Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

MOL România lansează a 8-a ediție a Programului MOL pentru sănătatea copiilor

MOL România va finanța proiectele de terapie prin artă și terapie

MOL România lansează a 8-a ediție a Programului MOL pentru sănătatea copiilor

MOL România va finanța cu 300.000 de lei proiectele de terapie prin artă și terapie emoțională pentru copiii cu dizabilități.

Termenul înscrierilor în concursul de proiecte este 30 octombrie 2016.
În cele 7 ediții anterioare ale programului, MOL România a finanțat cu peste 2 milioane de lei proiecte cu peste 9.000 de beneficiari.
29 septembrie 2016, Timișoara - MOL România și Fundația pentru Comunitate au lansat cea de-a opta ediție a Programului MOL pentru sănătatea copiilor, prin care oferă sprijin financiar organizațiilor neguvernamentale care derulează proiecte de terapie prin artă sau terapie emoțională pentru copiii cu dizabilități. Finanțarea totală de 300.000 de lei va fi alocată câștigătorilor concursului de proiecte, înscrierile fiind deschise până la 30 octombrie 2016.
Ediția din acest an a Programului MOL pentru sănătatea copiilor a fost lansată în Aula Magna a Universității de Medicină și Farmacie ,,Victor Babeș" din Timișoara. În cadrul evenimentului, un număr de 17 organizații care au primit finanțare în ediția precedentă au prezentat rezultatele proiectelor realizate în decursul anului.
„Ne onorează și ne bucură colaborarea cu organizațiile non-profit care ne-au fost parteneri în ultimii șapte ani. Aceste asociații antrenează terapeuți și profesioniști excepționali în sprijinul micilor beneficiari curajoși ai Programului MOL pentru sănătatea copiilor. Generozitatea și cooperarea acestor organizații în beneficiul copiilor cu diferite dizabilități ne arată că acum șapte ani am ales o cale bună pentru susținerea cauzei copiilor. Pe lângă rezultatele medicale semnificative în unele cazuri, se poate constata efectul terapeutic pozitiv și asupra familiilor cu copii suferinzi, ceea ce este important pentru comunitățile unde ne desfășurăm activitatea", a declarat Kinga Daradics, CEO și Country Chairman al MOL România.
Premiul MOL pentru sănătatea copiilor a fost acordat Asociației Audiosofia din București, pentru cel mai bun proiect realizat în cadrul ediției a 7-a, 2015, a programului. Pe lângă profesionalismul în derularea proiectului „Caruselul măștilor", juriul a apreciat cooperarea Asociației Audiosofia cu alte asociații participante la program și prezentarea proiectului la Conferința Europeană de Dramaterapie.
Laureata Premiului MOL pentru sănătatea copiilor va beneficia la următoarea ediție a programului de finanțarea maximă disponibilă pentru un proiect, în valoare de 20.000 de lei, fără să se înscrie la concursul de proiecte, și va desemna un membru al juriului.
 „Asociația Audiosofia din București a realizat proiectul său în cooperare cu Asociația Corabia Prieteniei din Timișoara și Asociația Ascultă Viața din Sibiu, iar Asociația Hip-Tep din Aiud, HorsEmotion din Timișoara și Fundația Salvator din Gheorgheni au colaborat în domeniul hipoterapiei. Contribuim astfel cu acest program la consolidarea relațiilor profesionale dintre organizațiile non-profit preocupate de terapiile prin artă și terapiile emoționale", a afirmat András Imre, director executiv al Fundației pentru Comunitate.
 Prin Programul MOL pentru sănătatea copiilor, organizațiile non-guvernamentale pot beneficia de o sumă de maximum 20.000 lei sub formă de pre-finanțare pentru un proiect ce urmează să fie implementat în perioada decembrie 2016 - august 2017. Termenul-limită de depunere a cererilor de finanțare este 30 octombrie 2016, iar fondul total al sponsorizărilor este de 300.000 lei. De la lansare și până în prezent, prin Programul MOL pentru sănătatea copiilor au fost alocate fonduri totale de 2.095.000 lei ONG-urilor care au derulat 129 de proiecte de terapie prin artă și terapie emoțională, incluzând peste 9.000 de beneficiari în activitățile lor.
Programul MOL pentru sănătatea copiilor este organizat de Fundația pentru Comunitate din fondurile puse la dispoziție de compania MOL România. Anunțul programului precum și formularul de înscriere pot fi descărcate de pe site-urile www.pentrucomunitate.ro și www.molromania.ro.
 Despre Grupul MOL
Grupul MOL este o companie multinațională integrată și independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 30 de țări, aproximativ 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. În domeniul explorării și producției de hidrocarburi, experiența de peste 75 de ani a Grupului sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de peste 2.000 de benzinării în Europa Centrală și de Sud-Est, în 10 țări, din care peste 200 în România.
Despre Fundația pentru Comunitate
Fundația pentru Comunitate este o organizație non-profit înființată la Cluj în 2008 cu scopul de a sprijini talentul, cunoașterea, solidaritatea, valorile comunitare, astfel încât lumea noastră să devină mai prietenoasă. Pentru realizarea scopurilor anunțate, Fundația sprijină activități în domeniul cultural, educativ, social, comunitar, sportiv și de recreație. Sprijină de asemenea copii și tineri în suferință, precum și acele organizații care se ocupă de însănătoșirea, de reabilitarea lor.
András Imre
Fotografia de grup include reprezentanții organizațiilor care au participat la ceremonia de lansare:
1. Asociația Lumina, Luncani, Bacău – Mara Matei
2. Asociația Autism Transilvania, Cluj-Napoca – Nicoleta Niste, Savencu Adelina
3. Asociația Tandem, București – Andreia Bruckner
4. Fundația de Abilitare Speranța, Timișoara – Sebastian Bilanin, Monica Rotaru
5. Asociația Kozmutza Flóra, Cluj – Rozália Apró
6. Asociația persoanelor cu deficiențe de auz Ascultă Viața! Sibiu – Camelia Oana Radu, Maria Hârtopeanu (Liceul Tehnologic Special „Vasile Pavelcu” Iași)
7. Asociația Help, Sfântu Gheorghe – Orsolya Czinczok, Zsuzsa
Bereczki
8. Asociația Audiosofia, București – Magda Cernea
9. Fundația Salvator, Gheorgheni – Katalin Gáll
10. Asociația Vedem Împreună, Sibiu – Liviu Ittu (Proiect derulat
în cadrul ediției a 5-a, 2013)
11. Fundația Hospice Emanuel, Oradea – Marinela Murg
12. Asociația Bóbita, Târgu Secuiesc – Imola Orbán, Ágnes László
13. Fundația Inimă de Copil, Galați – Iuliana Józsa
14. Asociația Română pentru Studiu și Intervenție în Traumă ARSIT, Timișoara – Anca Sabău
15. Asociația HorsEmotion, Timișoara – Erika Weisz
16. Asociația Corabia Prieteniei, Timișoara – Roxana Pătru
17. Asociația Little People, Cluj-Napoca – Laura Răducan
18. Asociația Hip-Tep, Aiud – Csilla Balogh

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:08:03 Ora standard a Europei de Est