Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

De ce să le citim copiilor/sau le dăm tableta (II)

Workshop - Parenting

De ce să le citim copiilor/sau le dăm tableta (II)

Sâmbătă, 8 octombrie 2016, la Cetatea Oradea, a avut loc Workshop - Parenting: ,,De ce să le citim copiilor/sau le dăm tableta", eveniment desfășurat în cadrul ,,Toamnei orădene".

Acest  workshop s-a adresat tuturor părinţilor, bunicilor şi cadrelor didactice, având ca scop îmbunătăţirea şi stimularea preocupării de a citi.
Interesul pentru citit a scăzut considerabil, din acest motiv am dorit să oferim tuturor informaţii şi sugestii despre creșterea inteligenţei prin citit. Numărul copiilor diagnosticaţi cu întârziere în limbaj a crescut alarmant în ultimii ani, în cadrul cabinetului nostru de psihologie un procent semnificativ este ocupat de aceşti copii. Cauzele acestor întârzieri sunt: lipsa de comunicare dintre părinte şi copil și lipsa poveştilor citite. De altfel, poveştile clasice citite au fost înlocuite de cele din mediul virtual.
Pentru o dezvoltare sănătoasă a copiilor din punct de vedere psihologic, este necesar  să oferim pe  lângă  afecţiune, hrană, protecţie şi un factor foarte important şi anume stimularea intelectului prin citit.
Într-o lume în care televizorul, tabletele, calculatorul ori internetul şi-au făcut tot mai mult loc în programul şi preocupările copiilor, este de datoria părinţilor şi a educatorilor să le formeze micuţilor gustul pentru lectură încă de la vârste fragede.
În secolul tehnologiei moderne, cărţile au fost înlocuite de gadget-uri, ipad-uri sau laptop-uri. Majoritatea informaţiilor sunt asimilate din surse electronice. În special, tinerii preferă să se uite la un film decât să citească o carte. Copiilor, chiar de la vârsta de 7 luni spre un an, li se pune în mână o tabletă pentru a înlocui diversele activităţi comune de familie, fapt care duce la întârzierea în limbaj şi chiar izolare socială.
Studiile internaţionale arată că cititul, încă din primii ani de viaţă, creşte capacitatea intelectuală a copiilor cu 8%, îmbogățeşte vocabularul, imaginaţia şi stimulează gândirea şi memoria. Dependenţa de tehnologia avansată provoacă o scădere cu 48% a empatiei şi determină izolarea socială în rândul copiilor. Un alt studiu arată că, la vârste mature, aceşti copii pot dezvolta anumite dependenţe (adicția de gadget-uri, alcool, joc patologic, mâncat compulsiv).
Cabinetul  nostru de psihologie a realizat în perioada august 2014 - august 2016 un studiu intitulat: ,,Întârzierea în limbaj poate fi cauzată de tehnologie".
Lotul a fost alcătuit din 264 de copii din populaţia rurală şi urbană, lotul fiind luat aleator, copii cu vârsta între 1 și 5 ani. S-a urmărit cât timp petrec aceşti copii pe tabletă,  telefon şi la tv, s-a evaluat nivelul lor de dezvoltare în limbaj şi durata de stat pe tabletă.
Concluziile: 67% din aceşti copii petreceau peste 4 ore pe zi pe gadgeturi: 16% din aceşti copii aveau limbajul normal dezvoltat pentru vârsta cronologică; 21% aveau o uşoară întârziere în limbaj; 63 % aveau întârziere accentuată în limbaj.
De ce este important să le citim copiilor încă din primele luni de viaţă?
Pentru că cititul ajută la: *îmbunătăţirea abilităţilor de comunicare şi socializare *creşterea  stimei de sine *reducerea  timidităţii *stimulează relaţionarea cu cei din jur *creşte capacitatea de empatizare *stimulează funcţiile cognitive și procesele gândirii: memorie, atenţie, concentrare, imaginație *dezvoltă intuiţia şi inteligenţa intelectuală şi emoţională *ajută la sănătatea fizică, prevenind îmbătrânirea creierului şi riscul de a face Alzheimer.
Psiholog clinician supervizor, psihoterapeut, consilier, logoped
Simona Hinţ (tel: 0740.054.037)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: De ce să le citim copiilor/sau le dăm tableta (II).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:43 Ora standard a Europei de Est