însă și un rol funcțional, la fel de important. ,,Pridvorul se așază în general spre sud și umbrește zidul casei astfel încât în timpul verii în casă este răcoare și lumina nu este crudă, nu bate direct în ferestre, ci este reflectată de toată lemnăria pridvorului. Într-o cameră cu pridvor în față, atmosfera este una deosebit de intimă și plăcută, te simți apărat, simți că poți ieși din casă fără să fii obligat să înfrunți dintr-o dată agresivitatea naturii".
,,Casele tradiționale românești au un arhetip comun care constă în partiția locuirii. Zona de zi, primire, gătit, servirea mesei și dormit dau într-o încăpere centrală numită tindă. Ea separă celelalte spații, fiind unite printr-o galerie exterioară numită prispă. Caracteristic este, pentru toate casele, podul cu destinația specifică de șură cu acoperiș de șiță, șindrilă draniță sau paie. Materialele uzuale pentru construcție sunt cele naturale: lemnul, piatra și chirpiciul". Aceste informații definitorii pentru stilul românesc ne-au fost oferite cu generozitate de arhitect Dan Costa.
Cu talent și dăruire, copiii au realizat și machete ale caselor, foarte apreciate de elevii indieni.
Într-o atmosferă de sărbătoare, elevii au prezentat în direct elevilor din India - coordonați de profesor Rashmi Kathuria,  Sunita Sindhwani, Alka Khetrapal, Malini Bindra și Mameet Sharma, alături de d-na director Sneh Verma și celor din Brașov - coordonați de d-na învățătoare Livia Dobrescu, toate lucrările lor, executate cu multă dăruire.
D-na profesor Mirela Tanc, inițiatoarea și ,,sufletul" acestui proiect, le-a mulțumit d-nei director adjunct, prof. dr. Liliana Bocoi pentru implicare în acest minunat proiect, dar și părinților care îi susțin.
,,Suntem nerăbdători să ne întâlnim partenerii din India"
,,Suntem nerăbdători să ne întâlnim partenerii din India, în aproximativ două săptămâni, când ne vor onora cu vizita lor. Împreună cu părinții, le-am pregătit un program bogat, cu vizite la principalele obiective culturale din oraș și județ, cu ateliere de lucru minuțios organizate, cu  programe artistice diverse și cu multe alte surprize", ne-a mărturisit coordonatorul proiectului, d-na prof. Mirela Tanc.
Felicitări tuturor pentru  munca depusă, pentru momentul minunat creat, pentru legătură peste mări și țări, la aproximativ 7000 de km distanță.
Dacă până acum v-am prezentat două episoade de la clasa d-nei profesor Cristiana Vidican, acum au intrat în direct, cu India și Brașovul, gimnaziștii doamnei profesor Mirela Tanc.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (71 de poze), accesați Galeria foto: Deschidem, din nou, fereastra spre India (III).

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:55:31 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...