Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Finanțarea proiectului CITYWALK

Comisia de Monitorizare a Programului Transnațional Dunărea a aprobat

Finanțarea proiectului CITYWALK

Primăria Oradea anunță că în 27 septembrie 2016, Comisia de Monitorizare a Programului Transnațional Dunărea a aprobat finanțarea proiectului ,,CITYWALK".

Acest proiect va fi implementat în cadrul unui parteneriat format din 13 parteneri din 9 țări, respectiv: Slovenia, Ungaria, Bulgaria, Croația, Slovacia, România, Cehia, Austria și Serbia. Liderul de parteneriat al acestui proiect este Centrul de Cercetare Științifică Bistra Ptuj din Slovenia, Primăria Municipiului Oradea fiind singurul partener de proiect din România.
Proiectul ,,CITYWALK" vine în ajutorul orașelor din regiunea Dunării pentru  reducerea emisiilor de CO2 și de zgomot, în favoarea unor orașe mai sigure, în care traiul de viață este unul ridicat. Totodată, datorită unei viitoare dezvoltări a sustenabilității mobilității urbane în transportul mixt se impune încurajarea formelor active ale transportului, cum ar fi mersul pe jos sau cu bicicleta. Obiectivul general al acestui proiect este îmbunătățirea condițiilor zonelor destinate mersului pe jos, acestea aducând ulterior beneficii asupra mediului, beneficii economice și de sănătate. Acest concept este unul important în designul urban durabil.
Bugetul total al proiectului este de 2.380.492,20 euro, bugetul alocat Primăriei Municipiului Oradea fiind de 172.500 euro, din care: fonduri nerambursabile 85% - 146.625 euro; co-finanțare națională 13% - 22.425 euro; contribuția Municipiului Oradea 2% - 3.450 euro.
Primăria Oradea, ca partener în acest proiect, va implementa următoarele activități pilot pentru a-și atinge scopul propus, și anume: creșterea gradului de utilizare a diferitelor forme de mobilitate, în special forme active ca mersul pe jos; elaborarea documentației tehnico-economice pentru extinderea zonelor pietonale din centrul orașului, respectiv documentația pentru transformarea Străzii Aurel Lazăr în zonă pietonală, cu o lungime de aproximativ 200 m; montarea unor indicatoare care să ofere informații precum: localizarea atracțiilor turistice principale, distanțele de mers pe jos către principalele atracții ale orașului, trasee turistice pietonale și timpul alocat mersului pe jos până la diversele atracții turistice; 3 indicatoare tip arcadă la cele 3 mari intrări în oraș dinspre zonele Borș, Cluj și Arad; plăcuțe informative aplicabile pe clădiri;  panouri de ghidare aplicabile pe clădiri; panouri de ghidare înrămate; panouri cu puncte de informare.
Proiectul va demara în luna decembrie, iar implementarea proiectului va dura 30 de luni.
Primăria Oradea va implementa acest proiect în colaborare cu Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:07:04 Ora standard a Europei de Est