Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proba scrisă din cadrul concursului de ocupare a funcțiilor de directori în învățământul preuniversitar

Rată de promovare ridicată la

Proba scrisă din cadrul concursului de ocupare a funcțiilor de directori în învățământul preuniversitar

În conformitate cu datele furnizate de inspectoratele școlare județene, rata de promovare a probei scrise susținute miercuri, 12 octombrie 2016, de candidații înscrişi la concursul de ocupare a funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar, este de 83,7%.

La această primă probă, desfășurată în 53 de centre organizate la nivel național, au participat 7.758 de candidați, înregistrându-se o rată de prezență de peste 98%. Dintre aceștia, 7.197 de candidați au fost admiși în etapele următoare ale concursului, 1.143 de candidați au fost respinşi, 136 de candidați nu s-au prezentat, în timp ce alți 15 candidați s-au retras. A fost consemnată o singură eliminare din examen. În cazul a 75 de candidați lucrările nu au putut fi evaluate din cauza imposibilității constituirii comisiei de concurs potrivit prevederilor metodologice. Reamintim că după evaluarea dosarelor de înscriere, au fost validate 6.502 de candidaturi pentru funcția de director și 2.257 de candidaturi pentru funcția de director adjunct, un cadru didactic având posibilitatea de a opta simultan pentru mai multe candidaturi.
Rate de promovare peste 90% s-au înregistrat în județele Sălaj (96,5%), Cluj (93%), Covasna (91,4%), Brașov (91,3%), Hunedoara (91,1%) și Brăila (90,7%). Procente sub 70% apar în județele Vrancea (37%), Alba (65,6%) și Ilfov (68%).
Proba s-a desfășurat fără incidente și a vizat evaluarea aptitudinilor cognitive şi a competențelor manageriale ale candidaților. Candidații au avut la dispoziție maximum 120 de minute pentru rezolvarea unui test-grilă cu 60 de itemi elaborați de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice. Precizăm în acest sens că testul a urmărit evaluarea acelor competențe cognitive dezirabile pentru exercitarea rolului de director sau director adjunct într-o școală modernă: capacitatea de a face distincție între esențial și detaliu, capacitatea de a face conexiuni logice între fenomene și evenimente, atenția la detalii, spiritul de observație, capacitatea de gândire strategică etc. Itemii asociați evaluării abilităților manageriale au fost formulați astfel încât să reflecte capacitatea de analiză critică și gândire strategică ale candidaților, evitând formulări care să solicite memorarea mecanică a informațiilor din resursele bibliografice indicate.
Următoarele două probe - interviul și evaluarea CV-ului - se vor desfășura în perioada 17 octombrie - 17 noiembrie la nivelul comisiilor județene de concurs. Toate probele sunt obligatorii și sunt monitorizate de observatorii desemnați de Ministerul Educației. Afişarea rezultatelor este programată în data de 18 noiembrie. Contestaţiile pentru proba de interviu pot fi depuse în intervalul 21-23 noiembrie. Soluţionarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor finale sunt prevăzute pentru intervalul 24 noiembrie - 9 decembrie 2016. Sunt declarați „admiși" candidații care au realizat un punctaj de cel puțin 35 de puncte pentru fiecare probă și din cumularea punctajelor celor trei probe de concurs, un punctaj total de cel puțin 105 puncte.
Ultima etapă a concursului - validarea în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a rezultatelor finale și transmiterea acestora la minister - este programată în data de 16 decembrie  2016.
Biroul de comunicare

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:25:10 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...