Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

26 septembrie - Ziua Europeană a Limbilor

La Școala Gimnazială Nr. 2 din Livada

26 septembrie - Ziua Europeană a Limbilor

„Fiecare limbă nouă este asemenea unei ferestre deschise'' - Frank Harris.

Prima zi europeană a limbilor străine a fost sărbătorită pe 26 septembrie 2001, fiind unul din evenimentele centrale ale anului european al limbilor străine.
După succesul acestei prime celebrări, organizate de Uniunea Europeană și de Consiliul Europei și implicând milioane de oameni din 45 de țări participante, Comitetul de miniștri al Consiliului Europei a hotărât ca „Ziua europeană a limbilor străine" să fie sărbătorită în fiecare an, la data de 26 septembrie.
Elevii Școlii Gimnaziale Nr. 2 Livada de Bihor, îndrumați de doamnele profesoare Alina Butișcă și Petruș Oana, s-au alăturat europenilor de pretutindeni și au celebrat luni, 26 septembrie 2016, Ziua limbilor europene.
Activitatea „Learning and having fun in different European languages" a implicat toți elevii de gimnaziu și a combinat învățarea cu distracția.
Prima parte a activității a constat în prezentarea unui material PowerPoint prin intermediul căruia elevii au aflat importanța acestei sărbători și obiectivele pe care le urmărește. Dintre acestea menționăm importanța învățării limbilor străine, a sporirii numărului de limbi străine învățate cu scopul de a întări multilingvismul și înțelegerea interculturală, promovarea bogăției lingvistice și culturale a Europei, bogăție care trebuie păstrată și cultivată, precum și încurajarea învățării pe tot parcursul vieții, atât în școală, cât și în afara ei, cu scopul de a studia, dar și pentru nevoi profesionale, pentru mobilitate, pentru simpla plăcere de a învăța.
O parte dintre elevi ne-au prezentat imnurile naționale ale câtorva țări europene și au oferit explicații referitoare la originea și semnificația versurilor acestora.
Alți elevi au recitat poezii ale marelui poet național, Mihai Eminescu, traduse în engleză și franceză, confirmând încă o dată că frumusețea versurilor eminesciene trece granița limbii.
Distracția a fost la ea acasă în momentul în care elevii au cântat în cor „Old MacDonald had a farm" și o variantă a acestui cântecel în limba italiană „Il pulcino pio". De asemenea, au învățat să spună „Bună ziua!", „Mulțumesc!" și „Te iubesc!" în mai multe limbi europene: engleză, franceză, italiană, spaniolă, maghiară și chiar greacă.
Activitatea noastră s-a încheiat cu momentul solemn al intonării imnului Europei, „Odă bucuriei", și este înscrisă pe site-ul oficial al Centrului European al limbilor moderne al Consiliului European, alături de multe alte școli din România și Europa aflate în competiție.
Așadar vă învităm să ne votați accesând următorul link:
http://edl.ecml.at/Events/EventsDatabase/tabid/1772/EventID/13168/language/ro-RO/Default.aspx
Prof. Petruș Oana
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: 26 septembrie - Ziua Europeană a Limbilor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:24:38 Ora standard a Europei de Est