Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul ,,Bursa Talentelor”, ediția a IV-a

Fundaţia Comunitară Oradea a lansat

Proiectul ,,Bursa Talentelor”, ediția a IV-a

Ieri, 4 octombrie 2016, Fundaţia Comunitară Oradea a lansat cea de a patra ediție a proiectului ,,Bursa Talentelor".

Prin programul Bursa Talentelor, Fundația Comunitară Oradea încurajează performanța celor înscriși într-o formă de învățământ, talentați indiferent de domeniu (științe exacte, științe umane, arte, sport etc.).
Susținem tinerii cu idei de proiecte care aduc un plus de valoare în comunitatea bihoreană. Oferim atât suport financiar cât și consiliere în implementarea proiectelor (lucrări de cercetare de orice fel, proiecte ce au ca scop final realizarea unor produse noi, lucrări de diplomă/doctorat, articole sau cărți, cercetări de piață, participare la competiții etc.)
Astfel, se are în vedere acordarea anuală a unui număr de minimum cinci burse în valoarea de aproximativ 4.500 lei/bursă.
De la prima ediţie (care a avut lansarea în anul 2013) până în prezent, am oferit 23 de burse în valoare totală de 182.989 de lei. Fondurile au provenit din finanțări oferite de peste 147 de companii și donatori individuali, numărul beneficiarilor depășind 8.500 de persoane.
În cadrul Bursei Talentelor, beneficiarii selectați pentru a primi o bursă vor participa și își vor susține proiectele în cadrul evenimentului anual organizat de Fundația Comunitară Oradea prin care sunt premiate companiile bihorene care s-au implicat în activități de responsabilități sociale. Gala Responsabilității Sociale Corporative este un eveniment în care se întâlnește cererea de burse cu oferta sponsorilor (companiile sau donatorii individuali) care doresc să susțină financiar proiectele tinerilor.
Fundația Comunitară Oradea va invita companii interesate a se implica în finanțarea proiectelor, respectiv acordarea burselor în timp ce bursierii vor organiza standuri de prezentare a propriilor proiecte.
Toţi cei interesaţi de programul Bursa Talentelor îşi pot înscrie proiectele până la data de 9 noiembrie 2016, prin completarea formularului de înscriere disponibil pe site-ul Fundației Comunitare Oradea: http://www.fundatiacomunitaraoradea.ro/images/activitati/bursa_talentelor/Formular-BursaTalentelor2016.pdf
Reamintim care au fost cele 10 proiecte finanţate în anul 2015:
1. Din cer, despre pământ - Secession Urban Art
Un proiect care promovează oraşele Oradea şi Beiuş prin trei activităţi: clipuri video de valorificare a arhitecturii oraşului Oradea, două zile de acţiuni de artă urbană organizate în Piața Unirii din Oradea cu participarea elevilor de la Liceul de Arte Oradea având tema „Arhitectura secession", clipuri de promovare a întreg oraşului Beiuş.
2. Light runaway - Pista luminii
Iniţiativă de reabilitare a pistei de alergare din Salonta care s-a desfășurat în parteneriat cu Primăria orașului Salonta, acțiune încheiată cu organizarea unui concurs de alergare nocturnă. Participarea la concurs s-a făcut în baza unei donații, astfel s-au adunat 3.450 lei care au fost direcționați către două familii cu copii afectați de boli grave.
3. Be $mart
Proiectul Be $mart s-a derulat pe parcursul a trei luni, în cinci localități (Oradea, Beiuș, Tinca, Salonta, Marghita) și a oferit oportunitatea unui număr de 750 de elevi din mediul rural, semi-urban și urban de a participa la un program de formare şi pregătire pe tema educaţiei financiare.
4. Rising stars
Înfiinţarea unui cerc de astronomie pentru elevii din Salonta, prin intermediul căruia se oferă un cadru care să permită acumularea şi completarea cunoştinţelor despre astronomie. În cadrul cercului a fost achiziționat un telescop performant, ce le permite membrilor acestuia să desfășoare activități practice de astronomie.
5.Tu cum te priveşti în oglindă?
Un program dedicat adolescenţilor, care a constat în terapii de grup gratuie pentru 16 liceeni. În cadrul ședințelor au fost adresate problemele legate de anxietatea socială şi atitudinea negativă faţă de aspectul fizic. Proiectul este în curs de derulare și urmează să fie completat cu ateliere de orientare în carieră pentru cei 16 liceeni participanți.
6. Programarea hibridă a roboţilor
S-a conceput și contruit un robot împreună cu softul de funcționare a acestuia. Este în curs de realizare un program de adaptare pentru folosirea interfaței umane în scopul utilizării robotului cu ajutorul unei mănuşi. Produsul final va fi multiplicat și donat unor școli cu profil real.
7. Teatrul micului beiuşean
Proiectul a avut ca scop redeschiderea Teatrului din Beiuş. S-a format o trupă de teatru amator compusă din elevi și studenți din Beiuș și a avut loc punerea în scenă a spectacolului Micul Prinţ de Antoine de Saint-Exupery, avându-i în distribuţie pe aceşti tineri actori. Reprezentațiile au avut loc de mai bine de trei ori cu casa închisă. Unul dintre spectacole a fost organizat cu scopul de a strânge fonduri pentru proiectul ,,Pasiunea depășește granițele impuse de boală" din cadrul Swimathon 2016, prilej cu care s-au adunat peste 2.000 de lei din comunitatea beiușeană.
Trupa de teatru formată pregătește noi spectacole pentru publicul iubitor de teatru din Beiuș.
8. Alb şi negru - Club de şah
Înfiinţarea unui club de şah prin care elevii din Salonta beneficiază de lecţii de şah şi concursuri la nivel de campionat naţional. Întâlnirile au loc săptămânal, iar lunar se organizează concursuri pentru a fi testate cunoștințele acumulate.
9. Un tramvai numit speranţă
Un tânăr liceean a avut ideea inedită de a organiza două petreceri caritabile în tramvai. Sumele adunate, în valoare totală de 4.150 lei, au fost donate către Asociația Down Oradea și Asociația S.O.S Autism Bihor.
10. Viaţa e în mâinile tale
O caravană prezentă în liceele din judeţ pentru a informa şi educa tinerii cu privire la siguranţa rutieră, riscul consumului de alcool la volan şi purtarea centurii de siguranţă, prin proiectare de videoclipuri şi filme tematice.
Roxana Trifa
 
Despre Fundația Comunitară Oradea
Fundația Comunitară Oradea este o organizație non-guvernamentală, apolitică și non-profit, care își propune îmbunătăţirea vieţii locuitorilor din judeţul Bihor prin mobilizarea şi distribuirea de resurse pentru iniţiative locale. Facem posibil acest lucru prin încurajarea spiritului filantropic și de responsabilitate socială al organizaţiilor non-guvernamentale, companiilor și persoanelor fizice/grupurilor de iniţiativă, cu scopul de a acoperi nevoile mereu în schimbare ale comunității.
Fundația Comunitară Oradea face parte din programul național de ,,Fundații Comunitare", inițiat de Asociația pentru Relații Comunitare, în parteneriat cu Fundația pentru Parteneriat și Fundația Pact, cu sprijinul financiar al Charles Stewart Mott Foundation, Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe și Romanian-American Foundation. (R.F.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:41:27 Ora standard a Europei de Est